Gå til innhold

Greit for en barnevernskontakt å si?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min fortalte meg her om dagen noe som jeg fikk en litt dårlig smak i munnen av.

Hun er i et forhold med en gutt og moren hans jobber i barnevernet.
Hun vet ikke så mye om fortiden til venninnen min, men vet at det ikke var så gode vilkår i hjemmet hun vokste opp i.

Det hun da spør sønnen sin om er om kjæresten hans er et problembarn.

Altså, et problembarn? Jeg ble sjokkert over måten hun refererte det som.

Venninnen min ble så klart lei seg av å bli sett på slik av sin egen "svigermor". Men er dette vanlig av barnevernsansatte å si?
Problemet var jo ikke barnet, men miljøet hun var i. Jeg blir helt målløs når jeg hører dette. Hva tenker dere? Er dette en ok ting å si?

Anonymkode: 6ea0f...adc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest catalula
Skrevet

Nå er ikke jeg barnevernspedagog, men sosialarbeider, så jeg kan jobbe i barnevernet. Jeg kjenner ingen med samme utdanning som kunne sagt noe sånt nei... Men det er forferdelig mye rart ansatt i barnevernet desverre 😕

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min fortalte meg her om dagen noe som jeg fikk en litt dårlig smak i munnen av.

Hun vet ikke så mye om fortiden til venninnen min, men vet at det ikke var så gode vilkår i hjemmet hun vokste opp i.

Altså, et problembarTn? Jeg ble sjokkert over måten hun refererte det som.

Venninnen min ble så klart lei seg av å bli sett på slik av sin egen "svigermor". Men er dette vanlig av barnevernsansatte å si?
Problemet var jo ikke barnet, men miljøet hun var i. Jeg blir helt målløs når jeg hører dette. Hva tenker dere? Er dette en ok ting å si?

Hvor mange ører og munner har uttalelsen gått uttalelsen gått via før den nå havnet på trykl? 

Uttrykket ti fjør som ble til ei høns, er det jeg tenker på her.

Anonymkode: e2c97...ea0

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange ører og munner har uttalelsen gått uttalelsen gått via før den nå havnet på trykl? 

Uttrykket ti fjør som ble til ei høns, er det jeg tenker på her.

Anonymkode: e2c97...ea0

Beklager, men jeg forstår virkelig ikke hva du mener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, catalula said:

Nå er ikke jeg barnevernspedagog, men sosialarbeider, så jeg kan jobbe i barnevernet. Jeg kjenner ingen med samme utdanning som kunne sagt noe sånt nei... Men det er forferdelig mye rart ansatt i barnevernet desverre 😕

Ja, jeg blir helt målløs altså! Og å si dette om din egen "svigerdatter" uten å vite hele historien eller i det hele tatt kjenne henne, det er skremmende. 😱

• Liker 1
Skrevet

Jobber i barneverntjenesten og vi er nøye på at det ikke heter problembarn. Barn med utfordringer, barn som bor under vanskelige forhold osv ja, men barnet er aldri problemet.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FrkSvår said:

Jobber i barneverntjenesten og vi er nøye på at det ikke heter problembarn. Barn med utfordringer, barn som bor under vanskelige forhold osv ja, men barnet er aldri problemet.. 

Så dette var rett og slett litt uprofesjonelt sagt av en barnevernsansatt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun var vel ikke på jobb da hun sa det og hun som alle andre kan på privaten tråkke i salaten. 

Anonymkode: 38cc9...3f6

• Liker 23
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dette var rett og slett litt uprofesjonelt sagt av en barnevernsansatt?

Ja, det synes jeg. Tror ikke noen av mine kolleger ville brukt det begrepet på privaten heller. Vår leder er veldig opptatt av måten vi fremstiller barneverntjenesten og barnevernsbarn utad. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun var vel ikke på jobb da hun sa det og hun som alle andre kan på privaten tråkke i salaten. 

Det har da vel ingenting å gjøre om er på jobb eller ikke. Er du barnevernskontakt, bruker du ikke slike begrep. I dette tilfellet fikk jenta seg med det, og det er da vel ikke hennes feil at hun har vært i barnevernet. Barn som er under barnevernet har det ille nok som det er, så at en ansatt fra tjenesten betegner henne som det syns jeg er ganske usmakelig

Tenk å sitte og forsvare en som jobber for å gi barn trygghet og omsorg som tydelig ikke oppfører seg profesjonelt på fritiden heller. Det er overhodet ikke profesjonelt

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt uaktuelt å si! Skummelt at hun definerer folk sånn! Jeg synes hun skal melde fra anonymt til arbeidsplassen for uegnethet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har da vel ingenting å gjøre om er på jobb eller ikke. Er du barnevernskontakt, bruker du ikke slike begrep. I dette tilfellet fikk jenta seg med det, og det er da vel ikke hennes feil at hun har vært i barnevernet. Barn som er under barnevernet har det ille nok som det er, så at en ansatt fra tjenesten betegner henne som det syns jeg er ganske usmakelig

Tenk å sitte og forsvare en som jobber for å gi barn trygghet og omsorg som tydelig ikke oppfører seg profesjonelt på fritiden heller. Det er overhodet ikke profesjonelt

Jeg forsvarer ikke. Sier bare at alle kan tråkke i salaten. Vis meg den som ikke har gjort det😆

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, studentmammaen said:

Det er helt uaktuelt å si! Skummelt at hun definerer folk sånn! Jeg synes hun skal melde fra anonymt til arbeidsplassen for uegnethet. 

Virkelig? Altså jeg vet at hun og familien er ettersøkt av en familie som har blitt tatt ifra ungene, så hun har en del sikkerhetsvakter o.l. hjemme hos seg. Er redd dersom jeg melder ifra, om hun kommer til å miste denne sikkerheten og om denne familien kommer til å gå løs på dem og eventuelt sønnen hennes og venninnen min. Har det noe å si eller burde jeg melde fra uansett?

ts

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Altså jeg vet at hun og familien er ettersøkt av en familie som har blitt tatt ifra ungene, så hun har en del sikkerhetsvakter o.l. hjemme hos seg. Er redd dersom jeg melder ifra, om hun kommer til å miste denne sikkerheten og om denne familien kommer til å gå løs på dem og eventuelt sønnen hennes og venninnen min. Har det noe å si eller burde jeg melde fra uansett?

ts

Jeg mener du bør melde personen for å tenke at andre er problembarn fordi de har utfordringer! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I verste fall har hun brutt taushetsplikten, og det er svært alvorlig. I tillegg er det en veldig uheldig måte å formulere seg på om sin sønns kjæreste. Hun burde heller invitert jenta på middag for å bli kjent med henne. Absolutt kritikkverdig, spesielt som ansatt i barnevernet, men også som kommende svigermor og medmennske!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Og der har du kanskje forklaringen på at hun trampa i klaveret. Hun er sikkert litt på tuppa, engstelig og stressa. Hun har kanskje nok problemer?

La det være, sier jeg. Det skal mer til for å være uegnet i jobben enn at man sleivet litt med kjeften på fritiden. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og der har du kanskje forklaringen på at hun trampa i klaveret. Hun er sikkert litt på tuppa, engstelig og stressa. Hun har kanskje nok problemer?

La det være, sier jeg. Det skal mer til for å være uegnet i jobben enn at man sleivet litt med kjeften på fritiden. 

Hun kalte svigerdattera si det før hun i det hele tatt ble satt på saken med denne familien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun kalte svigerdattera si det før hun i det hele tatt ble satt på saken med denne familien.

Det ble skrevet av meg forresten.

ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigerdatter? De er kjærester og har neppe vært sammen så lenge når 'svigermor' ikke engang kjenner henne;) 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men fy faen for en ting å si!

barnevern eller ikke, det sier du ikke om en som har hatt en tøff fortid.

virker ikke god til jobben sin denne, kalle barn slikt

er enig i at du burde melde ifra denne til barnevernskontoret der hun holder til

det er rett og slett utrolig at hun kan finne på å si noe slikt, og disse skal være barn som kommer fra et dårlig hjem?? Blir de barna de tar imot da sett på som et slags problem?? Det er da ikke barnet det er et problem med!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...