AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hvordan skal jeg gå frem? Jeg får meg ikke jobb som helsesekretær uten erfaring. Kan det være en ide å få praksis et sted? Jeg har. 70% stilling i et annet yrke. Anonymkode: a0e0c...d25
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Henger meg med på denne. Dette lurer jeg også på! Venninnen min fikk praksis gjennom bekjent, men en skulle da tro det skulle en del sertifisering til enn som så. Hun har heller ingen erfaring eller utdanning innenfor helsesystemet. Anonymkode: e8d46...195
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Ringe å spørre om å få praksisplass er eneste måten. De vil ikke betale deg. NAV kan også skaffe praksisplass og gi deg «lommepenger». Anonymkode: 5c771...aab
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Har dere tatt utdannelse uten praksis? Da skal det godt gjøres å få jobn i konkuranse med alle andre der utdannelsen er med praksis. Anonymkode: 64ee5...434
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere tatt utdannelse uten praksis? Da skal det godt gjøres å få jobn i konkuranse med alle andre der utdannelsen er med praksis. Anonymkode: 64ee5...434 Hadde praksis på skolen da. Lab arb Anonymkode: a0e0c...d25
Gjest studentmammaen Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere tatt utdannelse uten praksis? Da skal det godt gjøres å få jobn i konkuranse med alle andre der utdannelsen er med praksis. Anonymkode: 64ee5...434 Selvsagt har de ikke det...😅
Gjest studentmammaen Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde praksis på skolen da. Lab arb Anonymkode: a0e0c...d25 De følger selvsagt samme løp. Det er snakk om praksisplass i etterkant av utdanning her! Fordi de går arbeidsledige og ønsker komme inn på markedet , til yrkes de er utdannet som..
Belima Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Datteren til en bekjent av meg er i samme situasjon. Hun jobbet 6 mnd "gratis" på et legekontor, med litt støtte fra NAV for å få praksis. Etter 1 1/2 år aktiv som jobbsøker ga hun opp å få jobb som helsesekretær og fikk nattevaktsjobb på en institusjon. Et veldig vanskelig yrke å få jobb i der hun bor. (Vestfold) Hun ser stadig etter jobb som helsesekretær, men det er aldri noen utlyste stillinger i følge moren. Virker som om de som først har fått jobb, ikke slutter før de går av med pensjon.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 3 minutter siden, Belima said: Datteren til en bekjent av meg er i samme situasjon. Hun jobbet 6 mnd "gratis" på et legekontor, med litt støtte fra NAV for å få praksis. Etter 1 1/2 år aktiv som jobbsøker ga hun opp å få jobb som helsesekretær og fikk nattevaktsjobb på en institusjon. Et veldig vanskelig yrke å få jobb i der hun bor. (Vestfold) Hun ser stadig etter jobb som helsesekretær, men det er aldri noen utlyste stillinger i følge moren. Virker som om de som først har fått jobb, ikke slutter før de går av med pensjon. Får jeg lov til å spørre hva slags institusjon hun fikk jobb på? 😊 Anonymkode: e8d46...195
Belima Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Hun er nattevakt på en institusjon for demente.
Gjest Lily_88 Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 6 minutter siden, Belima said: Hun ser stadig etter jobb som helsesekretær, men det er aldri noen utlyste stillinger i følge moren. Fortell henne at hun må prøve St.olavs i Trondheim, eller alle sykehusene i Trøndelag, støtt og stadig ledig her. (er arbeidssøker, men ikke kvalifisert til å jobbe som dette)
Belima Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 Takk for tipset, men hun har mann og et skolebarn, så flytting blir nok vanskelig om ikke umulig. Hun tok udannelsen da hun var i midten av 20 åra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå