AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #21 Skrevet 31. juli 2018 Han vet at ekkelt kommer ut i fra rompa på høna? Det er ikke alltid de er serlig rene... Anonymkode: 6007a...a3f
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. juli 2018 #22 Skrevet 31. juli 2018 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Kristina S. Skrevet 31. juli 2018 #23 Skrevet 31. juli 2018 Har mannen din bursdag snart? Her skal du få en gaveidé: https://www.google.no/search?q=eggkoker&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi47MGe_sncAhVF2ywKHeWHBiQQ_AUICigB&biw=1366&bih=631
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #24 Skrevet 31. juli 2018 Syns det høres litt ekkelt ut, og ser for meg at suppa får litt sånn eggeskallsmak på en måte.. Men dere overreagerte begge to. Unødvendig av han å kaste suppa. Anonymkode: 82312...3a4
Ullvott Skrevet 31. juli 2018 #25 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Dere som har sett dun og bæsj på egg: hvor ofte forekommer det egentlig, og hvorfor gå ut fra at mannen til TS har valgt akkurat disse eggene?? Grunnen til at jeg spør er at vi hjemme hos oss spiser nærmere 100 egg i måneden, og jeg har ikke sett verken dun eller skitt på eggene på lange lange tider (vi snakker kanskje om ett-to egg per år, altså om lag en promille av alle eggene). Mulig vi har vært veldig heldige med eggene våre, men poenget er at det ikke akkurat er noen stor helserisiko vi snakker om. Det er trolig forbundet med atskillig større helserisiko å ta i håndtakene på handlevognene på butikken, for å si det slik... Endret 31. juli 2018 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #26 Skrevet 31. juli 2018 Veldig uhygienisk å koke med skallet på, det har jeg aldri hørt om. Hadde ikke spist det. Jeg har aldri opplevd å få skall i vannet etter å kokt egg. Hvordan får man til det? Anonymkode: 4fea9...82f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #27 Skrevet 31. juli 2018 Jeg stiller meg tvilende til at det går an å koke egg i en suppe. Jeg vet av erfaring at putter man biter av grønnsaker i en litt tykk suppe, så tar det evigheter før de blir kokt. Jeg vil tro det tok utrolig lang tid å koke de eggene, dessuten tror jeg ikke engang menn kan gjøre noe sånt Anonymkode: 78f9a...e2b 1
Meadow Skrevet 31. juli 2018 #28 Skrevet 31. juli 2018 Jeg hadde ikke spist det. Bruker uansett eggkoker.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #29 Skrevet 31. juli 2018 Du kan skylde på hormonene da, for at du ble sur! Men jeg hadde nok heller ikke spist det. Anonymkode: 5c51a...f7b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #30 Skrevet 31. juli 2018 Herregud, hvem i all verden koker egg oppi tomatsuppe? Jeg hadde blitt helt sjokka, og nei, jeg hadde heller ikke spist den. Ærlig talt, så ekkelt! Eggeskall setter også en egen smak. Prøv å drikke vannet etter at du har hardkokt noen egg i det, liksom! Om mannen min hadde gjort noe sånt tror jeg nok at jeg hadde blitt sur, ja. For det første fordi han hadde ødelagt så mye mat, og for det andre fordi det virkelig ikke går an å lage mat på barns vis når man er en voksen person. Anonymkode: 08fa0...a63 2
Mousj Skrevet 31. juli 2018 #31 Skrevet 31. juli 2018 Hehe, hadde jeg tabbet meg ut og gjort det samme, og partneren hadde begynt å sutre, klage og nekte å ete suppa, så hadde jeg også kastet hele driten og laget ny. Mer moden er jeg ikke;-) 4
Gjest Bøff Eløff Skrevet 31. juli 2018 #32 Skrevet 31. juli 2018 Den suppa hadde ikke jeg spist. Skal man pille ut eggene, tørke av dem, skrelle dem og hive de oppi igjen? Og hønsebæsj i suppa..
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #33 Skrevet 31. juli 2018 Han har nok lært det hjemme. Var ganske vanlig før. Svigermor gjør det fortsatt. Unødvendig å hisse seg voldsomt opp. Ekkelt, ja selvfølgelig. Uhygienisk? Nope, suppa koker jo. Ingen har noengang blitt syk av dette. Unødvendig å bli så sur at han kaster suppa. Hva med å øve seg på kommunikasjon? Anonymkode: 93947...fd5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #34 Skrevet 31. juli 2018 Jeg koker faktisk ofte egg i suppen min. Litt overrasket over at så mange synes det er sjokkerende. Anonymkode: 24bc3...180 2 1
Ullvott Skrevet 31. juli 2018 #35 Skrevet 31. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvem i all verden koker egg oppi tomatsuppe? Jeg hadde blitt helt sjokka, og nei, jeg hadde heller ikke spist den. Ærlig talt, så ekkelt! Eggeskall setter også en egen smak. Prøv å drikke vannet etter at du har hardkokt noen egg i det, liksom! Om mannen min hadde gjort noe sånt tror jeg nok at jeg hadde blitt sur, ja. For det første fordi han hadde ødelagt så mye mat, og for det andre fordi det virkelig ikke går an å lage mat på barns vis når man er en voksen person. Anonymkode: 08fa0...a63 Oj, ikke bare TS som sliter med å skalere reaksjonene sine etter størrelsen på problemet, ser jeg! 2
vintage Skrevet 31. juli 2018 #36 Skrevet 31. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvem i all verden koker egg oppi tomatsuppe? Anonymkode: 08fa0...a63 Praktikeren som ville spare tid og oppvask 😂 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #37 Skrevet 1. august 2018 Jeg koker eggene sammen med makaronien ved siden av suppa. Blir vel litt det samme, men synes det høres litt spesielt ut å måtte fiske opp tomat-egg fra kaserollen for å skrelle de. Hvordan han fikk skall i suppa skjønner jeg ikke. Rørte han mye rundt? Anonymkode: 3297f...c58 1
Isambard Skrevet 1. august 2018 #38 Skrevet 1. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå skulle mannen nettopp koke tomatsuppe med makaroni og egg, og han puttet eggene med skall til å koke oppi suppa. Jeg fant det først ut da han sa at vi måtte fiske ut eggeskall fra suppa. Jeg ble sur og sa at jeg nekter å spise den suppa, at jeg ikke vil ha møkkete eggeskall oppi suppa mi + skallbiter som må plukkes ut. Jeg sa jeg kunne lage min egen. Mannen ble sur, kastet suppa og lager ny. Var jeg urimelig her? Jeg trodde han spøkte med en gang, for hvem gjør vel noe sånt?! (Bortsett fra han på TV for mange år siden da. Mannen påstår at folk lo av han kun fordi han serverte det sånn i skåla, ikke fordi han kokte eggene i samme kjele) Anonymkode: f2aff...270 Jeg er enig i at man ikke koker eggene oppi suppa. Det er ikke farlig, for den blir jo kokt, men eggene kommer jo direkte fra en hønserumpe. På den annen side: Når du blir sur nekter å spise kan du ikke bli sjokkert over at han kastet suppa og lagde ny. Du fikk det jo som du ville. Der holde jeg med mannen din.
Silfen Skrevet 1. august 2018 #39 Skrevet 1. august 2018 13 timer siden, Ullvott skrev: Dere som har sett dun og bæsj på egg: hvor ofte forekommer det egentlig, og hvorfor gå ut fra at mannen til TS har valgt akkurat disse eggene?? Grunnen til at jeg spør er at vi hjemme hos oss spiser nærmere 100 egg i måneden, og jeg har ikke sett verken dun eller skitt på eggene på lange lange tider (vi snakker kanskje om ett-to egg per år, altså om lag en promille av alle eggene). Mulig vi har vært veldig heldige med eggene våre, men poenget er at det ikke akkurat er noen stor helserisiko vi snakker om. Det er trolig forbundet med atskillig større helserisiko å ta i håndtakene på handlevognene på butikken, for å si det slik... Var avføring på eggene jeg kjøpte senest i helgen. 3
Tvist Skrevet 1. august 2018 #40 Skrevet 1. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg koker faktisk ofte egg i suppen min. Litt overrasket over at så mange synes det er sjokkerende. Anonymkode: 24bc3...180 Er ikke det litt stress å fiske de opp for så å skrelle de? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå