AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hei!Jeg har en dverghamster jente på ca 6mnd, har hatt henne i over 2 mnd nå men nå har hun begynt med noe helt nytt..Jeg kjøpte et nytt «hus» til henne i dyrebutikken et lite hus formet som en sko. Ikke lenge etter begynte hun og tisse ned huset, men tenkte dette bare var markering fordi dette var noe nytt. Jeg vasket huset med en gang, grundig med såpe, og etter dette har hun ikke tisset på den. Hun har en keramikk skål med badesand, i det siste så har jeg ikke sett henne bruke denne som bad, annet en å sitte i den. Men det viste seg at her hadde hun tisset, så jeg tok den ut for å skifte på i det jeg tok den vekk ble hun helt forskrekket og løp rett bort til løpebrettet sitt og tisset og bæsjet på det isteden. Derfor tok jeg også ut brettetfor vask, nå satt hun på to bein og var helt tom i blikket samtidlig som hun stirret ut i buret. Hun vil heller ikke bruke toalett, dette bare graver hun seg under og tisser..Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: bf6da...b6e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Hun har jo lagd seg flere toalett men du stikker av med dem. Ikke rart hun er forskrekket... Anonymkode: 5592c...936 6
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Hvordan ser en dverghamster ut når den er forskrekket?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun har jo lagd seg flere toalett men du stikker av med dem. Ikke rart hun er forskrekket... Anonymkode: 5592c...936 Hun har en dokasse, med domateriale i... Hun har tidligere brukt badesanden som det den skal brukes til, og selvfølgelig må jeg vaske huset hennes når hun har tisset det ned utvendig og det er klissete å lukter. Har du ikke noe mer fornuftig svar så kan du gi faen i å svare spør du meg, er så lei slike kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre her inne. Anonymkode: bf6da...b6e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev: Hvordan ser en dverghamster ut når den er forskrekket? Ikke så ulikt mennesker, sikkert ikke langt unna trynet ditt når du er forskrekket. Har du ikke noe innenfor temaet å komme med så gi faen i å svar :)) Anonymkode: bf6da...b6e
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke så ulikt mennesker, sikkert ikke langt unna trynet ditt når du er forskrekket. Har du ikke noe innenfor temaet å komme med så gi faen i å svar :)) Anonymkode: bf6da...b6e Men har hamstre så mange og komplekse ansiktsuttrykk da? Jeg trodde de bare hadde ett eller to...
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev: Men har hamstre så mange og komplekse ansiktsuttrykk da? Jeg trodde de bare hadde ett eller to... Du er tåpelig. Anonymkode: bf6da...b6e
Vampen Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun har jo lagd seg flere toalett men du stikker av med dem. Ikke rart hun er forskrekket... Anonymkode: 5592c...936 Jeg sier meg enig i denne. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg hadde hamster, men for rotter er det i hvert fall slik at overdreven burvask kan gjøre at de markerer enda mer. Det er noe med at heimen skal lukte «riktig». De var flinke til å gå på do, om de hadde en stein i doen (gudene vet hvorfor), men de likte jaggu meg å gjøre fra seg alle andre steder i tillegg. Jeg ville roet ned den grundige vasken av alle steder hun setter lukta si på, og heller latt henne styre som hun vil. 5
Tøytigern Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun har en dokasse, med domateriale i... Hun har tidligere brukt badesanden som det den skal brukes til, og selvfølgelig må jeg vaske huset hennes når hun har tisset det ned utvendig og det er klissete å lukter. Har du ikke noe mer fornuftig svar så kan du gi faen i å svare spør du meg, er så lei slike kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre her inne. Anonymkode: bf6da...b6e Hun forsøker å velge seg doen sin selv, men du tar den vekk. La henne ordne seg selv. 2
Tøytigern Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 1 time siden, HerrBæsjerumpehull skrev: Hvordan ser en dverghamster ut når den er forskrekket? Den ser forskrekket ut med stive ører, og retter seg opp på to bein, før den smyger seg raskt vekk og piler rundt hjørnene flatt langs bakken. Noen ganger krøker den seg også sammen og trekker seg bakover, før den piler avsted. Forskrekkede hamstere pleier også å pusse seg nervøst i ansiktet for å roe seg ned, hvis de velger å ikke løpe vekk. Endret 31. juli 2018 av Tøytigern 1
Tøytigern Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei!Jeg har en dverghamster jente på ca 6mnd, har hatt henne i over 2 mnd nå men nå har hun begynt med noe helt nytt..Jeg kjøpte et nytt «hus» til henne i dyrebutikken et lite hus formet som en sko. Ikke lenge etter begynte hun og tisse ned huset, men tenkte dette bare var markering fordi dette var noe nytt. Jeg vasket huset med en gang, grundig med såpe, og etter dette har hun ikke tisset på den. Hun har en keramikk skål med badesand, i det siste så har jeg ikke sett henne bruke denne som bad, annet en å sitte i den. Men det viste seg at her hadde hun tisset, så jeg tok den ut for å skifte på i det jeg tok den vekk ble hun helt forskrekket og løp rett bort til løpebrettet sitt og tisset og bæsjet på det isteden. Derfor tok jeg også ut brettetfor vask, nå satt hun på to bein og var helt tom i blikket samtidlig som hun stirret ut i buret. Hun vil heller ikke bruke toalett, dette bare graver hun seg under og tisser..Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: bf6da...b6e Du bør la være å bruke såpe når du vasker ting hun har tisset på og bare bruke varmt, rennende vann. Børst med en oppvaskbørste under rennende vann og tørk av. Jo mere såpe jo verre for hamsteret. Det vil lukte litt når du har et hunnhamster. Tilby mere enn ett toaletthjørne og se om hun velger et av disse. Fyll det med sagflis og ikke domateriale. Hun vil tisse der det lukter av at hun har tisset før. Putt litt av det gamle sagfliset hun har tisset på oppi det rene toalettet. Sånn du gjør det nå finner hun ikke ut av hvilket faste sted hun kan bruke, og leter etter noe med lukt. Lykke til. Endret 31. juli 2018 av Tøytigern 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei!Jeg har en dverghamster jente på ca 6mnd, har hatt henne i over 2 mnd nå men nå har hun begynt med noe helt nytt..Jeg kjøpte et nytt «hus» til henne i dyrebutikken et lite hus formet som en sko. Ikke lenge etter begynte hun og tisse ned huset, men tenkte dette bare var markering fordi dette var noe nytt. Jeg vasket huset med en gang, grundig med såpe, og etter dette har hun ikke tisset på den. Hun har en keramikk skål med badesand, i det siste så har jeg ikke sett henne bruke denne som bad, annet en å sitte i den. Men det viste seg at her hadde hun tisset, så jeg tok den ut for å skifte på i det jeg tok den vekk ble hun helt forskrekket og løp rett bort til løpebrettet sitt og tisset og bæsjet på det isteden. Derfor tok jeg også ut brettetfor vask, nå satt hun på to bein og var helt tom i blikket samtidlig som hun stirret ut i buret. Hun vil heller ikke bruke toalett, dette bare graver hun seg under og tisser..Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: bf6da...b6e Mest sannsynlig hormonell som en tenåring! Samtidig så velger dyr sone egne toaletter og du tar vekk det ene etter det andre. Hva med å la henne tisse på et skohus også ha et annet sted hun sover/bor? Anonymkode: 60ee3...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 Et tips når du gjør rent buret er også å ikke vaske det for godt. Som med kaninene så går de på stedet de har gått før. De liker lukten sin så den bør de få ha. Anonymkode: 60ee3...e5e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 Jeg er en ganske erfaren hamster eiger og må først og fremst si at det er HELT vanlig at hamstere både tisser og ønsker over alt da de generelt ikke har spesielt god kontroll over dette. Det er også slik at det er kun de aller færreste hamstere som velger å gå på do akkurat der vi ønsker at se skal gå. Badesanden brukes også veldig ofte som toalett, med siden den klumper seg når den blir våt er det ikke værre enn å bruke en liten skei til å fjerne dette. Dersom dette virkelig plager deg kan du forsøke å ha badesand i dokassen og også lagt i noe burstrø hun allerede har tisset på. Dette kan hjelpe, men igjen, det er veldig sjelden at en hamster blir helt dotrent, så du bør ikke forvente dette. Lykke til Anonymkode: d04c5...252 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå