AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #21 Skrevet 31. juli 2018 Det er ikke usunt, det er jo vitenskapelig bevist at det beste for kroppen og hjernen er å faste i over 12 timer for å innta det første måltidet. Pga fettforbrenning og reseptroer i hjernen. Jeg gjør ofte akkurat det samme, jeg er en kvinne på 170 cm og 53 kg. Periodisk faste i 12+ timer for å deretter spise dagens første måltid som enten blir en lunsj eller middag. Jeg spiser maks 2 måltider om dagen, og det hjelper meg med å holde vekten jeg vil ha, humøret oppe og selvfølgelig jeg vil_aldri ha noe sukkerholdig lengre yey. Det er ikke slik at jeg vil eller trenger å gå ned i vekt, men jeg er fornøyd med vekten jeg har nå. Anonymkode: 33ab3...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #22 Skrevet 31. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi? Anonymkode: ad2f7...cb5 Et stort måltid en gang om dagen er ikke sunt fordi forbrenningen din blir lavere. Du øker magesyre som kan skade magen din. Anonymkode: be65e...14d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #23 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et stort måltid en gang om dagen er ikke sunt fordi forbrenningen din blir lavere. Du øker magesyre som kan skade magen din. Anonymkode: be65e...14d Begge deler er feil Anonymkode: ad2f7...cb5 3
BerntHulken Skrevet 31. juli 2018 #24 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://kolonial.no/produkter/7132-old-el-paso-tortillas-6-stk-fullkorn/ Jeg kjøper disse, altså fullkorn. Og jeg spiser alle 6 ganske greit alene. Er det sunt? Inneholder jo fullkorn og er en sunnere variant? Spiser taco 1 gang i uka. Anonymkode: bdbd9...f15 Sikkert mye salt og konserveringsmidler i.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #25 Skrevet 31. juli 2018 Fra vektklubb.no: Sitat Antall måltider per dag har ikke vist seg å øke forbrenningen, viser en studie utført for National Institutes of Health. Så rådene om å spise ofte, er ikke for å øke forbrenningen. MEN: Det er for mange likevel ikke ubetydelig med en gunstig måltidsrytme for energiinntaket. Finn den måltidsrytmen som fungerer best for deg, men ikke gjør det for forbrenningens del. - Frokost er ikke nødvendigvis dagens viktigste måltid Anonymkode: ad2f7...cb5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #26 Skrevet 31. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Link? Anonymkode: bdbd9...f15 Har ingen link, nei. Var ikke mening å være så bastant at folk kom til å kreve link;) Jeg snakket bare om egne erfaringer. Høres bare ikke veldig godt ut for magesekken å bli så utvidet som det den blir av 6 tacoer på en gang, for så å krympe helt igjen gjennom hele dagen. Anonymkode: 7054a...be1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #28 Skrevet 31. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fasting er bra for deg, men det er ubehagelig for folk å komme i gang med, så da blir de livredde for hele konseptet. Anonymkode: ad2f7...cb5 Så det er bra? Har hørt folk si at fasting skader hjertet. Anonymkode: bdbd9...f15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #29 Skrevet 31. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke usunt, det er jo vitenskapelig bevist at det beste for kroppen og hjernen er å faste i over 12 timer for å innta det første måltidet. Pga fettforbrenning og reseptroer i hjernen. Jeg gjør ofte akkurat det samme, jeg er en kvinne på 170 cm og 53 kg. Periodisk faste i 12+ timer for å deretter spise dagens første måltid som enten blir en lunsj eller middag. Jeg spiser maks 2 måltider om dagen, og det hjelper meg med å holde vekten jeg vil ha, humøret oppe og selvfølgelig jeg vil_aldri ha noe sukkerholdig lengre yey. Det er ikke slik at jeg vil eller trenger å gå ned i vekt, men jeg er fornøyd med vekten jeg har nå. Anonymkode: 33ab3...0b7 Men er det sunt? For har lest artikler som påstar at det er ganske ugunsting for hjertet. Anonymkode: bdbd9...f15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #30 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, Pearl2.0 skrev: Hva har du inni da? Kyllingfile i små biter, agurk, rømme, bønner, guacamole og svært lite ost. Anonymkode: bdbd9...f15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #31 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det sunt? For har lest artikler som påstar at det er ganske ugunsting for hjertet. Anonymkode: bdbd9...f15 Fra forskning.no: https://forskning.no/slanking-helse-ny/faste-kan-endre-fettet-i-kroppen/314904 Anonymkode: ad2f7...cb5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #32 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fra forskning.no: https://forskning.no/slanking-helse-ny/faste-kan-endre-fettet-i-kroppen/314904 Anonymkode: ad2f7...cb5 https://www.kk.no/helse/er-det-ok-a-spise-ett-stort-maltid-per-dag-67999396 Her påstar man at fasting er svært ugunstig for hjertet. Anonymkode: bdbd9...f15 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #33 Skrevet 31. juli 2018 «Forskerne kunne konkludere med at musene som hadde fastet veide mindre, bygget på seg mindre fett, og hadde mer stabile glukose- og insulinsystem» Anonymkode: ad2f7...cb5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #34 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.kk.no/helse/er-det-ok-a-spise-ett-stort-maltid-per-dag-67999396 Her påstar man at fasting er svært ugunstig for hjertet. Anonymkode: bdbd9...f15 Linken er bare udokumentert synsing som ikke underbygges av seriøs forskning og statistikk. Anonymkode: ad2f7...cb5
matsk Skrevet 31. juli 2018 #35 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Linken er bare udokumentert synsing som ikke underbygges av seriøs forskning og statistikk. Anonymkode: ad2f7...cb5 Må komme inn her. Han som melder har bra koll, tror ikke han er helt på vidda. Endret 31. juli 2018 av matsk
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #36 Skrevet 31. juli 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mann, 1.88cm høy. Som sagt, jeg spiser ingenting før tacoen, som da blir klokka 6. Så har egentlig bare fått i meg 1500 kcal via tacoen idag. Anonymkode: bdbd9...f15 Ok, da er mengden fortsatt litt stor for ett måltid, men du trenger mer for å bli mett når du spiser så sjeldent, så greit nok. Ingenting galt med tacolefsene dine, men du får ikke noen jevn energi på den måten som du spiser. Hva med å fordele lefsene dine på en lunsj og en middag, istedet for å trykke i deg alt i ett jafs? Pluss få i deg litt til kvelds og frokost av noe annet? Det er sunnere for kroppen å fordøye mindre mengder med mat om gangen og du blir heller ikke så slapp i alle timene før du spiser på dagen. Anonymkode: ff8a7...3e1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #37 Skrevet 31. juli 2018 Hvis man vil holde seg slank eller av andre grunner ha kontroll på energiinntaket, lønner det seg med 16/8-faste, trening en time hver morgen før mat, veiing og registrering av daglig kaloriinntak og variert kost. All forskning tyder på det, men jeg k jo ikke tvinge noen Anonymkode: ad2f7...cb5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #38 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, matsk skrev: Må komme inn her. Han som melder har bra koll, tror ikke han er helt på vidda. ? Anonymkode: ad2f7...cb5 1
matsk Skrevet 31. juli 2018 #39 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: ad2f7...cb5 Han i artikkelen du leste, som mener at fasting skader hjertet.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #40 Skrevet 31. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da er mengden fortsatt litt stor for ett måltid, men du trenger mer for å bli mett når du spiser så sjeldent, så greit nok. Ingenting galt med tacolefsene dine, men du får ikke noen jevn energi på den måten som du spiser. Hva med å fordele lefsene dine på en lunsj og en middag, istedet for å trykke i deg alt i ett jafs? Pluss få i deg litt til kvelds og frokost av noe annet? Det er sunnere for kroppen å fordøye mindre mengder med mat om gangen og du blir heller ikke så slapp i alle timene før du spiser på dagen. Anonymkode: ff8a7...3e1 Altså jeg spiser litt fler måltider, men jeg spsier først kl 18, et veldig svært måltid. Så spiser jeg litt nøtter mellom 18 og kl 20, så spiser jeg noen brødskiver kl 21. Så kanskje en liten is. Poenget er at jeg ikke spiser noe før kl 18 og mater kroppen med et gigastort måltid først da. Hvor sunt er det? Anonymkode: bdbd9...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå