Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen selvstendig næringsdrivende her inne som har mottatt melding om skatteoppgjøret sitt? 

Anonymkode: 49a88...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får du ikke før i september. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen selvstendig næringsdrivende her inne som har mottatt melding om skatteoppgjøret sitt? 

Disse hører alltid til i siste pulje, i oktober.

Anonymkode: dcca8...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid fått i starten av August. Ser det står at det utbetales fra 15.08 i år, men jeg har enda ikke mottatt meldingen med oversikt over hvor mye jeg skal ha igjen eller evt betale i rest? 

Gjest Blondie65
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse hører alltid til i siste pulje, i oktober.

Anonymkode: dcca8...bd0

Det er flere år siden dette ble endret. Selvstendig næringsdrivende får dette pulje vis akkurat som resten av skattebetalerne - har dog aldri fått før august.

Skrevet

Ja, det pleier å komme i august. Det var før i tiden det ikke kom før i oktober.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi hat ikke fått utregningen enda. Håper det kommer snart. Vi fikk i august i fjor.

Anonymkode: bc0ea...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter også. 

Anonymkode: 9ef12...774

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid fått i starten av August. Ser det står at det utbetales fra 15.08 i år, men jeg har enda ikke mottatt meldingen med oversikt over hvor mye jeg skal ha igjen eller evt betale i rest? 

Det står jo at oppgjøret kommer fra 15.08 

Da kommer det jo ikke før da.

Anonymkode: 0cd8e...d8c

Skrevet

Skatteoppgjøret for næringsdrivende er klart tidligst 15. august. Får du ikke oppgjøret ditt da, er det løpende oppgjør frem til 24. oktober. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo at oppgjøret kommer fra 15.08 

Da kommer det jo ikke før da.

Joda, men vanligvis får jeg jo melding en stund før der jeg kan se hvordan det har gått, denne har jeg heller ikke fått. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, richbitch skrev:

Joda, men vanligvis får jeg jo melding en stund før der jeg kan se hvordan det har gått, denne har jeg heller ikke fått. 

Den "meldingen" er det som er oppgjøret og den kommer altså tidligst 15.08

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den "meldingen" er det som er oppgjøret og den kommer altså tidligst 15.08

Ok. Tidligere har jeg alltid fått den i juli og pengene i august, men har vel vært heldig da.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Tidligere har jeg alltid fått den i juli og pengene i august, men har vel vært heldig da.

Det er ikke noen fast dato for dette, men har endret seg fra år til år. I år er altså første mulige dato 15.08 Alt dette står klart og tydelig på skatteetaten.no. Litt utrolig egentlig at du som er selvstendig næringsdrivende ikke greier sjekke dette selv.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen fast dato for dette, men har endret seg fra år til år. I år er altså første mulige dato 15.08 Alt dette står klart og tydelig på skatteetaten.no. Litt utrolig egentlig at du som er selvstendig næringsdrivende ikke greier sjekke dette selv.

Jeg har selvfølgelig sjekket det, men jeg trodde det var slik at utbetalingen kom tidligst 15.08 (som jeg skrev over), og at jeg skulle få informasjonen tidligere slik som før.

I fjor var det vel tidligst 05.08 om jeg ikke husker feil, men jeg fikk tilsendt melding om oppgjøret i juli likevel. Men ingen krise, om det er slik i år at man ikke får vite noe før 15, så får jeg bare smøre meg med tålmodighet et par uker til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...