Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 HVOR allergisk? Hvis det er moderat allergi, er det enkelte raser som er mer allergivennlige enn andre, blant annet airdaleterrier (mener jeg å huske) og portugisk vannhund. De mangler underull, og røyter ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Eh? Mange raser som ikke har underull, de røyter allikevel.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Det er jo ikke alltid pelsen man er allergisk for heller, men flass osv fra dyret.
smidja Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Det er dessverre ikke så lett når man har allergi. Men det finnes et stoff som jeg vet de selger i dyrebutikker blant annet, som skal smøres på pelsen til hunder, som gjør at de som har mild allergi faktisk kan klare å leve med hunden. Nå vet jeg jo ikke hvor allergisk du er, men kanskje du kjenner noen som har en hund du kan låne et par dager og smøre på og se om det funker? Ellers så er generelt de rasene som har pels som vokser og må klippes mer allergivennlige enn de som røyter. Det er som oftest stoffer i huden til hunden man er allergisk mot, og ikke selve pelsen. Lykke til!
Midnattsol Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 Hadde jeg vært allergisk hadde jeg ikke skaffet meg hund. Drive å smøre pelsen til hunden hele tiden? Nei!
Gjest Moonshadow Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 Jeg er også alergisk men ikke nok til at det stopper meg fra og ha hund
Gjest Teletubbien Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 What's the problem Min pappa er kjempeallergisk, men det finnes jo hunderaser for allergikere også.... Bichon Frisè Puddel i alle former og varianter Hva med en nakenhund Noen snakker om noen slags vannhunder osv.... Muligheten er absolutt til stede, men reis hjem til en oppdretter først og se etter om du reagerer eller ei... For sikkerhetsskyld
smidja Skrevet 11. mars 2005 #9 Skrevet 11. mars 2005 Hadde jeg vært allergisk hadde jeg ikke skaffet meg hund. Drive å smøre pelsen til hunden hele tiden? Nei! Ikke hele tiden, tror det er hver tredje uke eller noe sånt. Og det hadde jeg glatt gjort om jeg ble allergisk nå. Kan ikke leve uten hund
AvaAdore Skrevet 14. mars 2005 #10 Skrevet 14. mars 2005 jeg er moderat allergisk, men jeg er naa ustoppelig! jeg SKAL ha hund. koste hva det koste vil.. nesten ihvertfall
Hu i Svingen Skrevet 14. mars 2005 #11 Skrevet 14. mars 2005 På www.canis.no er det en oversikt over raser, og der er det oppgitt hvor allergifremkallende hver rase er. Dette er jo litt individuelt også, men går an å se hva du finner. Bare husk at rasen må passe for deg selv om du trenger en allergivennlig hund! Og som Teletubbien sier; Dra hjem til oppdretter og se om du reagerer - det er ikke morsomt å måtte omplassere hunden fordi du reagerer på den... Lykke til - det er så utrolig koselig å ha hund!!! :-)
Gjest Rimfrost Skrevet 14. mars 2005 #12 Skrevet 14. mars 2005 Petal Cleanse heter dette stoffet det er snakk om. Det virker ikke på alle... Og hvorfor kommer alltid folk med tips om nakenhund når det er snakk om allergiske folk ? Det er som regel ikke pelsen de reagerer på....
Gjest Cherie Skrevet 15. mars 2005 #13 Skrevet 15. mars 2005 Et annet element er hva du har tenkt å bruke dyret til. Er det først og fremst til turpartner kan man jo også anskaffe seg diverse polarhunder da disse kan sove ute hele året om man gir dem et hundehus og noe varmt å ligge på. Men disse hundene røyter jo som pesten og har underull, men bare et forslag og en litt annen vinkling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå