AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hei dere! Hver eneste morgen våkner jeg med smerter i nakken. Som etter hvert sprer seg til hodet. Jeg vet at jeg sover som en tornado, og i alle stillinger. Jeg vet også at det blir verre hvis jeg sover på magen med hodet til siden. Og enda en ting jeg vet er at puta jeg bruker både i sofaen og i senga er helt, fullstendig, på trynet feil for meg. Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har tips/råd til puter som er komfortable og støtter godt oppom skuldre, nakke og hode? Del gjerne deres erfaringer! 😄 Og gjerne både pute til senga og til sofaen. Eventuelt stoler! Tar gjerne imot tips om stoler også. Og behandlinger for å gjøre det bedre. Sånn.. Det tror jeg var alt jeg lurte på På forhånd takk for hjelpen! 😄 Anonymkode: a08ae...01d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #2 Skrevet 1. august 2018 Jeg er en magesover, og det som fungerer best er en billig pute fra Kid som er nesten helt flat, med fyll som kan flyttes alle veier. Da kan jeg forme den slik som jeg vil. Ellers så anbefaler jeg å bedre kroppsholdningen hvis du har noe å hente der, og trene styrke i skuldre/rygg. Du kan også jobbe med bevegelighet i nakke, skuldre og rygg, men ikke bare strekking/tøying. Uten muskler vil alltid bevegeligheten bare belaste sener, bein og leddkapsler mer, og muskulaturen må spenne seg for å kompensere. Alle øvelsene kan du gjøre hjemme uten vekter, eventuelt et par flasker. Øvelsene finner du i et hvert ukeblad, eller på Google Evt klatre, ri, danse, yoga, pilates osv. Anonymkode: 45898...df9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #3 Skrevet 1. august 2018 Kanskje kiropraktor er tingen for deg? Uten at jeg er noen ekspert kan det virke som du har stive muskler i nakken? Det kan gjerne føre til spenningshodepine som begynner i nakken og sprer seg fram til pannen, for eksempel, og som med de fleste vondter, så er det gjerne ekstra vondt om morgenen. Jeg sliter i hvert fall med stiv nakke selv og hadde konstant spenningshodepine i en uke på grunn av det. Fant et veldig vondt punkt øverst på nakken og fikk massert det. Etter det fikk jeg litt is på nakken, og siden har jeg ikke hatt hodepine i det hele tatt! Går selv til behandling hos kiropraktor og selv om det koster en del, så hjelper det sakte men sikkert. Verdt et forsøk kanskje? Anonymkode: 63303...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå