AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Del Skrevet 31. juli 2018 Kan jeg klare det med kun å lese på egenhånd? Eller kjøpe nettpakke? Noens erfaring fra sonans?? Må skaffe meg studiekompetanse, men vet ikke hvordan enda... eller ta det på voksenopplæringen? Anonymkode: e259a...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg tok studiekompetanse på 1 år via Folkeuniversitetet. Hadde undervisning hver dag. 10 eksamener - skriftlige og muntlige - ila april til mai. Hadde aldri kommet meg igjennom det med å kun lese på egenhånd. Mye jobb med studier det året, men helt klart verdt det. Anonymkode: 3f411...8b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg tar det over to år på voksenopplæring. Har samling en gang i mnd og leser på egenhånd ellers. Går kjempefint og jeg har mye fritid da er alle eksamene trekk, bortsett fra obligatorisk norsk skriftlig hovedmål. Som privatist MÅ du ta alle eksamenene. Anonymkode: 69c0d...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Del Skrevet 1. august 2018 Jeg tok noen fag på Danieslen Intensivgymnas og kan anbefale det på det sterkeste, der er det også trekk til eksamen. Men voksenopplæringen er vel helt gratis, så hadde valgt det hvis jeg skulle ta alle fagene. Hvis ikke du kommer inn der er Danielsen halve prisen, om ikke enda billigere enn Sonans, Bjørknes, osv. Anonymkode: ddaa8...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Del Skrevet 1. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg klare det med kun å lese på egenhånd? Eller kjøpe nettpakke? Noens erfaring fra sonans?? Må skaffe meg studiekompetanse, men vet ikke hvordan enda... eller ta det på voksenopplæringen? Anonymkode: e259a...700 Det kommer an på hvor gammel du er, men jeg har inntrykk av at du ikke er 25 år ennå, siden du tenker på 23/5-regelen? I såfall kan du sannsynligvis bare glemme voksenopplæringen. I fylket jeg bor er i alle fall voksenopplæringen fullsatt av mennesker over 25 år med "voksenrett", og de tar ikke inn noen med "ungdomsrett" (under 25 år uten studiekompetanse) Det krever mye av deg, men med rutine og struktur bør du ikke ha problemer med å lese på egen hånd. Gå inn på udir.no, og søk opp læreplanene for de ulike fagene, sett opp en studieplan, og jobb ut i fra den. Bøker kan du låne på biblioteket. Har du ikke den strukturerte hverdagen du trenger for å lese på egen hånd, vil jeg anbefale deg enten nettstudier, eller privatskole. Anonymkode: 29ec7...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #6 Del Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar det over to år på voksenopplæring. Har samling en gang i mnd og leser på egenhånd ellers. Går kjempefint og jeg har mye fritid da er alle eksamene trekk, bortsett fra obligatorisk norsk skriftlig hovedmål. Som privatist MÅ du ta alle eksamenene. Anonymkode: 69c0d...3f9 I hvilket fylle tar du det? Har inntrykk av at her så er der faste kvelder hver uke, noe som blir vanskelig å kombinere med turnusjobb. Anonymkode: e259a...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Del Skrevet 1. august 2018 https://www.folkeuniversitetet.no/Fagbrev-og-generell-studiekompetanse/Generell-studiekompetanse? Anonymkode: 8cbeb...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #8 Del Skrevet 1. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hvilket fylle tar du det? Har inntrykk av at her så er der faste kvelder hver uke, noe som blir vanskelig å kombinere med turnusjobb. Anonymkode: e259a...700 Hedmark, Trysil Anonymkode: 69c0d...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. august 2018 #9 Del Skrevet 1. august 2018 Noen klarer lese alt på egenhånd, andre trenger undervisning/hjelp. Det kommer an på hvor strukturert du er, og hvor lett du har for å lære nytt stoff. Enkelte fag er enklere enn andre å lese alene. Jeg tok gym, engelsk og norsk på egenhånd, og undervisning i nyere historie i min tid. Hva som passer best er helt individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Del Skrevet 1. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hedmark, Trysil Anonymkode: 69c0d...3f9 Og siden det bare er en kveld i mnd så er det folk fra helt nedi Hamar som er med. Anonymkode: 69c0d...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå