AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Er det ok å ha med foreldre på visning til en leilighet man kanskje skal leie? Anonymkode: 247f0...95f
Gjest HanenIFlokken Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Du kan ha med deg hvemsomhelst, og det er helt vanlig
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Som utleier synes jeg bare det er positivt at potensielle leieboere har med seg noen de stoler på. På en måte får jeg bedre inntrykk av hvem de er da, og at leieboere føler seg tryggere på valget, at det er der de vil bo, er også bare positivt. Anonymkode: cded2...27a 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Selvom man er to fra før som skal bo sammen og leie? -ts Anonymkode: 247f0...95f
Skiftenøkkel Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Ja hvorfor ikke. Da jeg solgte hus sist hadde paret som kjøpte med seg alle foreldre pluss en håndtverker 😂 dyktige førstegangskjøpere mao. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Det er ganske vanlig. Og om du er ung og uerfaren på leiemarkedet tror jeg det kan være ganske lurt også, i alle fall om foreldrene dine gir et seriøst og solid inntrykk. Seriøse utleiere ser at du kommer fra et "møblert hjem" og har en solid bakgrunn (de fleste lærer jo holdninger til både egne og andres ting hjemmefra), og useriøse utleiere ser at du ikke er alene og lettlurt. Anonymkode: 64b49...e90 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som utleier synes jeg bare det er positivt at potensielle leieboere har med seg noen de stoler på. På en måte får jeg bedre inntrykk av hvem de er da, og at leieboere føler seg tryggere på valget, at det er der de vil bo, er også bare positivt. Anonymkode: cded2...27a Uansett alder? Da jeg var i begynnelsen av 20-årene følte jeg at jeg kunne bli oppfattet som litt uselvstendig når jeg hadde med foreldrene, at jeg ikke klarte/ turte gå selv. Som 28-åring tenker jeg det er enda mer merkelig?? Anonymkode: 312ba...929 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 Ja. Vi (jeg og mannen, på ca 35 år) tok med oss pappa på visning på eneboligen vi nå bor i. Er det noen som kan saumfare sikringsskap, underskap på kjøkken og bad, sjekke kledning, tak og fundament, så er det han. Så vi ble til og med en halvtime utover oppsatt visningstid. "Flau" eller "Ikke passende" er ikke begrep jeg tenker på når jeg skal investere mange millioner. Anonymkode: 3e5a1...b80 5
Gjest Cocosa Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Vi (jeg og mannen, på ca 35 år) tok med oss pappa på visning på eneboligen vi nå bor i. Er det noen som kan saumfare sikringsskap, underskap på kjøkken og bad, sjekke kledning, tak og fundament, så er det han. Så vi ble til og med en halvtime utover oppsatt visningstid. "Flau" eller "Ikke passende" er ikke begrep jeg tenker på når jeg skal investere mange millioner. Anonymkode: 3e5a1...b80 Nå er det forskjell på å leie og å eie da.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 26 minutter siden, Cocosa skrev: Nå er det forskjell på å leie og å eie da. Man vil vel gjerne sikre at alt er på stell, at det ikke er synlige spor etter fuktproblemer, underdimensjonert sikringsskap, eller annet helse-/brannfarlig i boligen uavhengig av om man skal leie eller eie? Anonymkode: 3e5a1...b80 4
Daria Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 Jeg ville hverken leid eller kjøpt noe uten å ha hatt med meg noen andre på visning - det er alltid greit med andres innspill når man skal ta store avgjørelser. Og i en alder av 38 ville fortsatt pappa vært mitt førstevalg som visningsfølge, han har mye mer peiling enn meg på hva man bør sjekke og se etter av praktiske ting. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 Har ikke alltid hatt med meg noen, men definitivt tatt de beste valgene når min far har vært med. Han er en god håndverker, som vet hva han skal se etter. Hans generasjon var mye mer handy, enn det vår er. Så det er lett å bli lurt. Anonymkode: 5a52e...422 1
GammelKaktus Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 Når jeg var yngre så pleide jeg å ha med onkelen min når jeg skulle leie en leilighet. Og når jeg skulle kjøpe så var vi en liten forsamling som kom. Helt opp til deg om du vil ha med deg noen enten du skal leie eller kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 Hvis du er ung er det veldig vanlig å ha med foreldre. Alltid fint å ha med en "ordentlig" voksen Anonymkode: 86d43...fd3
Gjest Doggo Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvom man er to fra før som skal bo sammen og leie? -ts Anonymkode: 247f0...95f Jeg har leid ut i flere år, og må si jeg synes det er litt kjedelig når foreldre blir med. Da tar ofte forelderen ansvarsrollen og datter/sønnen blir passive. Jeg ønsker som utleier å bli kjent med den som skal leie ut, men så går sønn/datter rundt å titter i leiligheten men mor/far blir stående å prate med meg. Hvis sønn/datter blir veldig passive og lener seg mye på forelderen så velger jeg ikke å leie til den personen da jeg synes det vitner om umodenhet og evne til å ta ansvar for seg selv. Jeg skjønner det kan være trygt å ha med foreldre, samtidig er det en fin øvelse i å ta egne beslutninger og bli mere selvstendig. Men når det er sagt så er det selvfølgelig du som vet best om det lurt å ha med mor/far på visning:) Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 19 minutter siden, Doggo skrev: Jeg har leid ut i flere år, og må si jeg synes det er litt kjedelig når foreldre blir med. Da tar ofte forelderen ansvarsrollen og datter/sønnen blir passive. Jeg ønsker som utleier å bli kjent med den som skal leie ut, men så går sønn/datter rundt å titter i leiligheten men mor/far blir stående å prate med meg. Hvis sønn/datter blir veldig passive og lener seg mye på forelderen så velger jeg ikke å leie til den personen da jeg synes det vitner om umodenhet og evne til å ta ansvar for seg selv. Jeg skjønner det kan være trygt å ha med foreldre, samtidig er det en fin øvelse i å ta egne beslutninger og bli mere selvstendig. Men når det er sagt så er det selvfølgelig du som vet best om det lurt å ha med mor/far på visning:) Lykke til:) Som utleier til studenter tenker jeg noe motsatt av dette. Involverte foreldre er en fordel. Det å møte dem og snakke med dem gir en trygghet for hvem personen er, hvilken oppdragelse det har fått, og at de også er opptatt av hvordan barnet bor, og relasjonen med utleier (meg). Har generelt mye bedre erfaring med leietakere med involverte foreldre, enn de som står dønn alene på egne bein første gang med manglende renhold, vedlikehold, festing og mye mer. Anonymkode: 3e5a1...b80 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå