AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Jeg gjorde det slutt med ham og da jeg skulle hente tingene mine så fant jeg ikke vitnemålene og arrestene mine fra mange ulike arbeidsforhold og utdanninger. Idioten har kastet dem fordi han ville hevne seg 😢 Hva skal jeg gjøre? Får jo ikke søkt jobber Anonymkode: 1dbad...fac
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 *attestene* skal det stå. Anonymkode: 1dbad...fac
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Du kontakter institusjonene og ber om nye. Anonymkode: 4be1b...6b8 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Kontakter skolene du har gått på, og ber om utskrift av vitnemål. Det samme kan du gjøre når det gjelder tidligere jobber, men der er det mer personavhengig hvorvidt opprinnelig attester er lagret, eller om de kan skrive ny fordi de husker deg. Anonymkode: c9f99...728 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Jeg hadde sagt ifra på Facebook og laget en nettside om det så alle framtidige kjærester vet hva de har i vente. Anonymkode: f549e...5e5
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde sagt ifra på Facebook og laget en nettside om det så alle framtidige kjærester vet hva de har i vente. Anonymkode: f549e...5e5 Ja, det burde eksistert en sånn side. Der man kunne lagt ut informasjon om utro eks-kjærester og lignende - en god, gammel gapestokk rett og slett! 😎
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Litt for sen anbefaling fra meg.. Men slikt har man da elektronisk, og i skyen. Jeg har ikke sendt en fysisk søknad på over 10 år. Anonymkode: 375b4...c4e 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt for sen anbefaling fra meg.. Men slikt har man da elektronisk, og i skyen. Jeg har ikke sendt en fysisk søknad på over 10 år. Anonymkode: 375b4...c4e I prinsippet fungerer det aldeles glimrende. Så er det sånn at siden ganske mange søkere har "pusset opp" både vintemål og attester så vil mange arbeidsgivere at du tar med originalene til siste intervju før de gir deg tilbudet om jobben. Anonymkode: 6ce0e...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: I prinsippet fungerer det aldeles glimrende. Så er det sånn at siden ganske mange søkere har "pusset opp" både vintemål og attester så vil mange arbeidsgivere at du tar med originalene til siste intervju før de gir deg tilbudet om jobben. Anonymkode: 6ce0e...ac9 Papirutgavene er i disse dager mindre verdt enn de elektroniske. Trur de ville følt jeg var håpløst gammeldags om jeg dro frem originale papirdokumenter på et intervju. Men har jo hendt at de har ringt opp tidligere arbeidsgiver, eller Høyskolen, for å bekrefte attest/vitnemål. Anonymkode: 375b4...c4e
ElineRB Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 https://www.vitnemalsportalen.no Vitnemål fra vgs får du ved å bare ringe skolen og be om nye. Har du ikke attester på nett et sted? Om du har registrert deg i en jobbsøke database bør de ligge der. Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Papirutgavene er i disse dager mindre verdt enn de elektroniske. Trur de ville følt jeg var håpløst gammeldags om jeg dro frem originale papirdokumenter på et intervju. Men har jo hendt at de har ringt opp tidligere arbeidsgiver, eller Høyskolen, for å bekrefte attest/vitnemål. Anonymkode: 375b4...c4e Det er faktisk mange jobber innenfor stat mm som krever kopi av original som er stemplet med «rett kopi bekreftet» fra politi. Dette for at man ikke skal kunne jukse på vitnemål og attester. Mer vanli enn man skulle tro, selv om det er håpløst tungvint i forhold til elektronisk. Anonymkode: e0dbe...43f 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Papirutgavene er i disse dager mindre verdt enn de elektroniske. Trur de ville følt jeg var håpløst gammeldags om jeg dro frem originale papirdokumenter på et intervju. Men har jo hendt at de har ringt opp tidligere arbeidsgiver, eller Høyskolen, for å bekrefte attest/vitnemål. Anonymkode: 375b4...c4e Det står du jo helt fritt til å mene, men når du informeres om å ta dem med så er det jo dumt å nekte, ikke sant? Anonymkode: 6ce0e...ac9 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Papirutgavene er i disse dager mindre verdt enn de elektroniske. Trur de ville følt jeg var håpløst gammeldags om jeg dro frem originale papirdokumenter på et intervju. Men har jo hendt at de har ringt opp tidligere arbeidsgiver, eller Høyskolen, for å bekrefte attest/vitnemål. Anonymkode: 375b4...c4e Da jeg fikk min jobb for 7år siden ble jeg bedt om å ta med originaler, også stemplet med rett kopi. Dette er en jobb som ansetter aktivt og det er også en stor organisasjon. Elektroniske dokumenter kan vel lett gjøres om på og jukses med?? Anonymkode: b30f2...a19 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå