nirvana Skrevet 17. august 2002 #1 Del Skrevet 17. august 2002 Jeg klarte det jeg.. fikk blekk på en hvit genser, og på gulvbelegget! :o Hull i søppelposen, lat jente -> voila! :oops: Har en hvit penskjorte med noen smale blekk-streker ved skjortelomma også! Så det jeg lurer på er: hvordan i all verden skal jeg få det bort? Alle forslag mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. august 2002 #2 Del Skrevet 18. august 2002 Har en gammel flekk-guide, og der står det om blekk: Alle med sarte og uekte farger: Flekkes skylles gjennom rikelig med vann. Deretter en oppløsning av 2 ss vinsyre i 1 dl. vann. Metode 1 eller 2. Hvit og kulørt bomull: En oppløsning av 2 ss vinsyre til 1 dl vann. Metode 1. Skylles og strykes tørt. Rødt og grønt blekk fjernes med sprit. Hvit bomull: Hvis flekken ikke blir borte med de metodene som er nevnt, renese skiftvis med eddik og blekevann (klorin) med grundig skylling etterpå med saltvann (1 ts i 1 dl vann). Skylles og strykes tørt. Metode 1: Rensekluten dyppes i væsken og gni den fra den fuktige til den tørre delen av stoffet for å unngå skarpe overganger. Gni til flekken er borte. Er flekken gammel må dette gjentas flere ganger. Metode 2: Flekken kan suges opp med et fargeløst trekkpapir eller kaffefilter som først er dyppet i rensevæsken. trykk på flekken til den er borte. Flytt oppsug-papiret hele tiden mens du trykker. Vinsyre får du ofte i matvarebutikker. NB! VEnt med å stryke plagget til du er sikker på at flekken er borte, for hvis du stryker mens flekken er der, vil den være vanskeligere å få bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 18. august 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2002 Tusen takk! :D Skal på butikken tidlig i morgen og kjøpe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå