AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Så noen double slit experiment og delayed choise experiments vidoer på tuben. Men ting gikk litt over hodet mitt, så da tenkte jeg spørre ekspertene her på forumet, her er det mange vise menn. Er det noen av dere som har undersøkt dette feltet, og hva er din konklusjon. Jeg skjønner ikke helt hva jeg spør om, men disse eksperimentene indikerer slik jeg forstår det at om du (evt i fremtiden i delayed varianter) observerer hvilken vei et atom tar gjennom en "double slit", påvirker det om partikelen opptrer som en "bølge" eller partikkel. Hvis du ikke vet hvilken vei partikkelen tok opptrer den som partikkel, men om du vet hvilken vei den tok (eller vil komme til å få vite det i fremtiden) vil den oppføre seg som en bølge. med interferens merker isteden for to "streker". Da virker det for meg som at vi lever i en simulert verden. Eller at vi ikke har fri vilje og tilstanden vi er i er kjent og dermed fremtiden er kjent, og denne partikkelen forstår hva fremtidens valg vil være på et eller annet sett ? Uten delay kan en alltids bortforklare med at målingen påvirker, men i delayed hvor det ikke er kjent om en vil måle veien den tar eller ikke enda, så får en jo et forklaringsproblem.. Noen som kan utdype eller forklare dette for meg. At vi ikke har fri vilje er jo selvsagt kjent for alle oppegående folk, men hvordan partikkelen "vet" "fremtiden" til menneskers valg, er jo uansett vanskelig å forklare selv om fremtiden (eventuelt) er avgjort allerede Kjør debatt Anonymkode: 8749e...7af
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Huff skrev motsatt, om du "vet" eller vil kunne vite i fremtiden veien blir det strek, om du ikke vet bølge* Anonymkode: 8749e...7af
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Herregud, burde skrevet under brukernavn for å kunne redigere -_- om du vet blir det to streker, om du ikke vet blir det interferens pattern* Beklager rotet Anonymkode: 8749e...7af
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Haha .huff. Ja ikke vet jeg. Skremmende tanke. Lever vi i the matrix ? Truman show ? Rart med déjà vu, sanndrømthet og forvarsler samt synske hvertfall. Har hatt en del snodige opplevelser som er vanskelige å forklare. Anonymkode: 37d45...bd0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha .huff. Ja ikke vet jeg. Skremmende tanke. Lever vi i the matrix ? Truman show ? Rart med déjà vu, sanndrømthet og forvarsler samt synske hvertfall. Har hatt en del snodige opplevelser som er vanskelige å forklare. Anonymkode: 37d45...bd0 De synske har vist seg å ikke være flinkere enn vill gjetting, som regel jukser de med å finne informasjon på fohånd og "bruke" den Men, at noen jukser og svindler, er jo ikke not motbevis mot andre eller andre uforklarlige ting og følelser selvsagt, men en må passe seg for å ikke bli "lurt" også når en skal finne sannheten her i livet, det er viktig Anonymkode: 8749e...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå