Gå til innhold

Hvor sunt/usunt er det å spise mange tacolefser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du får google det.

Anonymkode: 5d818...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt ann på hva du har i tacoen og hvilken mengde... hvor stor er en gris?

Anonymkode: 8061d...222

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel omtrent 170 kcal PR lefse... 6 lefser alene blir da rett over 1000 kcal, uten fyll... 

Sunt og sunt med så mange på en gang, ikke akkurat. Mange tomme kalorier i lefsene 

Anonymkode: 05b1f...2f5

• Liker 3
Skrevet

Du spiser 6 lefser med taco, alene? Jeg klarer såvidt 2 🤣

Blir for dumt å spørre tacolefser er sunt eller usunt, alt handler om hvor mye du spiser. Det er ikke usunt å spise sjokolade, men en hel plate med melkesjokolade er usunt, ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er sunt i store mengder, vil si at 6 lefser er i overkant mye for 1 pers i et måltid. Ja, de med fullkorn er sunnere enn de med hvete, men hjelper ikke hvor sunt det er hvis man overspiser.

Anonymkode: f612f...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er kvinne, er seks store, fylte taco-lefser altfor mye til én person. Det er fråtsing og dobbelt, til 3 ganger så mye som en normal middagsporsjon for kvinner. Lefsene er helt ok som næringsmiddel, men overspising er ikke sunt. 

Anonymkode: ff8a7...3e1

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel omtrent 170 kcal PR lefse... 6 lefser alene blir da rett over 1000 kcal, uten fyll... 

Sunt og sunt med så mange på en gang, ikke akkurat. Mange tomme kalorier i lefsene 

Anonymkode: 05b1f...2f5

Ja, men jeg spiser ikke noe før tacoen. Så tacoen blir både middag og alt annet.

Anonymkode: bdbd9...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er sunt i store mengder, vil si at 6 lefser er i overkant mye for 1 pers i et måltid. Ja, de med fullkorn er sunnere enn de med hvete, men hjelper ikke hvor sunt det er hvis man overspiser.

Anonymkode: f612f...cbf

Jeg spiser ikke frokst.

Så det blir bare taco, altså ca 1500 kcal, også spiser jeg to skiver til kvelds som blir 2000 kcal. Er mann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kvinne, er seks store, fylte taco-lefser altfor mye til én person. Det er fråtsing og dobbelt, til 3 ganger så mye som en normal middagsporsjon for kvinner. Lefsene er helt ok som næringsmiddel, men overspising er ikke sunt. 

Anonymkode: ff8a7...3e1

Er mann, 1.88cm høy. 

Som sagt, jeg spiser ingenting før tacoen, som da blir klokka 6. Så har egentlig bare fått i meg 1500 kcal via tacoen idag.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mann, 1.88cm høy. 

Som sagt, jeg spiser ingenting før tacoen, som da blir klokka 6. Så har egentlig bare fått i meg 1500 kcal via tacoen idag.

But why

Anonymkode: 7054a...be1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

But why

Why hva?

Spiser kvarg og det er det.

Fordi jeg trener og like ikke trene på full mage.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Why hva?

Spiser kvarg og det er det.

Fordi jeg trener og like ikke trene på full mage.

Synes bare det høres veldig ugunstig ut for kroppen å gå en hel dag uten å spise, for så å få hele dagens kaloribehov i ett og samme måltid. 

Skal du bygge muskler mest mulig effektiv bør du spise kontinuerlig gjennom dagen. Men alle får såklart gjøre som de selv ønsker, synes bare det hørtes litt ubehagelig ut:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva annet du spiser samme dag. Finn en kalorikalkulator, sjekk energiinnholdet på forpakningen, vei maten og spis variert. Sunnhet har aldri vært enklere. 

Anonymkode: ad2f7...cb5

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes bare det høres veldig ugunstig ut for kroppen å gå en hel dag uten å spise, for så å få hele dagens kaloribehov i ett og samme måltid. 

Skal du bygge muskler mest mulig effektiv bør du spise kontinuerlig gjennom dagen. Men alle får såklart gjøre som de selv ønsker, synes bare det hørtes litt ubehagelig ut:)

Det er egentlig ikke så viktig hvordan du fordeler måltidene, så lenge du har en fast rutine, en rytme som kroppen din blir vant til. 16/8-faste, å faste i 16 timer og spise i et 8-timersvindu, er en bra måte å forbrenne fett på hvis man trener om morgenen. Hvis man skal OPP i vekt, lønner det seg å spise flere ganger om dagen, rett og slett fordi man gjerne spiser en del da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg spiser ikke noe før tacoen. Så tacoen blir både middag og alt annet.

Det er jo hvert fall ikke sunt 

Anonymkode: be65e...14d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo hvert fall ikke sunt 

Anonymkode: be65e...14d

Fordi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har folk hørt om fasting? Er det usunt?

F.eks ved ramadan spiser man ikke noe iløpet av en hel dag også spiser man et svært måltid.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har folk hørt om fasting? Er det usunt?

F.eks ved ramadan spiser man ikke noe iløpet av en hel dag også spiser man et svært måltid.

Fasting er bra for deg, men det er ubehagelig for folk å komme i gang med, så da blir de livredde for hele konseptet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...