Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 For andre gang leverer de varene 5-6 uker for sent! Ikke handle hos Møbelringen. De har gode tilbud, men de er veldig useriøse i kundebehandlingen deres. Bare et lite tips jenter... Marit
Gjest uri Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Helt enig.. Vi har og dårlig erfaring med Møbelringen. Vi handler ikke der hvis det er varer som må bestilles..
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Må nesten nevne Skeidar her også....vi ventet 13 uker på en seng som måtte bestilles...den kom 7 uker for sent... De burde ha de sengene de annonserer for på lager synes jeg og ihvertfall klare å skaffe de på noen uker og ikke 3 måneder!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Bohus er minst like håpløse, det tok de 4 mnd + 2 uker å skaffe de tre siste stolene da jeg skulle kjøpe spisestue i fjor.
Blueberry Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Vi har dårlig erfaring med Living. Leveringstid ved bestilling må nok tas med en klype salt hos de fleste kjedene...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 For andre gang leverer de varene 5-6 uker for sent! Ikke handle hos Møbelringen. De har gode tilbud, men de er veldig useriøse i kundebehandlingen deres. Bare et lite tips jenter... MaritHer er de bare toppers
Gjest Lea Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 Jeg tror nok at de aller fleste møbelkjeder/butikker kan levere flere uker for sent. Men har dere tenkt på at de kanskje får oppgitt en leveringstid hos sin leverandør/produsent? Denne leverandøren får muligens produsert møblene på en fabrikk i utlandet som heller ikke leverer i tide. I tillegg til dette er de avhengig av at transporten går som den skal. Derfor synes jeg egentlig at det er litt dumt å gi møbelkjeden(e) skylden for slike forsinkelser.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Jeg tror nok at de aller fleste møbelkjeder/butikker kan levere flere uker for sent. Men har dere tenkt på at de kanskje får oppgitt en leveringstid hos sin leverandør/produsent? Denne leverandøren får muligens produsert møblene på en fabrikk i utlandet som heller ikke leverer i tide. I tillegg til dette er de avhengig av at transporten går som den skal. Derfor synes jeg egentlig at det er litt dumt å gi møbelkjeden(e) skylden for slike forsinkelser. Spiller da ingen rolle! :o De selger en vare og oppgir en leveringstid. Sine egne leverandører er det butikken som står ansvarlig for -det skulle tatt seg ut om det bare var å skyve ansvaret over på underleverandører. Klag når du ikke får varene til riktig tid, krev prisavslag eller annen godtgjørelse!
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2005 #9 Skrevet 10. mars 2005 Helt enig med deg gjest. Når en bestiller en vare og får oppgitt en leveringstid må en kunne gå ut i fra at den stemmer. En liten forsinkelse må en kunne godta, men ikke når det er snakk om flere uker. Hvis butikken har gått ut å lovet en leveringstid får de ta en eventuell forsinkelse på sin kappe og gi avslag i prisen. Så får de heller ta det opp med sine leverandører igjen.
Blueberry Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 Prisavslag vil du ikke få. Men sjansen til å heve kjøpet får du selvfølgelig. De får jo solgt varen til full pris uansett. Så da står du plutselig der uten spisebordet du hadde kjempelyst på...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #11 Skrevet 10. mars 2005 Prisavslag vil du ikke få. Eh -jo. Det har jeg fått flere ganger. Eller som jeg skrev "annen godtgjørelse": be om gratis hjemkjøring for eksempel. Men sjansen til å heve kjøpet får du selvfølgelig. De får jo solgt varen til full pris uansett. Ikke nødvendigvis, og det forrutsetter dessuten at noen bestiller akkurst DEN sofaen i DET stoffet. Og i mellomtiden må de lagre varen hos seg -det er dyrt for dem! Så da står du plutselig der uten spisebordet du hadde kjempelyst på... Det er jo akkurat de holdningene butikkene baserer seg på, at kunden har så lyst på varen at den godtar all forsinkelse og alt rot butikken måtte komme med! Går de over leveringstiden de har lovet, bryter de også kontrakten de har med deg. Du har betalt for en vare du ikke har fått! Hvis ikke vi som forbrukere begynner å si ifra og be om servicen vi har krav på vil det fortsette å være sånn også....
Cr@sh Skrevet 10. mars 2005 #12 Skrevet 10. mars 2005 Bohus er minst like håpløse' date=' det tok de 4 mnd + 2 uker å skaffe de tre siste stolene da jeg skulle kjøpe spisestue i fjor.[/quote'] Bestilte spisestue som skulle komme i romjula. Da fikk vi beskjed om at den kom i uke 4. Greit nok. Så ringte jeg - da kom den i uke 6 eller 7. Og to dager etter kom det brev med at spisestua ikke kunne leveres før i uke 10. :evil: Vi hevet kjøpet og fikk minst like fin spisestue et annet sted...
Alterna Skrevet 11. mars 2005 #13 Skrevet 11. mars 2005 Må nesten nevne Skeidar her også....vi ventet 13 uker på en seng som måtte bestilles...den kom 7 uker for sent... De burde ha de sengene de annonserer for på lager synes jeg og ihvertfall klare å skaffe de på noen uker og ikke 3 måneder!! Helt enig! Skeidar er de verste syns jeg... Jeg var student, kjøpte en 2seter sovesofa som skulle leveres om 14 dager som tilslutt ble til 2,5 måneder (og dette var liksom en sovesofa jeg skulle ha iløpet av skoleåret fordi jeg bodde på hybel) og da jeg først fikk den levert, viste det seg å være utstillingsmodellen som de alltid hadde hatt i butikken, og med flekk på. Først prøvde de seg med at det ikke var det, men så avslørte de seg. men jeg sto på mitt, siden den tydelig ikke var ny, ikke engang innpakket da den ble levert, likevel fikk jeg hverken refusjon av noen penger eller mulighet til å trekke kjøpet siden det var gått over 14 dager... Makan til idioter...
Cupcake Skrevet 11. mars 2005 #14 Skrevet 11. mars 2005 Bestilte nattbord fra Møbelringen en gang, som viste seg å være feil da vi fikk dem. Vi hevet kjøpet, og fikk pengene tilbake.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2005 #15 Skrevet 14. mars 2005 Synes det er godt gjort at IKEA klarer å ha de billigste møblene OG lagre dem sånn at du får dem med deg med en gang jeg... (de har jo det meste på lager). Fatter ikke at det skal være så vanskelig for alle andre møbelkjeder. Det burde jo ikke komme som noe sjokk på dem at noen faktisk ville kjøpe møblene deres?
Grooo Skrevet 14. mars 2005 #16 Skrevet 14. mars 2005 Det burde jo ikke komme som noe sjokk på dem at noen faktisk ville kjøpe møblene deres? Utrolig godt sagt *ler*
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #17 Skrevet 15. mars 2005 Har handlet tre ganger på skeidar på ett år nå,og hatt problemer hver gang.. :o Men etter diverse telefoner fra meg har jeg endt opp med både gratis hjemkjøring,gratis montering (av spisestue),og stort prisavslag (1/2 pris)
Amanja Skrevet 15. mars 2005 #18 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har aldri handla hos Møbelringen, syns det er altfor dyrt, dessuten har de aldri noe jeg liker.. Skal jeg ha møbler går jeg på Skeidar eller Jysk. Jysk har ikke så mye utvalg, men det de har er veldig billig og jeg har alltid vært fornøyd.
vilde Skrevet 15. mars 2005 #19 Skrevet 15. mars 2005 Vi kjøpte kontinentalmadrass hos Møbelringen for 1,5 uke siden, 40% billigere enn Skeidar og levert på døren idag. (Den var ikke på lager når vi ringte og bestillte, men kom inn tidligere enn planlagt) Kjempefornøyd med Møbelringen jeg
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #20 Skrevet 18. november 2010 "Synes det er godt gjort at IKEA klarer å ha de billigste møblene OG lagre dem sånn at du får dem med deg med en gang jeg... (de har jo det meste på lager). Fatter ikke at det skal være så vanskelig for alle andre møbelkjeder. Det burde jo ikke komme som noe sjokk på dem at noen faktisk ville kjøpe møblene deres?" Jeg skjønner deres fortvilelse i forhold til forsinkelser og at de andre møbelbutikkene ikke har alt på lager. Grunnene til at møbelbutikkene ikke har ALT på lager, er at utvalget er ekstremt stort. Man kan heller ikke vite på forhond hvilke møbler det vil gå mye av og i hvilke stoffer og oppsett folk ønsker, fordi det er så individuelt! Når butikken har en leverandør som leverer en modulbasert sofa, og med 150 stoffer å velge i, er det ikke mulig å ha alle oppsett i alle stoffer på lager, men det er det ikke alle som forstår. IKEAs konsept er unikt og noe helt for seg selv. Jeg mener de har en EGEN produktlinje der de har outsourset produksjonen slik at det klarer å holde prisene nede, og at de har full kontroll over bedriften fra A-Å, ved at de styrer alle ledd i bedriften selv. Skeidar, Møbelringen og Bohus har andre konsepter, og tar inn møbler fra leverandører fra hele verden, og det er en mye større utfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå