Gå til innhold

Flytter inn i en studenthybel, bør jeg flytte inn i et 7-roms eller 3-roms?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen formeninger om hva som er best? 

Fikk dette svaret: "Nå er du plassert i en 7-roms, der det bor både førstegangsbeboere og folk som har videreført kontrakten. Hva ønsker du? 3 eller 7-roms? Nye folk? Blanding?"

Hva burde jeg gå for? Tenker kanskje å flytte inn med nye folk er best da de gamle allerede har sine gjenger, eller?

Anonymkode: 5c00b...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville delt med færrest mulig folk. Mange folk = mer stjeling av mat, konstant skittent kjøkken, mer bråk, lengre ventid på bad. 

Anonymkode: 50e84...26e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Del med færrest mulig. Da slipper du unna mye mas og bråk. En blanding av nye og gamle kan være ok, de kjenner jo stedet og hva som er bra. Men en gjeng med helt nye får muligens bedre samhold om man finner tonen.

Anonymkode: 5e5f7...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Del med færrest mulig. Flere folk=flere konflikter 

Anonymkode: 526b2...900

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle foretrukket 7-roms måtte det vært ekstremt mye billigere!

Anonymkode: 8e40a...3cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Del med færrest mulig. Da slipper du unna mye mas og bråk. En blanding av nye og gamle kan være ok, de kjenner jo stedet og hva som er bra. Men en gjeng med helt nye får muligens bedre samhold om man finner tonen.

Anonymkode: 5e5f7...119

Men tror du det er mulig med 7-roms med bare nye folk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Del med færrest mulig. Flere folk=flere konflikter 

Men er det ikke mye større sjanse for å stifte bekjentskaper via 7-roms? Og å finne noen med samme intereser som deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro. De er ikke vennene dine: bare folk du tilfeldigvis bor med. Venner kan du finne andre steder.

Anonymkode: bbcf5...f55

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke mye større sjanse for å stifte bekjentskaper via 7-roms? Og å finne noen med samme intereser som deg.

Må man stifte bekjentskaper med de man bor med? Jeg har da alltid klart å gjøre det utenom 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste finner ikke vennene sine blande de de bor med, selv om det nok finnes unntak. Venner og bekjentskaper dannes som regel andre steder. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at det er lettere å bli kjent med de man bor med når man er få enn når man er mange. Jeg bor sammen med to stykk, flyttet inn med to som hadde bodd der en stund og det gikk veldig bra! 

Jeg har inntrykk av at når man er mange så omgås man ikke de man bor med så mye, men når man er få er det lettere å få til noe sosialt og relasjonen blir mer personlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel kanskje fungere greit å bo sammen med flere når man er førstegangsstudent og alt er litt nytt og spennende, men jeg tror jeg likevel ville valgt å bo sammen med tre. Som andre sier: Det blir gjerne mer støy, ting som "forsvinner" fra kjøleskapet, grunnlag for mer uenighet rundt vask og vedlikehold, kø på badet osv. Man må nok også belage seg på mer sammenkomster og festing med 7, kontra tre beboere, noe som ikke passer for alle. 

Anonymkode: 9a308...86d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er hjemme vil jeg bare slappe av. Da orker jeg ikke tanken på at jeg må sosialiseres. Derfor veldig greit med få personer å forholde seg til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste finner ikke vennene sine blande de de bor med, selv om det nok finnes unntak. Venner og bekjentskaper dannes som regel andre steder. 

Å? Trodde man pleide å vorse med de man bodde på studenthybelen.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vel kanskje fungere greit å bo sammen med flere når man er førstegangsstudent og alt er litt nytt og spennende, men jeg tror jeg likevel ville valgt å bo sammen med tre. Som andre sier: Det blir gjerne mer støy, ting som "forsvinner" fra kjøleskapet, grunnlag for mer uenighet rundt vask og vedlikehold, kø på badet osv. Man må nok også belage seg på mer sammenkomster og festing med 7, kontra tre beboere, noe som ikke passer for alle. 

Anonymkode: 9a308...86d

Ville du valgt å bo med førstegangsboere eller tidligere folk og? Eller en blanding?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro. De er ikke vennene dine: bare folk du tilfeldigvis bor med. Venner kan du finne andre steder.

Anonymkode: bbcf5...f55

Joda.

Men det er studenthybel, svært vanlig å vorse der bla, med dem. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 31.7.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Jeg ville delt med færrest mulig folk. Mange folk = mer stjeling av mat, konstant skittent kjøkken, mer bråk, lengre ventid på bad. 

Enig. 

Endret av Jegskulleønskeat
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Enig. Jeg har fått studentbolig nå, men alene. Jeg trenger altfor mye alenetid til at jeg kunne bodd med noen jeg ikke kjenner. Fikk legeerklæring fra psykiatrien  

Hvorfor fikk du legeerklæring?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 2.8.2018 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du legeerklæring?

slettet

Endret av Jegskulleønskeat
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Trodde man pleide å vorse med de man bodde på studenthybelen.

Erfaringsmessig så er det mest vorsing hos de som bor sammen fordi de selv har valgt det, altså folk som flytter inn i en leilighet med 2-4 venner og kjenner hverandre som før, og har samme interesser. Satser du på ukentlig vorsing med de andre 7 i bofellesskapet så bommer du nok, og dette er en typisk kilde til konflikt, hvor ofte, midt i uka eller bare helg, hvor lenge, hvem rydder osv. Du virker å ha overdrevent tro på at de du bor med blir vennene dine, som sagt det finnes unntak men som regel blir ikke de første roomisene dine nye bestevenner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...