Gå til innhold

Usikker på om jeg er skremt eller imponert over meg selv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et lite forsett om å bli flinkere til å planlegge, og bli mer økonomisk. Så i dag 31 juli er jeg ferdig med å handle inn alt av høst og vintertøy til barna. Til og med sko er mer eller mindre på plass 😂

Og alt er kjøpt med minst 50% avslag. Jeg føler meg veldig ordentlig, men samtidig litt hysterisk som ligger så i forkant.

Noen andre som meg, eller er det litt psykt å  ligge så i forkant? 🙄

Anonymkode: 6ef9f...1dd

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke psykt, det er lurt. Jeg er ferdig med å handle høst/vintertøy til ungene også. Og halvparten av julegavene vi skal gi bort i år. Handler på salg, det er veldig kjekt.

Anonymkode: c9875...5a8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene med barn tidligere, og gjorde det akkurat slik. Var bestandig minst en sesong i forkant, og fikk ofte 50-70 % avslag på ting. 

Det er smart! 

Anonymkode: 8571c...699

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så flink du er!

Jeg har levd etter dette de siste to årene. Jeg er alltid i forkant. Bursdagsgaver til og med november ligger klar. Middager for en drøy uke fremover er planlagt. Lunsj for hele uka preppes søndag. Bakedag der fryser fylles. Og ferier til og med påske er booket. Kjøper 10-20 gaver til barnebursdager i slengen. Og boden har reserver både med kattemat, tannkrem og dopapir.

Og jeg har alltid tid. Alltid overskudd. Stresser aldri. Vi slipper de utrolig irriterende "vi er tom" "vi glemte" turene på butikken. Vi slipper å måtte handle gaver i siste liten. Vi slipper overpriset fly/hotell.

Skal aldri tilbake til siste-liten-tankegangen. 

Anonymkode: 193cc...1dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt et lite forsett om å bli flinkere til å planlegge, og bli mer økonomisk. Så i dag 31 juli er jeg ferdig med å handle inn alt av høst og vintertøy til barna. Til og med sko er mer eller mindre på plass 😂

Og alt er kjøpt med minst 50% avslag. Jeg føler meg veldig ordentlig, men samtidig litt hysterisk som ligger så i forkant.

Hva så om skoene ikke passer når været passer til å bruke dem? 

Greit å planlegge langt frem, men ikke alltid det mest økonomiske. 

Anonymkode: aaa7d...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har beregnet helt feil, og de plutselig ikke skulle passe, så selger jeg de på en kjøp og salg gruppe på Facebook. Det er ikke noe problem å selge nye ubrukte viking vinterstøvler med 60% avslag.  Jeg beholder bare lappene på og lar de ligge i esken. Litt ekstra mas, men jeg taper ikke penger 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men svarte senere i tråden. 

I 90% av tilfellene passer klær og sko fint. I de 10% av tilfellene jeg har bommet er det solgt på Finn med gevinst. Kjøpt på 50% salg, solgt for 80% av fullpris i sesong. 

Anonymkode: 193cc...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har til og med kjøpt inn sommertøyet til neste år 😅 

Anonymkode: f48cf...3b4

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så bra. Nå føler jeg meg ikke så koko lenger 😂

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, troll! 🙄

Anonymkode: 8eecd...63f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, troll! 🙄

Unnskyld?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld?

Er lei av at folk skal dikte opp historier hele tiden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er lei av at folk skal dikte opp historier hele tiden. 

Og hvordan kom du frem at jeg hadde diktet opp dette? 😂

• Liker 4
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var ferdig for noen uker siden jeg 😂

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😅

Anonymkode: fdaac...90e

AnonymBruker
Skrevet

Høst og vintertøy er jeg ferdig med å handle i februar på salg etter vinteren. Og sommerklær til året etter kjøpes på salg sommeren før. 

Med sko er det ikke kike lett men når se blir eldre vokser de oftest bare en st i året ca så da går det greit å kjøpe før. 

Regntøy har jeg alltid liggende en størrelse for stort slik at jeg bruker den størrelsen for kortere turer ut hjemme mens resten henger i barnehagen/på skolen. 

Syntes det er veldig økonomisk å gjøre det på denne måten

Anonymkode: 5d1aa...952

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg 😊 Eneste jeg mangler nå er vintersko til yngste. 

Anonymkode: cf9ae...d59

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var like organisert. Men jeg hater kleskjøp og feriebestiling for så vidt også, og utsetter det til jeg må. Akkurat i dag var jeg i butikkene og tenkte, om mine barn trenger noe til høst? Aner ikke, har ikke oversikt, så fant ikke på hva jeg skulle kjøpe. Nå er de jo 1 og 3, og kjøpe sko en sesong tidligere er vanskelig, synes jeg, aner ikke hvilken størrelse de trenger. 

Anonymkode: ae756...39b

Skrevet

Jeg kjøper som regel ikke noe før jeg vet at vi trenger det, og da i den størrelsen som passer/er romslig. Yngste arver av eldste, og trenger bare noen få plagg. Kjøper dere veldig mye klær siden dere trenger å planlegge så mye?

Hadde vi handla et halvår i forkant så hadde vi endt opp med feil klær og størrelser.

Men gaver til barnebursdager har vi liggende, det kommer alltid til nytte :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sushi skrev:

Jeg kjøper som regel ikke noe før jeg vet at vi trenger det, og da i den størrelsen som passer/er romslig. Yngste arver av eldste, og trenger bare noen få plagg. Kjøper dere veldig mye klær siden dere trenger å planlegge så mye?

Hadde vi handla et halvår i forkant så hadde vi endt opp med feil klær og størrelser.

Men gaver til barnebursdager har vi liggende, det kommer alltid til nytte :) 

Jeg kjøper nok☺️

Til 5 åringen er en «standard pakke» for høst / vinter dette:

3-4 fleecesett

2 sett med regntøy og gummistøvler 

1 parkdress

1 sett med vanntett/ vindtett jakke og bukse

2 par med regnvotter

Luer og pannebånd i forskjellige tykkelser og varianter.

2-3 par med vanlige votter

1 vinterdress

1 todelt vinterdress ( bukse og jakke)

2 par vinterstøvler

1 par cherrox

10-12 ullsett

ullsokker osv 

1-2 sett med tykkere ull

2 ullbuffer

Også er det sikkert noe jeg har glemt 😂

Og ja, jeg vet at vi fint kunne klart oss med mindre. Men vi er veldig aktive på fritiden, og bor også et sted med mye vær. Jeg velger å ha dobbelt opp med mye, for da slipper jeg å dra alt frem og tilbake fra barnehage osv. Det betyr også at ungene alltid har tørre og rene ute og fritidsklær tilgjengelig, og riktig utstyr øker lysten til å være ute 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...