Gå til innhold

Arve 5 mill. Best å kjøpe to mindre leiligheter? Vil leie ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller en større?

Anonymkode: 2d5ce...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor du har tenkt til å kjøpe? 

Jeg ville kjøpt et hus og pussa det opp, for å selge det høyt over opprinnelig takst :) Da øker plutselig formuen ekstremt.

AnonymBruker
Skrevet

Sett deg inn i skattergler og andre regler, før du tror at utleie er en gjev beskjeftelse og invistering. 

Anonymkode: 925e3...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du skal kjøpe? Jeg tenker heller fler små enn en stor, lettere å få leid ut.. mer jobb, men man blir fort vant til det. Eventuelt kjøpe to og investere resten i en buffer til vedlikehold og mnd uten leie 

Anonymkode: 2f3c2...dea

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Kommer an på hvor du har tenkt til å kjøpe? 

Jeg ville kjøpt et hus og pussa det opp, for å selge det høyt over opprinnelig takst :) Da øker plutselig formuen ekstremt.

Tenkte en i Oslo og en i Bergen. Hus blir litt for stort prosjekt for meg nå 😅

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leilighet i Oslo blir nesten 5 mill, så da burde du jo se på beliggenheten først, og hva du evt kan gjøre med den senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mange leiligheter til 2,5 mill i Oslo, dessverre. Så kan hende du ikke klarer to. 

Anonymkode: a3a6e...540

AnonymBruker
Skrevet

Er mye styr å leie ut (virker det som). Ville ikke leid ut i en by du ikke bor iselv.

Anonymkode: d3407...f4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten to små, eller en stor med masse små rom så du kan leie ut til kollektiv. Ikke kjøp to halvstore. Hvis du uansett skal skatte, så lei ut møblert og ink strøm og Internett for å få mest mulig avdrag.

Anonymkode: 9ef59...2ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke så himla smart å kjøpe leiligheter for utleie i to forskjellige byer. Veldig upraktisk å leie ut+vedlikehold/feil osv. med lang reisevei. 

Anonymkode: 12a13...c67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips:) 

Skrevet

Den leiligheten TS linket til er en borettslagsleilighet. Selv om den også har en hybel vil det være begrensninger i hvor lenge den kan leies ut når eier ikke bor der selv. Hvis TS ikke skal bo der selv, bør du satse på en selveierleilighet + sjekke vedtektene ang utleiebegrensninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...