Gå til innhold

Reiste ifra kjæresten i ferien..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drøyt å anklage noen for å ha borderline basert på dette - og at man i tillegg skal behandle henne «deretter».

Diagnoser får man hos kvalifisert personell, og som privatperson bør man holde seg for god til å diagnostisere alle og en hver.

(Det kan godt være hun har en psykisk lidelse, men det kan ikke vi bestemme her)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, studerende skrev:

Jeg vil si det er en fornuftig handling av ts. Borderlinere kan bli direkte farlige (les : voldelige) i situasjoner som dette. Personer med personlighetsforstyrrelser i B klusteret er det generelt best å holde seg unna.

Gud hjelpe meg: hva vet vet du om hva som feiler den dama? Trenger ikke feile henne noe som helst annet enn at hun er en liten heks som er vant til å få lov å herse og styre som hun vil med ts. 

Anonymkode: 1f85e...fa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud hjelpe meg: hva vet vet du om hva som feiler den dama? Trenger ikke feile henne noe som helst annet enn at hun er en liten heks som er vant til å få lov å herse og styre som hun vil med ts. 

Anonymkode: 1f85e...fa6

Vet selvfølgelig ingenting. Jeg kjenner henne ikke. Jeg står fortsatt for det jeg skrev. Det der er ikke normal oppførsel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et bra forhold, blir jo helt feil at du ikke kan prate med damer uten at hun klikker i vinkel. Skal en ha et forhold som fungerer bra for begge to så må en stole på hverandre og det gjør hun absolutt ikke. En kan ikke legge skylden på at ex'en var utro. Dere har vært sammen i 6 år nå og da burde hun skjønt for leeenge siden at hun kan stole på deg.

Jeg hadde ikke orket et slikt forhold, at du har holdt ut så lenge sier mye om deg og du fortjener noe bedre enn dette

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gå. Løp! 

Sånn her kan du ikke ha det. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 12c55...760

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du stakk, trådstarter. Dette har pågått i seks år og hun vil ikke endre atferd av seg selv. Dama bør oppsøke hjelp for hva enn det måtte være som gjør at hun ikke kan oppføre seg. 

Du skrev at eksen hennes var utro mot henne. Er du sikker på at det er sant? Kan hun ha funnet på dette? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har gått 6 år, og hun er fortsatt like paranoid og sjalu. Slitsomt at det alltid må bli drama og dårlig stemning. Når det ikke blir bedre, så er det beste å bare gå. Du gjorde det riktige ts. Utrolig du holdt ut så lenge!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at de situasjonene trigger ubearbeidete følelser, og minnefølelser, i henne som hun kanskje ikke er så bevisst på. 

Jeg synes du gjorde rett i ditt valg. Dere trenger en sterk endring i dette destruktive mønsteret for at hun skal bli ordentlig bevisst på sine problemer og gjøre noe med det.

At du går uten å snu deg der hvor hun er vel vitende om at det er hun som eier problemet som førte til dette bør vekke henne på et dypere nivå.

Men du må jo bare gå.. ellers vil det ikke ha noen effekt, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der klarer du deg bra uten! 

Fint du fikk nok og nå må du ta kampen og stå i mot «galskapen» . 

Du kan ikke leve sånn, det vil slite deg fullstendig ut og fylle deg med dårlig samvittighet uten grunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett om du tilgir henne og tar henne tilbake så vil du aldri være i et lykkelig forhold med henne.

Kom deg vekk fra henne og be henne oppsøke psykolog.

Anonymkode: 9aa4a...c11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du har fått det endelige svaret på hva folk mener her, ts. Den dama er virkelig ikke bra for noen.

Jeg vil bare spørre disse:

5 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som om hun har en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Borderline eller noe i den familien. Det er trist og hun burde oppsøke psykolog, men det er hennes problem. Personlig ville jeg ikke involvert meg mer med henne. Slike folk er ofte enormt destruktive i forhold.

Anonymkode: c9ab5...5aa

5 hours ago, HerrBæsjerumpehull said:

Borderline personlighetsforstyrrelse. Løp.

5 hours ago, studerende said:

Jeg vil si det er en fornuftig handling av ts. Borderlinere kan bli direkte farlige (les : voldelige) i situasjoner som dette. Personer med personlighetsforstyrrelser i B klusteret er det generelt best å holde seg unna.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vil anbefale deg å spare på og dokumentere all interaksjon mellom dere fremover. En kompis av meg ble beskylt for det ene og det andre av en borderliner og unnslapp problemer med politet fordi han hadde spart på alt. Folk med borderline kan utvikle et helt intenst hat mot andre mennesker. Ikke møt henne alene igjen.

Anonymkode: c9ab5...5aa

4 hours ago, miss summers said:

Helt enig. Hatt en rabiat borderliner etter meg jeg også. Han trodde på all dritten han liret av seg og. Det er tøft når det står på! 

Hva får dere til å mene at dette er BPD og ikke vanlig sykelig sjalusi? Dette er ikke kritikk altså, for jeg er enig. Jeg er bare nysgjerrig på hva som får dere til å tro at det kan være BPD.

Anonymkode: 5023d...08d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva får dere til å mene at dette er BPD og ikke vanlig sykelig sjalusi? Dette er ikke kritikk altså, for jeg er enig. Jeg er bare nysgjerrig på hva som får dere til å tro at det kan være BPD.

Erfaring for min del. Det som gir det bort for meg er beskyldningene og klikkingen, etterfulgt av unnskyldninger, som et fast mønster. Null emosjonskontroll, potensielt farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har fått det endelige svaret på hva folk mener her, ts. Den dama er virkelig ikke bra for noen.

Jeg vil bare spørre disse:

Jeg kommenterte kun ift de som nevnte borderline. Jeg har ikke tatt stilling til om kjæresten til Ts har dette eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, nå er det to dager siden jeg pakket kofferten å reiste fra dama. Og hun trygler meg nå å komme tilbake.. 

Litt om oss.

vi har vært sammen i 6 år, ingen barn. Hun har igjennom 6 år slitt med å stole på meg da exen hennes var en utro jævel. Og jeg har gjort alt som står i min makt til å få henne til å stole på meg. (Jeg har aldri gått bak ryggen hennes, eller brutt tilliten.) over 6 år så har det hendt jeg har kommet opp i situasjoner der jeg prater med andre damer, enten det er gamle venner fra barndommen, en kolega, etc.. Dette har vært ute på byen, eller tilfeldig ute. Og det har alltid endt opp med et stort drama der jeg blir beskyldt for å være utro osv.. Det ender opp med at hun føyr ut døren, og jeg står igjen som et spørsmålstegn.. Jeg prøver å forklare meg, men det er helt umulig å komme igjennom.

I etterkant så beklager hun veldig, å sier at hun ikke klarer å kontrollere dette, da alle tidligere følelser blusser opp å det svartner for henne.. 

jeg har vært klar på at et forhold ikke vil funke i lengden da jeg ikke kan ha det sånn..

Så til situasjonen. Vi er i sverige, vi er begge er å handler I en butikk.. jeg ender opp med å gå ut for å trekke litt frisk luft før fruen er ferdig i butikken. Når jeg står der ute så kommer det bort ei dame for å spørre om veibeskrivelser. Jeg sier at jeg ikke er fra sverige, men er kjent i område og kan prøve å hjelpe. Vi står å snakker i maks 3 minutter..  Etter damen har gått videre kommer kjæresten min stormende ut av butikken å sier drit å dra jævla mannehore, ikke bare hjemme du ikke klarer å holde deg!.. før hun fyker av gårde.

Jeg ble bare helt lamslått, reiste hjem til ferieplassen, pakket tingene mine og reiste. Sendte henne en mld om at jeg ikke klarer mer og at det er over... 

Nå ringer hun som bare det og vil ha meg tilbake... 

Jeg vet hvirkelig ikke va jeg skal gjøre mer...

beklager langt innlegg, og når jeg leste igjennom det så kan jeg forstå at det virker som en tullehistorie.. skulle ønske det selv å... 

Anonymkode: 1a0d8...e9b

Dette høres ut som et svært vanskelig forhold for deg! Hun har nok sine erfaringer, men det hun gjør mot deg er likevel psykisk mishandling. Den eneste muligheten for at dere skal fungere, er at hun går i terapi. Det er ikke du som skal tilpasse deg henne her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun trenger hjelp for å komme seg ut av det der. Hvis du virkelig er glad i henne og ønsker å være sammen med henne så kan du gi henne et ultimatum om at hun må begynne i terapi og få bearbeidet det hun har opplevd slik at hun kan komme seg videre. Siden hun reagerer så ekstremt som hun gjør kan det hende de ikke bare er den utro x-en som er årsak, men det kan være opplvelser fra barndom og oppvekst som også virker inn.

Anonymkode: e8fc6...607

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...