Gå til innhold

Møtte på ett familiemedlem jeg eller barna våre ikke har kontakt med!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte på ett ganske nært familiemedlem idag. Vedkommende har aldri møtt det nye barnet vårt, og hilste også på det. Vedkommende er barn av en person vi ikke har kontakt med. Barnet er blitt stort nå. Jeg vurderte å gå forbi å bare si hei, men følte det naturlig å slå av en prat. Var skikkelig kleint, men er glad jeg gjorde det.

Nå sitter jeg her å tenker om jeg skal skrive en melding til moren hennes,å si jeg synes det var så koselig å treffe på hun ,og at det er leit hvordan ting er blitt. Og at hun gjerne kan legge meg til på Snap, så hun føler hun "kjenner" barna våre litt inntil den dagen vi kanskje får kontakt igjen.. 

Det er mannfolka som egentlig har falt ut ,men kona og barna er vel naturligvis på deres side av konflikten. Det er helt naturlig. 

Det gjorde likevel godt for meg å slå av en prat med denne datteren. 

Hva ville dere gjort ? 

Anonymkode: 6888d...8e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt kontakt på fire år..

Skrevet

Jeg hadde latt det ligge eller sende en melding uten å si noe om snap 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere ?

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si hva jeg ville gjort med så vag informasjon om situasjonen. Hvorfor skulle du eventuelt ikke sendt en melding? Hadde det såret din mann? Kanskje du kan snakke med han om det?

• Liker 3
Gjest Cocosa
Skrevet

Hvorfor skal noen «bli kjent» med barna dine via snap før dere finner igjen kontakten? Skikkelig merkelige greier. 

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt! Helt idiotisk at alle liksom skal krangle eller være uvenner fordi to personer er det. Hold i det minste barna unna konflikten! Vær raus!

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på hvorfor vi ikke hadde kontakt i utgangspunktet. Beklager, men jeg klarte ikke helt å forstå sammenhengene! 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg ville tatt kontakt! Helt idiotisk at alle liksom skal krangle eller være uvenner fordi to personer er det. Hold i det minste barna unna konflikten! Vær raus!

Mennene tror jeg neppe aldri får kontakt. 

Les tråden: mannen vil ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Fluttershy skrev:

Kommer helt an på hvorfor vi ikke hadde kontakt i utgangspunktet. Beklager, men jeg klarte ikke helt å forstå sammenhengene! 

Se under..

AnonymBruker
Skrevet

Når konflikten er så tydelig vil det lett merkes på barna dine. Så jeg ville ikke hatt kontakt med mindre mannen klarte å klistre på seg et smil rundt de.

Kommer selv fra en konfliktfylt familie og har vært vitne til det ene og det andre fra jeg var barn selv. Som voksen ble jeg dratt inn i mye problemer så jeg holder barna mine langt unna de.

Anonymkode: e967e...50d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når konflikten er så tydelig vil det lett merkes på barna dine. Så jeg ville ikke hatt kontakt med mindre mannen klarte å klistre på seg et smil rundt de.

Kommer selv fra en konfliktfylt familie og har vært vitne til det ene og det andre fra jeg var barn selv. Som voksen ble jeg dratt inn i mye problemer så jeg holder barna mine langt unna de.

Anonymkode: e967e...50d

Hva mener du med at du ble dradd inn i mye problemer? 🙄 Ja det er kanskje best.. Var likevel vondt å møte personen. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare la det ligge....

Min ekssvigerfamilie var delt i to, og jeg holdt meg kloklig på utsiden. Jeg hilser og snakker med den "utstøtte" delen av familien når jeg møter de, men hadde ikke noe annen kontakt. Min ekssamboer derimot hverken hilste eller snakket med den "utstøtte" delen, selv ikke barna. Sistnevnte er svært trist da barna våre går på samme skole...

Jeg skjønner at konflikter kan bli så store at det skaper mye krangel og et ønske fra begge sider om ingen kontakt, men det er langt fra det til ikke å hilse på hverandre når man møtes, eller at det blir så ille at man snur i butikkdøra for å unngå å møtes. 

Anonymkode: 00840...f79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du den samme som skal jobbe med mannen sin bror, men de ikke har kontakt? I så fall synes jeg du skal la det ligge

Anonymkode: 51e2d...2d3

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennene tror jeg neppe aldri får kontakt. 

Les tråden: mannen vil ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken.

Det sa jeg da ikke heller! Jeg sa at det ikke var noen grunn til at de andre skulle krangle/ miste kontakt bare fordi to stk gjorde det. Det er for dumt, rett og slett!

AnonymBruker
Skrevet

Er i tilsvarende situasjon. En av mine nærmeste har en stor konflikt med en slektning. Og mitt viktigste budskap er "ikke min sak". 

Og ja, jeg har forsøkt dialog, jeg har forsøkt å megle. Men min nærmeste låser seg helt i akkurat denne situasjonen, og da velger jeg å respektere det. Jeg har imidlertid god kontakt med vedkommendes barn. Da etter en åpen diskusjon med min nærstående der jeg sa at verken "barna" eller jeg var en del av denne konflikten. 

Anonymkode: 1ff15...637

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dette. Ta kontakt hvis du føler for det. Vær raus som ulla ullsokk sier. Vi vet aldri hva som kan skje i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, wintergirl skrev:

Dette. Ta kontakt hvis du føler for det. Vær raus som ulla ullsokk sier. Vi vet aldri hva som kan skje i morgen. 

38 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det sa jeg da ikke heller! Jeg sa at det ikke var noen grunn til at de andre skulle krangle/ miste kontakt bare fordi to stk gjorde det. Det er for dumt, rett og slett!

Livet er ikke så enkelt. 

Har man en mor/ektemann/barn som har opplevd et alvorlig svik fra en slektning, da respekterer man det. 

En relasjon til en mer perifer slektning betyr mye mindre enn følelsene til en av mine aller nærmeste. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet er ikke så enkelt. 

Har man en mor/ektemann/barn som har opplevd et alvorlig svik fra en slektning, da respekterer man det. 

En relasjon til en mer perifer slektning betyr mye mindre enn følelsene til en av mine aller nærmeste. 

Men her har ikke ta sagt hva som er grunnen. Ikke sikkert det er så ille.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, wintergirl skrev:

Men her har ikke ta sagt hva som er grunnen. Ikke sikkert det er så ille.

Det var noe som måtte behandles jurist. Mannen fikk stor erstatning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...