Gå til innhold

Hvordan har lesbiske par sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå mener jeg ikke om det brukes tunge eller fingre osv.. Tenker på hvordan noen lesbiske par har det i sengen generelt? Oppnår dere orgasme sammen? Annenhver gang? 

Er litt frustrert over sengeaktiviteten mellom meg og min samboer. Det føles mest ut som vi hjelper hverandre til orgasme. Det er ingenting imellom, bare orgasmen. Som regel blir hun bare slapp og sliten, og jeg må vente til hun er ‘tilbake’ igjen, men innen den tid har jeg mistet piffen. 

De få gangene jeg ‘blir tatt først’ prøver jeg å gi tilbake samtidig, ved å bytte mellom hvem som får nytelsen, og skape nytelsen sammen. Og da er sexen helt fantastisk! Da er ikke orgasmen hovedpunktet, men oss sammen. Skjønner at det ikke kan være slik hver gang.

Tørr ikke helt å ta det opp med kjæresten min enda, da hun er ganske nærtagende på slikt, og er livredd for å gjøre vondt verre(at hun blir usikker og det blir mindre sex feks) Det er mitt første forhold med en jente, men har hatt sex før med samme kjønn. For henne er det hennes andre forhold med samme kjønn, men aldri hatt sex. Så det er nytt for oss begge på ulike vis. Vi er i slutten av 20 årene og har vært sammen i 1 år. 

Anonymkode: c4fa1...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker du stemmen under samleiet? Hviske lett "gjør sånn", "ta meg her", mens man kysser f.eks. Hun kan jo ikke lese tankene dine, og når hun er så uerfaren er hu iallefall på villspor. Med den dynamikken faller desverre litt av lederansvaret på deg nå, siden du har ønsker og mer erfaring å referere til.

Anonymkode: 0a2e5...284

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også i et jente/jente-forhold og for meg funker det ikke lenger. Det blir litt som du sier, vi hjelper hverandre til orgasme mer enn at vi har samleie. Altså en felles opplevelse samtidig. Jeg savner en mann så det gjør vondt... 

Anonymkode: c654b...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rollespill? Ha på en politiuniform og lat som om du stopper en narkosmugler. Sett på håndhjern og ta en undersøkelse hehe. 

Eller gi henne en tjenestepike uniform og si at hun skal gjøre husarbeid, og så finner du noe som ikke er bra nok, og så må hun legge seg på fanget ditt og få ris ++. Å herregud mulig jeg blir borte et kvarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel før forskningen på dette ble stengt ned av homoaktivister og feminister som ikke likte negativ omtale så fannt man at det var veldig vanlig at sex'en døde helt eller delevis ut i lesbiske forhold. Og det i en MYE større grad enn i hetrofile forhold eller blant homofile menn (som faktisk er stikk motsatt, de er de mest seksuellt aktive av de tre gruppene).

Og det har nok en veldig enkel forklaring i at det er stort sett menn som må ta initiativ til sex, og uten en mann i forholdet går det da dårlig med sex'en.

Og et annet forakningsområde som ble stengt ned på samme tid av samme aktivister og av samme årsak var forakning på partnervold i homofile forhold. For dee fant man at lesbiske forhold var helt ekstremt mye mer voldelige enn blant hetrofile eller homofile menn. Og igjenn har det nok den enkle forklaring at kvinner er minst like voldelige som menn (eller forskningen viser at kvinner er mer voldelige når det er bare en av partene som er voldelige), samtidig som at kvinner har en offermentalitet hvor de lettere vil si at de er blitt utsatt for vold selv på annonyme spørreundersøkelser.

Anonymkode: cfbfa...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du stemmen under samleiet? Hviske lett "gjør sånn", "ta meg her", mens man kysser f.eks. Hun kan jo ikke lese tankene dine, og når hun er så uerfaren er hu iallefall på villspor. Med den dynamikken faller desverre litt av lederansvaret på deg nå, siden du har ønsker og mer erfaring å referere til.

Anonymkode: 0a2e5...284

Vi har pleid å gjøre det slik av og til ja :) og det funker fint! Men vi faller tilbake på en måte på at hun oppnår orgasmen først. Det er ikke så unaturlig da hun har lettere for å nå orgasmen :)  Det er sant, og det har jeg prøvd å forsone meg med. Kanskje jeg ikke helt aksepterer det slik jeg tror?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også i et jente/jente-forhold og for meg funker det ikke lenger. Det blir litt som du sier, vi hjelper hverandre til orgasme mer enn at vi har samleie. Altså en felles opplevelse samtidig. Jeg savner en mann så det gjør vondt... 

Var i et heterofilt forhold i 7 år før jeg traff henne, så det er godt mulig det kanskje bare er noe jeg er vant med? At jeg savner at sexen er en felles opplevelse. 

Forholdet fungerer i seg selv utrolig godt, og hun er veldig flink og oppmerksom i senga:) Men det var godt å høre din opplevelse! Har dere pratet om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Gent82 skrev:

Rollespill? Ha på en politiuniform og lat som om du stopper en narkosmugler. Sett på håndhjern og ta en undersøkelse hehe. 

Eller gi henne en tjenestepike uniform og si at hun skal gjøre husarbeid, og så finner du noe som ikke er bra nok, og så må hun legge seg på fanget ditt og få ris ++. Å herregud mulig jeg blir borte et kvarter

Haha :ler: Vi har prøvd oss litt fram med forskjellig, deriblant at hun er den dominante, og det har forsåvidt vært veldig fint. Men det blir liksom ikke hver gang :)  men det var en god ide med rollespill, det skal jeg foreslå for henne ;D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel før forskningen på dette ble stengt ned av homoaktivister og feminister som ikke likte negativ omtale så fannt man at det var veldig vanlig at sex'en døde helt eller delevis ut i lesbiske forhold. Og det i en MYE større grad enn i hetrofile forhold eller blant homofile menn (som faktisk er stikk motsatt, de er de mest seksuellt aktive av de tre gruppene).

Og det har nok en veldig enkel forklaring i at det er stort sett menn som må ta initiativ til sex, og uten en mann i forholdet går det da dårlig med sex'en.

Og et annet forakningsområde som ble stengt ned på samme tid av samme aktivister og av samme årsak var forakning på partnervold i homofile forhold. For dee fant man at lesbiske forhold var helt ekstremt mye mer voldelige enn blant hetrofile eller homofile menn. Og igjenn har det nok den enkle forklaring at kvinner er minst like voldelige som menn (eller forskningen viser at kvinner er mer voldelige når det er bare en av partene som er voldelige), samtidig som at kvinner har en offermentalitet hvor de lettere vil si at de er blitt utsatt for vold selv på annonyme spørreundersøkelser.

Nå er ikke hyppigheten av sex noe problem da, ei heller vold. Syns ikke dette var noe spesielt relevant til spørsmålet mitt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til noe av denne forskningen? Jeg tviler på at forskere stenger ned forskningen sin pga aktivister. Men du har kanskje dokumentasjon på dette også? Som en del av the gay community hadde dette vært veldig interessant å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i et heterofilt forhold i 7 år før jeg traff henne, så det er godt mulig det kanskje bare er noe jeg er vant med? At jeg savner at sexen er en felles opplevelse. 

Forholdet fungerer i seg selv utrolig godt, og hun er veldig flink og oppmerksom i senga:) Men det var godt å høre din opplevelse! Har dere pratet om dette? 

Mine tidligere forhold har også vært med menn, så det har vært en betydelig omveltning. Pga lite/ingen sex begynner forholdet å skli fra hverandre også. Mye er bra, men man legger mer og mer merke til det som ikke er bra, pga det manglende limet som sex er i et forhold. Det mangler forsåvidt ikke på kåthet, men sexen ender alltid opp med å bli "tom," så da føles det bedre å la være. Savnet blir større når man hele tiden opplever nederlag og merker hva som mangler. Vi har snakket såvidt om dette, men det har blitt mer og mer lagt lokk på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine tidligere forhold har også vært med menn, så det har vært en betydelig omveltning. Pga lite/ingen sex begynner forholdet å skli fra hverandre også. Mye er bra, men man legger mer og mer merke til det som ikke er bra, pga det manglende limet som sex er i et forhold. Det mangler forsåvidt ikke på kåthet, men sexen ender alltid opp med å bli "tom," så da føles det bedre å la være. Savnet blir større når man hele tiden opplever nederlag og merker hva som mangler. Vi har snakket såvidt om dette, men det har blitt mer og mer lagt lokk på. 

Da finner du deg en mann. Det er jo det som er riktig i ett forhold også. Mann og dame.

Anonymkode: cebaf...177

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da finner du deg en mann. Det er jo det som er riktig i ett forhold også. Mann og dame.

Anonymkode: cebaf...177

Jeg tenker at det ikke er noe som er mer riktig enn det andre, sånn generelt. Men jeg begynner å kjenne på om en mann hadde vært mest riktig for meg, ja. Det som er synd er at menn generelt har skuffet meg når de ikke er nakne og aktive i senga. Og et forhold er tross alt mer enn sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 31.7.2018 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Den voldelighetsstatistikken er feil. 

tumblr_inline_pbd6zsZzTP1rtgh72_1280.jpg

tumblr_inline_pbd6zt3xSd1rtgh72_1280.jpg

Anonymkode: c95a3...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2018 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til noe av denne forskningen? Jeg tviler på at forskere stenger ned forskningen sin pga aktivister. Men du har kanskje dokumentasjon på dette også? Som en del av the gay community hadde dette vært veldig interessant å lese om.

Blant annet Blumstein, Philip and Schwartz, Pepper (1983) American Couples: Money, Work, Sex. William Morrow.

Og hvis du ikke tror forskere stenger ned sin forskning pga aktivister er du veldig dårlig informert. Se f.eks "hjernevask" serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!
Jeg tenker det er viktig at du prøver å snakke med henne om dette, selv om du er redd hun kan bli lei seg. 
Kommunikasjon er så viktig i et forhold og hvis du bare holder dette for deg selv, kan det bli et større problem på sikt. 

Skjønner forresten godt problemstillingen :) Jeg merker at kjæresten min kanskje er litt vant til den typen sex du beskriver også, at man bytter på å ta hverandre. Kan være bra det også. Men ikke hvis det blir et mønster, da blir sexen forutsigbart og kjedelig for meg. Vi har veldig god sex nå, men vi kommuniserer godt hva vi liker både under og etter sex. Har generelt god kjemi. 

Mønsteret vårt i begynnelsen var at vi klinte og tok på/kledde av hverandre, jeg endte alltid på topp og knullet henne til hun kom, hun gikk ned på meg til jeg kom. Hvis orgasme er det eneste målet med sex, så funker det fint. Men for meg, er det ikke alt!

Så jeg sier gjerne hva jeg vil ha, mens vi har sex. For eksempel kan jeg si: kan du legge deg ved siden av meg, jeg vil ta på deg, du er så deilig. Fortelle henne at jeg blir sykt kåt av å se og ta på henne, samtidig som hun tar på meg. Jeg kan sette meg oppå henne i reverse cowgirl mens jeg knuller henne og hun kan ta meg bakfra. Eller jeg kan sitte i reverse cowgirl, på ansiktet hennes og knulle henne samtidig. Eller vi kan sitte mot hverandre med spredte bein og knulle hverandre (en av mine favoritter), for da kan vi se hverandre i øynene, kysse og beføle brystene osv. 

Så det er mye du kan si, mens dere har sex! Hvis du syns det er litt kleint, start i det små :P Også lurt å bli vant til å snakke om det når dere ikke har sex. En gang det er god stemning for å være åpen. Kanskje spørre litt åpent/tilfeldig hva hun tenker om feks strap-on, sexleketøy, ulike sexstillinger osv. Så lærer du mer om hva hun liker og hva dere har felles :) 

Anonymkode: 036ab...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...