Gå til innhold

Fulltid på begge foreldrene og barn på småskoletrinnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hvordan det er for dere med barn på småskoletrinnet og jobb? Jobber begge foreldrene som regel fulltid da og hvordan syntes dere det er? Mange som jobber redusert?

Anonymkode: 642e0...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var slitsomt. 

Mange aktiviteter begynte ganske tidlig, det var kamper på andre siden av byen kl 17, umulig å rekke nesten.. i tillegg til lekser. Første og andre klasse var greit, men så startet logistikken for fullt. 

Det ble så mye stress og fungerte dårlig, så nå jobber jeg 80% med kortere dager. Det fungerer veldig fint for oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Innbiller meg at jeg kommer til å jobbe kortere dager (redusere med opptil 20%) når mine begynner på skolen. Eller skaffe meg en jobb i skolen kanskje.. Må bare kvalifisere meg til det først. 

Anonymkode: 4f6ea...60c

AnonymBruker
Skrevet

Fulltid, begge har lederstillinger som selvsagt krever mer enn 100%, og begge er svært aktive og presterer bra i kondisjonsidretter sommer og vinter. Har to barn i småskolen. Ungene er med på flere aktiviteter. Har vaskehjelp og akkurat nå abonnerer vi på matkasse, men kjøper ellers ingen andre tjenester. Det handler mest om innstilling, prioritering og god tidsdisponering. Dessuten: når man har stålkondis blir man ikke så sliten i hverdagen. 

Anonymkode: c5c0a...5a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fulltid, begge har lederstillinger som selvsagt krever mer enn 100%, og begge er svært aktive og presterer bra i kondisjonsidretter sommer og vinter. Har to barn i småskolen. Ungene er med på flere aktiviteter. Har vaskehjelp og akkurat nå abonnerer vi på matkasse, men kjøper ellers ingen andre tjenester. Det handler mest om innstilling, prioritering og god tidsdisponering. Dessuten: når man har stålkondis blir man ikke så sliten i hverdagen. 

Ja, jeg ser for meg at det kommer til å være nødvendig å passe på å trene jevnt og effektivt hele året rundt skal en klare det. Jeg orker utrolig mye mer når jeg har god kondis kontra dårlig. Hvor mange timer med vaskehjelp i uka syntes du dere trenger for å gå greit med tid?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det her også. Det er ikke noe problem å få det til å gå rundt med praktikant som tar seg av ungene etter skolen og ved leggetid slik at vi får trent til å ha overskudd.

Sunn og god middag er en viktig del av å få overskudd og mannen elsker å lage god og næringsrik mat på kjøkkenet slik at vi får er godt familiemåltid sammen mellom slaga.

Anonymkode: 08fa2...af0

AnonymBruker
Skrevet

Begge her har jobbet fullt med alle barn fra første dag i barnehagen og frem til VGS. Tøft å få alt å gå rundt noen ganger, men vi valgt dette og ville ikke valgt noe annet. Vi liker å jobbe! :)

Anonymkode: e48aa...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det her også. Det er ikke noe problem å få det til å gå rundt med praktikant som tar seg av ungene etter skolen og ved leggetid slik at vi får trent til å ha overskudd.

Sunn og god middag er en viktig del av å få overskudd og mannen elsker å lage god og næringsrik mat på kjøkkenet slik at vi får er godt familiemåltid sammen mellom slaga.

Praktikant som tar seg av barna? 
Hvorfor fikk dere barn, egentlig?

Anonymkode: d86a5...fa3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skal gjøre det nå fra høsten,jobbet redusert de siste fire årene. Kan si i fra hvordan det går utover høsten ;) 

Jeg jobber i nærheten av der vi bor,tror vi skal spare mye tid på det.

Har 4 barn,to på barneskolen og en i bhg til høsten. Eldste ordner det meste selv, er nesten voksen.

Anonymkode: 40dda...c8b

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser for meg at det kommer til å være nødvendig å passe på å trene jevnt og effektivt hele året rundt skal en klare det. Jeg orker utrolig mye mer når jeg har god kondis kontra dårlig. Hvor mange timer med vaskehjelp i uka syntes du dere trenger for å gå greit med tid?

Hvor mange timer man trenger vaskehjelp kommer an på størrelsen på huset. Vi har tre timer. Det er kun gulvvask og støvtørking. Vi vasker klær selv. 

Vi har ikke praktikant. Planlegger man skikkelig får man tatt seg av ungene sine selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Praktikant som tar seg av barna? 
Hvorfor fikk dere barn, egentlig?

Ja, hva er galt med praktikant? Er det fordi barnevakten ikke er levert av Apple?

Våre barn, og vi, sitter ikke med ansiktet i en skjerm hele dagen da vi har tatt andre valg. At andre ikke har råd til å få hjelp til å gå opp får være deres sak.

Vi har ikke familie i nærheten, vi bruker ikke TV og nettbrett som barnevakt og vi prioriterer kvalitetstid og overskudd til å være til stede.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva er galt med praktikant? Er det fordi barnevakten ikke er levert av Apple?

Våre barn, og vi, sitter ikke med ansiktet i en skjerm hele dagen da vi har tatt andre valg. At andre ikke har råd til å få hjelp til å gå opp får være deres sak.

Vi har ikke familie i nærheten, vi bruker ikke TV og nettbrett som barnevakt og vi prioriterer kvalitetstid og overskudd til å være til stede.

Hahaha... Er det mulig? Er det lov å si I call bullshit.

Anonymkode: 67773...285

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

OK, da får jeg være kjerringa mot strømmen og si at vi jobber 100% begge to, trener ikke, og har likevel ikke noen problemer med å få hverdagen til å henge sammen. Trikset for vår del er verken vaskehjelp, praktikant, Superwoman-evner eller stålkondis, men relativt kort vei til jobb og høvelig gode planleggingsevner.

Det æ'kke mer hokus pokus enn det, faktisk.

Anonymkode: aa920...7b9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi jobber begge to fullt. Har gjort siden datter var 1år og beg i bhg. Nå er hun 1.klassing snart. Begge har ca 30min reisevei til jobben (hver vår retning). Skolen ligger 5km unna,og siden hun trenger SFO er skolebuss ikke et alternativ. Den går går bare til og fra skoletimer. Vi trener ikke,har ikke praktikant,kjøper ikke Adams matkasse eller har vaskehjelp. Vi er middels på planlegging,så vi tenker at dette skal få fint. 😉

Anonymkode: fad7e...bab

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har praktikant er det jo ikke rart dere får det til å gå rundt! Det har jo ikke noe med treningen å gjøre. Sorry. 

Anonymkode: cda3d...5a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn på barneskolen, (far har de 15-25%) jobber 100% turnus, og går på skole ved siden. Bruker matkasse, men ellers er det planlegging som gjør at alt går opp....

Anonymkode: 1e2c7...6a7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har praktikant er det jo ikke rart dere får det til å gå rundt! Det har jo ikke noe med treningen å gjøre. Sorry. 

Anonymkode: cda3d...5a2

Jeg overdriver ikke altså. Trening gir enorme effekter på overskudd og man får igjen mange flere timer enn det god og effektiv kondistrening bruker av tid. Jeg bruker imidlertid 4-5 uker før jeg får positive effekter og i begynnelsen er det i grunnen ganske slitsomt :tongue:. Det er ikke for å skryte eller være flinkis at jeg sier dette, men fordi det faktisk gir mer enn det tar på sikt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overdriver ikke altså. Trening gir enorme effekter på overskudd og man får igjen mange flere timer enn det god og effektiv kondistrening bruker av tid. Jeg bruker imidlertid 4-5 uker før jeg får positive effekter og i begynnelsen er det i grunnen ganske slitsomt :tongue:. Det er ikke for å skryte eller være flinkis at jeg sier dette, men fordi det faktisk gir mer enn det tar på sikt.

Den dagen jeg kan få boksesekken til å stille på kafédugnad i idrettslaget, skal jeg vurdere å teste det :lol:

Anonymkode: aa920...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eneste grunnen til at dere får ballen til å gå rundt, er fordi dere etterlater barna til noen andre. Ikke pga dere får trent! 
"Hvorfor fikk dere barn egentlig" sier jeg fordi, dere er i en over 100% stilling, og etterlater deretter barna hos en praktikant for å gå å trene. Bruk all tid dere har med barna sier jeg bare, ikke rart noen unger får mindreverdighetskomplekser, blir psykopater og ikke vet hva følelser er.

Ikke få barn hvis du bare tenker på "status". Man må kunne oppfostre dem og virkelig bry seg. Det er altfor mange barn i verden til at noen skal få dem for morro-skyld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var alene om omsorgen og jobbet i turnus. Har man gode sjefer så klarer de faktisk å ta hensyn til ting i turnus, når man selv må noe annet. Her var det trening hver onsdag, og derfor jobbet jeg kun dagtid på onsdager. Ellers så var jo sfo viktig frem til barnet ble 9 år, og kunne gå fra skolen til min jobb. 

Måtte ha barnevakt når jeg jobbet kveld og når jeg jobbet helg. 

Anonymkode: 38fdd...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...