Gå til innhold

Har du kvittet deg med Facebook? Hvilke reaksjoner fikk du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 98d1d...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Oi hva har skjedd? Hehe jeg er btw 39 år. 

Anonymkode: 30fdf...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er avhengig! Har vært der siden 2007. 11 år av livet mitt 😫

Anonymkode: e8af2...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Er 26 år, har ikke hatt fb siden jeg var... 19? Brukte det aldri, og gikk lei av venner og bekjente som trodde jeg var sur etc fordi jeg aldri svarte dem (fordi; jeg aldri var pålogget. Gikk rett og slett møkk lei av å sei glansbildene i hverdagen til folk når jeg selv hadde det vanskelig. Har det veldig fint nå, men vender aldri tilbake til det stresset ;) Bruker heller snap! Og instagram. 

Er jo noen år siden nå så husker ikke helt hva reaksjonene var. Fleste trodde jeg kom til å komme tilbake innen en uke. Det trodde nok jeg òg... ;) 

Anonymkode: e43c7...a82

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmmm...jeg burde sikkert lagt ut en melding om alt jeg sletter meg. Gjorde ikke det fordi det virket så "dramatisk". Har nå fått flere telefoner og meldinger fra folk som tror jeg har blokket dem. Men herregud, så deilig å være kvitt drittet! Kommer aldri tilbake igjen 😄

Anonymkode: 98d1d...f10

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer også på å bare slette Facebook i løpet av måneden. Er kort sagt bare dritt lei! For meg gir det asolutt ingenting lengre. Men lurer på hvordan reaksjonene blir...Har Snap og Instagram som jeg heller vil fortsette å bruke.

Anonymkode: bf953...a73

• Liker 1
Skrevet

Virker som flere og flere driter i facebook. Har vurdert å slette meg, men det sitter litt langt inne fortsatt. Men facebook har nok sett sine glansdager. 

Anonymkode: 48437...10d

• Liker 1
Skrevet
På 31.7.2018 den 18.26, Rosatoast skrev:

Hvor gammel er du?

Det sedvanlige spørsmålet uten relevans dukker nok en gang opp på KG.

Anonymkode: 75165...dc0

• Liker 1
Skrevet

Er så mye surr med Facebook at jeg vurderer å slutte med hele greia selv. Feeden laster bare et par innlegg, notifikasjonene går ikke til riktig innlegg/kommentar, kommer opp innlegg fra grupper jeg ikke er med i og facebook gir beskjed om kommentarer venner har lagt igjen på innlegg jeg ikke har sett. Jeg savner hvordan Facebook var for årevis siden da vi bare så innlegg og bilder fra dem på vennelista.

Eneste jeg gjør nå er å følge med på events, grupper relatert til studiene mine og tagge venner i dumme bilder. Legger også ut dårlige vitser av og til. Men hovedsakelig er det for å følge med på events.

Sitter langt inne å slette, men føler det hadde gjort ting så mye enklere. Hadde ikke brydd meg om reaksjoner, da hadde jeg bare vært ærlig og sagt jeg gikk lei.

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, TinyBean skrev:

r så mye surr med Facebook at jeg vurderer å slutte med hele greia selv. Feeden laster bare et par innlegg, notifikasjonene går ikke til riktig innlegg/kommentar, kommer opp innlegg fra grupper jeg ikke er med i og facebook gir beskjed om kommentarer venner har lagt igjen på innlegg jeg ikke har sett. Jeg savner hvordan Facebook var for årevis siden da vi bare så innlegg og bilder fra dem på vennelista.

Dette har også irritert meg mye i det siste. Gjør faktisk til at jeg bruker fb mye mindre. 

Anonymkode: 48437...10d

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Bruker fb til å diskutere temaer jeg er interessert i (bøker, film, språk, historie mm) i diverse grupper, følge med på lokale grupper med info om arrangementer og hendelser i nabolaget (strømbrudd, katter på vidvanke, byggeprosjekter mm), generelt se info om arrangementer (konserter, foredrag, slåttedag i Botanisk Hage, alt mulig), samt selvsagt å ha litt kontakt med folk jeg ellers ikke treffer særlig ofte. Jeg får også med meg mesteparten av nyhetene via fb-innlegg fra NRK, BBC, de største avisene.

Jeg liker selv å legge ut fine naturbilder, eller små episoder, gjerne humoristiske fra hverdagen. (Liker å skrive.) Ellers spør jeg ofte verden om råd og hjelp på fb! Enten mine venner eller i en passende gruppe. F eks hvor får jeg kjøpt etellerannet, hvordan kobler jeg sammen tv og en annen dings, noen som vet om...osv. Har løst mye på den måten :)

Siden jeg er ganske voksen, er det ikke så mye pene pouts i feeden, heldigvis!

Anonymkode: 10633...8d1

Skrevet

Sluttet å bruke det i 2015 tror jeg. Har fått noen negative reaksjoner fra folk som har arrangert ting og brukt Facebook som eneste informasjonskanal. Ellers synes jeg det virker som om folk skulle ønske de hadde kommet seg ut selv.

Anonymkode: bfed9...963

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har slettet meg. Savner ikke fb i det hele tatt og har heller ikke fått noen reaksjoner. 

Endret av OPIgirl
  • Liker 1
Skrevet

Er kun på fb nå utelukkende pga skolegrupper hvor all info legges og ungdommens fritidsaktivitetsgrupper.

Skrevet

Jeg er semi-aktiv selv, og har mange (voksne) venner som også benytter Facebook flittig til oppdateringer, feriebilder, artikler fra fagfelt de jobber med etc. I tillegg er det mange grupper jeg "må" være medlem i, i forbindelse med barnas klasser og aktiviteter. Mye av den informasjonen kommer nå på facebook i stedet for mail, og selv om det på en måte er betenkelig kan jeg ikke si jeg savner mailene med ørten reply all-mailer og alltid noen adresser som ikke funker.

Så jeg har ikke slettet meg og kommer ikke til å gjøre det heller. Er likevel enig i at Facebook nok har sett bedre dager. Merker det veldig godt på ungdommene mine, som ikke bruker det overhodet. De har beholdt kontoene sine (av nettopp grunner som skole, fotballag, orkester osv, samt arrangementer), men det eneste de gjør er å oppdatere opplysningene sine en svært sjelden gang. Ellers er det stille, det er ikke der unge folk kommuniserer lenger.

Anonymkode: 42bb5...50b

• Liker 2
Skrevet

Slettet den når jeg var 18-19. Er student nå å får høre, "Hæ? Er du ikke på facebook?", "Hvorfor slettet du den?" av medstudenter hvis de spør om å adde meg elns. Kommer aldri tilbake på fjesboka. 

Anonymkode: 9c135...45e

Skrevet

Var en som sendte meg en melding og lurte på om alt var bra. De resterende har jeg ikke hørt fra. Fikk ikke en eneste gratulasjon fra venner på bursdagen min heller. Teit at man må være på Facebook for at de nærmeste skal huske bursdagen ens. Har kun Facebook profil til jobb formål nå, for å kunne legge ut innlegg og svare på henvendelser.

Anonymkode: 25df3...ec6

• Liker 2
Skrevet

Har fb kun pga selge,bytte,kjøpe brukt gruppen og kjøring som gjelder kommunen min. ;) 

Anonymkode: 71a49...a6e

Skrevet

Slettet FB for flere år siden. Herlig! Mange som spør meg også, men jeg vil ikke ha det igjen :) De som vil ha kontakt ringer eller sender meg en sms. Og jeg er veldig sosial uten FB :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...