AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Er det fastlegen som sender sykemeldingen til arbeidsgiveren min, eller må jeg levere den selv? Papir eller digitalt? Anonymkode: 8d772...eb4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Du får melding på Altinn/nav og godkjenner den det og samtidig videresender til arbeidsgiver. Etter en tid kommer ny melding hvor du skal søke om sykepenger. Sykemelding er digitalt for nesten alle nå. Anonymkode: af8e7...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får melding på Altinn/nav og godkjenner den det og samtidig videresender til arbeidsgiver. Etter en tid kommer ny melding hvor du skal søke om sykepenger. Sykemelding er digitalt for nesten alle nå. Anonymkode: af8e7...dd8 Så det er jeg som sender det videre til arbeidsgiver? Hvordan gjøres dette? Arbeidsgiver får det aldri hvis jeg ikke sender? Anonymkode: 8d772...eb4
Kanutte Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Det er ikke alle arbeidsgivere som godtar digital sykemelding enda. Oslo kommune er en av disse... Utrolig, men sant. Det betyr at dersom de ansatte leverer digitalt får vi ikke refusjoner. De fleste sender de delene som skal til arbeidsgiver i posten (for oss som fortsatt må levere i papir). Du er pliktig til å sende med en gang. Hvis du kan levere digitalt får arbeidsgiver automatisk beskjed når du har godkjent i Altinn. Uavhengig av når du får levert sykemelding må du gi beskjed til arbeidsgiver om at du er sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 14 minutter siden, Kanutte skrev: Det er ikke alle arbeidsgivere som godtar digital sykemelding enda. Oslo kommune er en av disse... Utrolig, men sant. Det betyr at dersom de ansatte leverer digitalt får vi ikke refusjoner. De fleste sender de delene som skal til arbeidsgiver i posten (for oss som fortsatt må levere i papir). Du er pliktig til å sende med en gang. Hvis du kan levere digitalt får arbeidsgiver automatisk beskjed når du har godkjent i Altinn. Uavhengig av når du får levert sykemelding må du gi beskjed til arbeidsgiver om at du er sykemeldt. Men hva gjør man hvis man har vært hos fastlegen og fått sykemelding, men ikke ønsker å bruke denne likevel? Altså at man møter opp på jobb likevel. Anonymkode: 8d772...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå