AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hvis du ble tiltalt i en straffesak hvordan ville media sagt om din etnisitet? Etnisk norsk eller norsk statsborger? gjør media noe slags research for å se om gjerningsmannen virkelig har norske aner, eller sier de etnisk norsk bare for å utelukke at vedkommende tilhører en innvandrerfamilie ? ( hva nå de legger i det) jeg ville blitt etnisk norsk i en slik sammenheng Anonymkode: d0ac0...64c
stan Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Hvor langt bakover i slekta må man gå? Besteforeldrene? Oldeforeldre? Eller? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 I en straffesak ville jeg nok blitt omtalt som etnisk norsk. Men i en gladsak kunne jeg kanskje blitt omtalt som 2. generasjons innvandrer. Anonymkode: cb140...5f3 3
Gjest Stella Rose Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Har både spansk, fransk, tysk, engelsk og norsk blod i meg, så jeg hadde nok blitt etnisk europeer...
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Kvart russisk, kvart brite og 50% norsk Anonymkode: 72940...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Jeg ville nok blitt kalt etnisk norsk, ikke bare grunnet utseende, men fordi avisen måtte ha bedrevet slektsgranskning for å evt. finne noe annet. Det er norsk så langt tilbake jeg vet om. Media sier vel etnisk norsk hvis du og dine foreldre er etnisk norske. Anonymkode: dcdee...53e 2
sonush Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Straffesake: Jeg ville blitt kalt, gjerningsmannen (kvinnen) av utenlandsk opprinnelse. Gladsak: nordmannen, som svømte over den engelske kanalen/fant kur for kreft/klatret Mount Everest osv osv osv Norsk statsborger har jeg vært i snart 25 år. Etnisk norsk vil jeg aldri bli. Endret 31. juli 2018 av sonush 13
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok blitt kalt etnisk norsk, ikke bare grunnet utseende, men fordi avisen måtte ha bedrevet slektsgranskning for å evt. finne noe annet. Det er norsk så langt tilbake jeg vet om. Media sier vel etnisk norsk hvis du og dine foreldre er etnisk norske. Anonymkode: dcdee...53e Hva om en av foreldrene er utenlandsk? Er man da etnisk norsk? Så har du adopterte med norsk navn, hvilken betegnelse brukes da? Anonymkode: d0ac0...64c
BerntHulken Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ble tiltalt i en straffesak hvordan ville media sagt om din etnisitet? Etnisk norsk eller norsk statsborger? gjør media noe slags research for å se om gjerningsmannen virkelig har norske aner, eller sier de etnisk norsk bare for å utelukke at vedkommende tilhører en innvandrerfamilie ? ( hva nå de legger i det) jeg ville blitt etnisk norsk i en slik sammenheng Anonymkode: d0ac0...64c Etnisk norsk. Må mange århundrer tilbake i tid for å finne noe av utenlandsk opphav. 1
BerntHulken Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 36 minutter siden, sonush skrev: Straffesake: Jeg ville blitt kalt, gjerningsmannen (kvinnen) av utenlandsk opprinnelse. Gladsak: nordmannen, som svømte over den engelske kanalen/fant kur for kreft/klatret Mount Everest osv osv osv Norsk statsborger har jeg vært i snart 25 år. Etnisk norsk vil jeg aldri bli. Hvor er du fra da? Opprinnelig? Endret 31. juli 2018 av æøå* 1
sonush Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 3 minutter siden, æøå* skrev: Hvor er du fra da? Opprinnelig? Indisk 😊
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 Etnisk norsk, men utenlandsk statsborger. Som hun over her: Straffesak: Utenlandsk kvinne stjal.... Gladsak: Nordmann vant..... Anonymkode: 988bf...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #16 Skrevet 31. juli 2018 Møredegos, selv ikke slektsforskning kan svare på hvorfor jeg og mine søsken er mørke som sør-italienere og grekere hele hurven. På gata på feil sted i Oslo: Pakkis! På nach: Hvor er du EGENTLIG fra? Er du adoptert liksom? I utlandet: Haha, no, you don't look Norwegian! I media i straffesak: Etnisk norsk. I følge slektstreet som min far lagde til oss, åtte generasjoner bakover på hver side: Helt totalt vestlending-norsk. En eller annen har vært på vift. Trolig mer enn én. Anonymkode: 3cdff...d92 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #18 Skrevet 31. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møredegos, selv ikke slektsforskning kan svare på hvorfor jeg og mine søsken er mørke som sør-italienere og grekere hele hurven. På gata på feil sted i Oslo: Pakkis! På nach: Hvor er du EGENTLIG fra? Er du adoptert liksom? I utlandet: Haha, no, you don't look Norwegian! I media i straffesak: Etnisk norsk. I følge slektstreet som min far lagde til oss, åtte generasjoner bakover på hver side: Helt totalt vestlending-norsk. En eller annen har vært på vift. Trolig mer enn én. Anonymkode: 3cdff...d92 Jeg har hørt at mange vestlendinger er mørke pga sjøfart. Kvinner kan ha fått barn med sør-europeere. Anonymkode: d0ac0...64c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #19 Skrevet 31. juli 2018 Jeg er kvart dansk og kvart amerikansk, resten norsk Anonymkode: 90d85...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #20 Skrevet 31. juli 2018 I en slik sammenheng hvor det begås en kriminal handling som stort sett begås av utlendinger. Så er det viktig å få frem at det var faktisk en nordmann som gjorde det. F.eks bomben i Oslo før Utøya. Det er slik man gjerne hører om skjer i muslimske land. Eller noen muslimer gjør i europa. Anonymkode: 18c1e...3cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå