Gå til innhold

Ble jeg mobbet som barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Jegskulleønskeat
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det den gutten drev med var mobbing, ja.

Anonymkode: 7c301...a51

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

På barneskolen var det en gutt som irriterte og plaget meg utrolig ofte nesten alle årene. Han stoppet ikke å plage meg selv om jeg sa tydelig "slutt" og lærere og foreldre snakket til han. Han fortsatte fordi han ville at jeg skulle reagere- han elsket å se meg sur, sårbar eller lei meg. Da lo han og fortsatte, han irriterte meg for å få en reaksjon. 

Jeg ble hele tiden fortalt at jeg burde slutte å bry meg. At jeg måtte ignorere han. Det virket som om at skylden ble lagt over på hvordan jeg burde takle det- på hva jeg burde si til han eller hvorfor jeg burde ignorere han. Så en dag bestemte jeg meg for å ignorere han fullstendig. Jeg dreit i han i 2 uker, men han fortsatte å irritere meg. Etter disse ukene så klikket det for meg igjen- jeg klarte ikke å ikke gi han den reaksjonen han ville ha. Da var dette min "feil", for det var liksom jeg som måtte sørge for at han sluttet å behandle meg sånn ved å ignorere han.

Var dette mobbing? 

Nei. Mobbing defineres bla som ujevnt maktforhold. Det at det "irriterte deg" , tilsier ikke et slikt forhold. Et mobbeoffer går ikke rundt og irriterer seg, men er heller redd og engstelig for å bli lagt merke til av mobberen. 

Det er derfor mobbing ofte tas lett på, fordi slike episoder stemples som mobbing. Var der ubehagelig? Ja. Unødvendig? Ja. Skulle det vært unngått? Ja.

men mobbing? Nei.

Anonymkode: 57862...912

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 31.7.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Nei. Mobbing defineres bla som ujevnt maktforhold. Det at det "irriterte deg" , tilsier ikke et slikt forhold. Et mobbeoffer går ikke rundt og irriterer seg, men er heller redd og engstelig for å bli lagt merke til av mobberen. 

Det er derfor mobbing ofte tas lett på, fordi slike episoder stemples som mobbing. Var der ubehagelig? Ja. Unødvendig? Ja. Skulle det vært unngått? Ja.

men mobbing? Nei.

Anonymkode: 57862...912

Det er dette jeg har tenkt jeg også. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 31.7.2018 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at det den gutten drev med var mobbing, ja.

Anonymkode: 7c301...a51

Jeg vil si det er litt på grensa, ja. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

slettet

AnonymBruker
Skrevet

Alle barn blir mobbet. 

Men det kan hende denne drittungen var kontaktsøkende med deg. Så gjorde han det enkleste for å få kontakt. Selv om det var negativ kontakt. 

Var en sånn kødd på ungdomsskolen som drev slik med meg. Han hadde ingen venner, men drev hele tiden og irriterte meg. Siden han ikke hadde noe bedre å fare med. Jeg slo rett til han to ganger for å få han til å slutte. I ettertid har jeg skjønt at han var kontaktsøkende og ville være litt mindre ensom. 

Anonymkode: b984f...0bf

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle barn blir mobbet. 

Men det kan hende denne drittungen var kontaktsøkende med deg. Så gjorde han det enkleste for å få kontakt. Selv om det var negativ kontakt. 

Var en sånn kødd på ungdomsskolen som drev slik med meg. Han hadde ingen venner, men drev hele tiden og irriterte meg. Siden han ikke hadde noe bedre å fare med. Jeg slo rett til han to ganger for å få han til å slutte. I ettertid har jeg skjønt at han var kontaktsøkende og ville være litt mindre ensom. 

Anonymkode: b984f...0bf

Alle barn blir ikke mobbet.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Flere som har noen synspunkter?

Skrevet

At du bør komme deg videre og slutte å elte noe som hendte på barneskolen. 

AnonymBruker
Skrevet

Man gir ikke ansvaret til andre når man forteller hvordan man bør reagerer.Er faktisk tips som ofte hjelper. Når du ikke følte det om mobbing, så er det heller ikke det. De kan ha prøvd flere måter å få den gutten til å oppføre seg, uten effekt, og da må man nesten fortelle de det går ut over at prøv å ignorer.

Anonymkode: 44fba...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...