Gå til innhold

VGS - få skoleplass selv om man kun kom på venteliste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om skolen kan gjøre unntak for en elev? Er snakk om nr 1 på venteliste.

Anonymkode: 7ecae...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge eleven ikke har søkt særskilt så er denne eleven på lik linje som alle andre. H*n må altså vente! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Så lenge eleven ikke har søkt særskilt så er denne eleven på lik linje som alle andre. H*n må altså vente! 

Men jeg mener å ha hørt at skolen også kan gjøre noe. For eksempel så kan det være 3 klasser og noen har 22, 23 og 24 elever. Da kan det vel være mulig å få inn en ekstra i en klasse? Har ikke søkt særskilt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mener å ha hørt at skolen også kan gjøre noe. For eksempel så kan det være 3 klasser og noen har 22, 23 og 24 elever. Da kan det vel være mulig å få inn en ekstra i en klasse? Har ikke søkt særskilt. 

De tar jo inn dem de har plass til, hvis han står på venteliste så er det fult.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rosatoast skrev:

De tar jo inn dem de har plass til, hvis han står på venteliste så er det fult.

Dette stemmer ikke alltid har jeg hørt. Får heller ringe skolen. Kjipt å ikke få plass når man står som nummer 1.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke alltid har jeg hørt. Får heller ringe skolen. Kjipt å ikke få plass når man står som nummer 1.

Det er jo kjipt for nestemann også, som står som nr 2? Er ikke noe spesielt annerledes med ditt barn, enn noen andres.

Jeg var på venteliste, ente med at jeg måtte starte på en skole som ligger 1 time unna der jeg bor. Ungen din har rett på skoleplass, så han kommer inn på skole. Hvis ikke må dere ringe fylkeskommunen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Det er jo kjipt for nestemann også, som står som nr 2? Er ikke noe spesielt annerledes med ditt barn, enn noen andres.

Jeg var på venteliste, ente med at jeg måtte starte på en skole som ligger 1 time unna der jeg bor. Ungen din har rett på skoleplass, så han kommer inn på skole. Hvis ikke må dere ringe fylkeskommunen.

Jeg har ikke ungdomsrett ettersom jeg er 22 år. Jeg skal ringe skolen da jeg har hørt at skoler kan gjøre unntak.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ungdomsrett ettersom jeg er 22 år. Jeg skal ringe skolen da jeg har hørt at skoler kan gjøre unntak.

Åja, har du ikke ungdomsrett blir du faktisk nedprioritert. De med ungdomsrett kommer inn, og hvis du har voksenrett/ikke ungdomsrett risiker du faktisk å ikke få skoleplass, hvis det er mange søkere med ungdomsrett.. Det er sykt kjipt, men sånn er reglene. Det er derfor jeg ble satt på venteliste og måtte gå på skole 1 time fra der jeg bor. Har gått på VGS med voksenrett i 1 år nå :) Hva har du søkt? 

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mange år siden, men da jeg skulle begynne på Vg1 var det en som fikk plass på ønsket linje, hvor han sto på venteliste, etter å ha møtt opp første dagen. 

Anonymkode: fadda...815

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er mange år siden, men da jeg skulle begynne på Vg1 var det en som fikk plass på ønsket linje, hvor han sto på venteliste, etter å ha møtt opp første dagen. 

Anonymkode: fadda...815

Er mange som gjør det og som får plass på skolen da! Er utrolig mange som ikke møter opp første dagen.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Rosatoast skrev:

Åja, har du ikke ungdomsrett blir du faktisk nedprioritert. De med ungdomsrett kommer inn, og hvis du har voksenrett/ikke ungdomsrett risiker du faktisk å ikke få skoleplass, hvis det er mange søkere med ungdomsrett.. Det er sykt kjipt, men sånn er reglene. Det er derfor jeg ble satt på venteliste og måtte gå på skole 1 time fra der jeg bor. Har gått på VGS med voksenrett i 1 år nå :) Hva har du søkt? 

Ja.. er kjipt.. Men søkte kun på en skole, så regner med det ikke er så mye å gjøre med det nå?

Det står på nettsidene at 2 august så er fristen for andre opptak, så får krysse fingrene for at jeg kanskje får sjansen! 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare møte opp 1. skoledag hvis du er på venteliste nr 1? Alltid noen som ikke møter opp eller hopper av etter noen dager.

Det hjelper ikke å ringe skolen, for de kan ikke gjøre noe uansett. Er det fullt, så er det fullt. Står du uten ungdomsrett har du iallefall ingen rettigheter på din side. Du kan risikere å stå uten skoleplass.

Anonymkode: 6ff86...aea

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. er kjipt.. Men søkte kun på en skole, så regner med det ikke er så mye å gjøre med det nå?

Det står på nettsidene at 2 august så er fristen for andre opptak, så får krysse fingrene for at jeg kanskje får sjansen! 

Dumt at du bare søkte på 1 skole hvis du visste det, da?
Ja du får vente til det, og jeg ville bare møtt opp første skoledag.

Når du blir 23 har du rett til å gå på voksenopplæring. Så hvis du ikke kommer inn i år, så kan du søke voksenopplæring neste år :) Jeg skal gå Påbygg voksenopplæring i år, med folk som er 23 og helt opp til 40 år 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...