Ronaldo85 Skrevet 31. juli 2018 #21 Skrevet 31. juli 2018 20 minutter siden, sonush skrev: Indisk 😊 Kult🙂 Etter 25 år som norsk statsborger er man så klart norsk. Men er noe med det du sier; en straffesak blir gjerne etnisiteten påpekt, mens i positive saker er man plutselig norsk. Slik skal det jo ikke være. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #22 Skrevet 31. juli 2018 Nordisk statsborger som har bodd i Norge siden 90-tallet Anonymkode: e808f...bce 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #23 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er etnisk norsk i en rettsak. Det ville ikke blitt noe spørsmål rundt det. Men sånn i teorien så 50% norsk og 50% nordeuropeisk. Anonymkode: a32f6...05b 1
Morten1 Skrevet 31. juli 2018 #24 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er etnisk norsk. Når det kommer til innvandrere vil jeg si at man ikke er etnisk før 3. generasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #25 Skrevet 31. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I en slik sammenheng hvor det begås en kriminal handling som stort sett begås av utlendinger. Så er det viktig å få frem at det var faktisk en nordmann som gjorde det. F.eks bomben i Oslo før Utøya. Det er slik man gjerne hører om skjer i muslimske land. Eller noen muslimer gjør i europa. Anonymkode: 18c1e...3cc Hvis gjerningsmannen var adoptert fra Korea, hvilken betegnelse hadde han fått? Anonymkode: d0ac0...64c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #26 Skrevet 31. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møredegos, selv ikke slektsforskning kan svare på hvorfor jeg og mine søsken er mørke som sør-italienere og grekere hele hurven. På gata på feil sted i Oslo: Pakkis! På nach: Hvor er du EGENTLIG fra? Er du adoptert liksom? I utlandet: Haha, no, you don't look Norwegian! I media i straffesak: Etnisk norsk. I følge slektstreet som min far lagde til oss, åtte generasjoner bakover på hver side: Helt totalt vestlending-norsk. En eller annen har vært på vift. Trolig mer enn én. Anonymkode: 3cdff...d92 Som min far, sjømannen sa noen år etter skilsmissen : Kan ikke garantere for at detre ikke har flere søsken😂 ( over 40 år siden, var nok dårlig med kondomer og mye flying når sjømenn var i land og drakk) Anonymkode: 5eaee...a91 1
sonush Skrevet 31. juli 2018 #27 Skrevet 31. juli 2018 19 minutter siden, æøå* skrev: Kult🙂 Etter 25 år som norsk statsborger er man så klart norsk. Men er noe med det du sier; en straffesak blir gjerne etnisiteten påpekt, mens i positive saker er man plutselig norsk. Slik skal det jo ikke være. Vel, 34 års botid og 24 års statborgerskaps tid, for å være eksakt. Syns egentlig det blir feil å påpeke dette. Ønsker jo egentlig alle kriminelle dit peppern gror, men syns likevel at i enkelte sammenheng så har etnisitet lite å si for handlingen som blir begått. Eks. Jeg ville aldri gjort noe ulovlig, er ikke typen til det. Fikk dårlig samvittighet en gang pga at jeg fant en 500 lapp på bakken, i parkeringsplass, uten mulighet til å finne hvem det tilhørte. Tenkte så mye på den personen som mistet det, uten penger til mat, nødvendige medisiner osv, at jeg ikke klarte å beholde det. Ga bort til en som sliter med økonomien, selv om det ikke var samme personen. Men jeg kan jo ikke utelukke at en gang i fremtiden så kan mine barnebarn ikke havne i feil bane. Blir kriminell eller noe. Jeg har oppdratt barna mine ganske norske, og regner med at de også gjør det samme. Da vil ikke årsaken vært utenlandsk opprinnelse, heller andre ting i miljøet. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #28 Skrevet 31. juli 2018 Nordisk statsborger, men født og oppvokst i Norge. Anonymkode: f01ec...159 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #29 Skrevet 31. juli 2018 53 minutter siden, Morten1 skrev: Jeg er etnisk norsk. Når det kommer til innvandrere vil jeg si at man ikke er etnisk før 3. generasjon. Så hvis man blir født som tredje generasjon innvandrer, og ingen av foreldre, besteforeldre osv er etnisk norske så vil man likevel omtales som etnisk norsk? Hah! Dummeste jeg har hørt i dag. Om jeg ble født av norske foreldre og kun norske bakover så hadde jeg fortsatt være etnisk norsk selv om familien hadde bodd de siste fire generasjonene i Ghana. Man endrer ikke sin etnisitet bare fordi olde-/besteforeldre emigrerte til et annet land og valgte å leve i et parallellsamfunn. Anonymkode: 1f3bd...a75 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #30 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er etnisk norsk 🙂 Anonymkode: e5071...c80 1
Fru Uperfekt Skrevet 31. juli 2018 #31 Skrevet 31. juli 2018 Er ikke norsk statsborger så er nok ikke etnisk norsk 1
sonush Skrevet 31. juli 2018 #32 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, Morten1 skrev: Jeg er etnisk norsk. Når det kommer til innvandrere vil jeg si at man ikke er etnisk før 3. generasjon. Man kan ikke være etnisk norsk uansett hvor mange generasjoner det går. Med forbehold om barn og barnebarn og oldebarn av norske/utenlandske par, eks om du er 1/16 del inder og 15/16 del norsk. Men du mener å bli kalt norsk, kanskje?? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #33 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er halvt norsk, halvt etnisk og halvt utenlandsk..etnisk. Anonymkode: 4d585...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #34 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at mange vestlendinger er mørke pga sjøfart. Kvinner kan ha fått barn med sør-europeere. Anonymkode: d0ac0...64c Pga alle de vestlandske kvinnene som jobbet på skip tidligere? Anonymkode: 7e3a3...059
LittDiva Skrevet 31. juli 2018 #35 Skrevet 31. juli 2018 3 timer siden, sonush skrev: Straffesake: Jeg ville blitt kalt, gjerningsmannen (kvinnen) av utenlandsk opprinnelse. Gladsak: nordmannen, som svømte over den engelske kanalen/fant kur for kreft/klatret Mount Everest osv osv osv Norsk statsborger har jeg vært i snart 25 år. Etnisk norsk vil jeg aldri bli. Samme her, er jeg "redd" for. 1
minister-mio Skrevet 31. juli 2018 #37 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, Morten1 skrev: Jeg er etnisk norsk. Når det kommer til innvandrere vil jeg si at man ikke er etnisk før 3. generasjon. At man ikke er etnisk? Mener du ernisk norsk? 1
Morten1 Skrevet 31. juli 2018 #38 Skrevet 31. juli 2018 53 minutter siden, sonush said: Man kan ikke være etnisk norsk uansett hvor mange generasjoner det går. Med forbehold om barn og barnebarn og oldebarn av norske/utenlandske par, eks om du er 1/16 del inder og 15/16 del norsk. Men du mener å bli kalt norsk, kanskje?? my bad, ja var det jeg mente. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #39 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er en glad mix. Litt norsk, litt amerikansk med någgå attåt. Født i Frankrike, ikke norsk statsborger. Men møter du meg på gata, så tror alle at jeg er etnisk norsk...... så utseende lyver.... Anonymkode: 664bb...983 2
Blue Berry Skrevet 31. juli 2018 #40 Skrevet 31. juli 2018 Kvart dansk og min tippoldefar var svensk. Så ser på meg selv som etnisk norsk med skandinavske aner hahaha 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå