Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer sliter litt med forholdet for tiden (det "klassiske", dårlig kommunikasjon, lite følelser i forholdet etter at det kom barn etc). 

Har lyst å foreslå å forsøke parterapi. Utfordringen er at hun også sliter litt med depresjoner. Jeg har sett symptomene en stund og nå begynner hun endelig å innse det selv . Nevnte selv for noen uker siden at hun kanskje burde gå til en psykolog og snakke om det. 

Vet at familievernkontoret tilbyr gratis parterapi men de behandler vel ikke depresjoner så vidt jeg vet

Vil det da være en fordel å gå til privat parterapeut et sted der hun også kan få egne timer for å snakke om sine andre utfordringer? Eller bør man holde dette helt adskilt? Hører gjerne synspunkter, erfaringer og gjerne anbefalinger på private parterapeuter i Oslo som folk har gode erfaringer med. 

Anonymkode: e9099...e59

AnonymBruker
Skrevet

Depresjon kan hun gå til fastlegen med og få videre henvisning til behandling for. Medisiner/samtaleterapi/ kognitiv terapi. Trur det blir å gape over for mye i en setting- men hvis dere går på FVK, så kan jo det være tema i en av samtalene- hvordan hennes depresjon påvirker relasjonen og samlivet. 

Eva Tryti er jo en kjent terapeut, som driver privat. FVK er kjempedyktige og gratis- MEN lang ventetid og begrenset med timer. Lykke til 😊

Anonymkode: 9f225...640

AnonymBruker
Skrevet

Den parterapeuten vi har brukt ønsker kun behandle paret. Jeg tror det kan føles at det blir ubalanse om en går til terapeuten alene. Litt avhengig hva er problemene i parforholdet.

Føler du at det del ab eller hele problemet mellom dere at hun er nedstemt? 

Anonymkode: 55d77...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler at hennes nedstemthet er en stor del av problemet...

Anonymkode: e9099...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...