Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av å føle meg småfeit og dvask. Lite energi, dårlig humør. Kondisen er elendig. 

Har vært igjennom en tøff tid det siste halve året. Barnet mitt ble innlagt på sykehuset og alt raste. Det går fint med hun nå, men jeg har fortsatt med trøstespising.. Har 10-12 kg jeg må bli kvitt. 

Går til psykolog et par ganger i uken..

Sukkersuget er det værste. Jeg er ikke så velsig glad i mat, så overspisingen ligger ikke der. Spiser relativt sunt, men hiver innpå med chips og sjokolade/smågodt ved siden av. Hver eneste dag.

Beveger meg mye (takket være barna) så det er ikke der problemet ligger. 

Hva er deres beste tips for å stå i mot suget etter sjokolade og chips på kvelden?

Anonymkode: d7021...6b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis et nærings fylt måltid til middag, få i deg mer proteiner. Da holder mettheten seg lengre!

Kast alt av søtt og godt du har i huset, kanskje det blir vanskeligere for deg å handle inn på nytt igjen.
Vet med meg selv at jeg sliter med å handle godteri osv, jeg trenger absolutt ikke gå ned i vekt, men har helt angst når det kommer til å være i butikken og handle :) 

Anonymkode: 011af...cad

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjelper det å drikke Pepsimax og ta en Skyr og evt litt jordbær. Jeg var så sykt avhengig av sjokolade, trappet gradvis ned, og nå er suget borte. Det hjelper også å holde seg litt opptatt, ringe å skravle med en venninne, spille kort med mannen, surfe på nett osv

Anonymkode: fbdcd...617

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mat når jeg får lyst på godteri. Skikkelig mat, helst med litt proteiner. Ofte skyldes søt-/godterisuget at jeg er sulten og da hjelper det ikke med en banan. 

Om jeg fremdeles har lyst på noe godt kan jeg unne med et par ruter sjokolade. Men jeg må være bevisst. Jeg må knekke av et par-tre ruter og legge resten tilbake i skapet, ellers spiser jeg mer. Ellers har jeg funnet ut at kaffe, pepsi max og sånne ting hjelper når jeg får lyst på noe godt. Vann hjelper ikke da jeg føler at jeg må ha noe med smak. :)

Det sies også at kromtilskudd skal dempe søtsug, men har ingen erfaring med det selv så kan ikke uttale meg. :) 

Anonymkode: 1b61f...128

AnonymBruker
Skrevet

Unngå å ha søtsaker i huset, er mitt beste råd. Ha heller nøtter e.l liggende. 

Sørg for å spise vanlig mat jevnlig, slik at du ikke rekker å få søtsug. Det hjelper, men om du likevel skulle bli fysen, kan du aktivisere deg med noe.

Anonymkode: dca88...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...