Smilet12 Skrevet 31. juli 2018 #1 Del Skrevet 31. juli 2018 Hei. Jeg vurderer litt å studere grafisk design neste år, men er veldig usikker. Har noen erfaringer med dette? Jeg lurer hovedsakelig på to ting 1) Er dette en morsom og spennende utdanning? 2) Er det vanskelig å få jobb etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Del Skrevet 31. juli 2018 Jeg har ikke tatt utdanning i grafisk design, men har to venner som gjør det nå. De er begge kjempe fornøyde og synes det er både morsomt, givende og spennende. Siden det er dette de liker Usikker med den ene vennen min ang jobb, den andre vet jeg jobber med foto i en kjede ved siden av skolen. H*n har sagt at det beste er å få seg jobb innenfor en bedrift eller kjede imens du er under utdanning, slik at det ikke blir vanskelig å finne det senere. Anonymkode: 1a7e2...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Del Skrevet 31. juli 2018 Og hvis det har seg sånn at du har et øye for det estetiske og er kreativ + har det lille ekstra som trengs i en slik kreativ bransje, så burde du klare deg bra innenfor det å få jobb hvis du gjør det bra på skolen med prosjekter osv. Anonymkode: 1a7e2...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 31. juli 2018 #4 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) 1 hour ago, Smilet12 said: Hei. Jeg vurderer litt å studere grafisk design neste år, men er veldig usikker. Har noen erfaringer med dette? Jeg lurer hovedsakelig på to ting 1) Er dette en morsom og spennende utdanning? 2) Er det vanskelig å få jobb etterpå? Både morsom og spennende utdanning, men vanskelig å få jobb uten kontakter dessverre. Jeg er ikke grafisk designer, men kjenner par som er det og som godt voksne sliter med å komme seg i arbeidsmarkedet nå, men som jobber som freelancer. I verste fall ender du opp med å lage oppsett (husker ikke helt hva det heter) for magasiner og reklame, noe alle kan få til, og har liten frihet til å utøve kunst og være nyskapende, hvis det var det du drømmer om. Men er du ung, kreativ og stå på vilje synes jeg du kan satse. Et aber er at det er vanskelig å komme inn på skoler, for eksempel Kunst - og håndverkskolen her i Oslo. Der betyr bakgrunnen din mye. Hvorfor drømmer du om det? Alt går på data i dag og det kan bli en rutinejobb du ikke trives i med ikke altfor høy lønn. Endret 31. juli 2018 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå