Gå til innhold

Ikke invitert - litt skuffet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst å være skuffet, men jeg kjenner at innerst inne så er jeg det. En del av meg syns det er trist.

Min tidligere bestevenninne giftet seg for en liten stund siden, og jeg ble ikke invitert. Vi mistet kontakt etter hun flyttet, og har sklidd lenger og lenger fra hverandre. Jeg har forsøkt å ta opp kontakt, men har vært vanskelig. Når hun har vært i hjembyen har jeg spurt om hun ønsker å finne på noe, men hun har aldri hatt tid. I ettertid ser jeg på sosiale medier at hun har vært ute å gått tur med en felles venninne av oss, en tur hun fint kunne invitert meg med på.

Har tenkt at hun kanskje bare er veldig opptatt... Men så kom dette bryllupet da. Og jeg fikk plutselig vite at alle fra den gamle gjengen vår, folk hun heller ikke har hatt kontakt med siden den gangen vi hadde kontakt, ble invitert. Dette er folk som er mine venner, som jeg treffer ofte. De syns det var rart at de ble invitert, men ikke meg. Jeg har forsøkt å tenke at jeg selvfølgelig ønsker henne det beste, har ikke lyst å være bitter og hun må ha retten til få bestemme hvem hun ønsker å ha i bryllupet sitt. Men det er litt sårt... Litt trist faktisk. Å være den eneste fra "gamle-gjengen" som ikke ble invitert. Og vi som pleide å være så nære venninner. Lurer på hva som egentlig har skjedd, hva hun føler om meg.

Jeg skjønner nå at hun ikke vil ha meg som venn. Og det er kanskje likegreit.

Anonymkode: d8718...227

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rart å tenke på at mannen hun har giftet seg med, er den samme mannen hun fniste til meg om at hun var så forelsket i. Jeg husker enda at vi satt på hytta å snakket om at de passet så bra sammen, hvor kjekk hun syns han var. Husker hun leste opp flørtende meldinger som han sendte til henne. Hun var så forelsket og jeg var sikker på at vi skulle være hverandres forlovere på den tiden. Det var så gøy når de ble sammen, og en del av meg er glad for at de "endelig" har giftet seg. 

Rart og trist hvordan ting forandrer seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit!

Kanskje du bare skal spørre henne? 

Anonymkode: 62631...dbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så leit!

Kanskje du bare skal spørre henne? 

Anonymkode: 62631...dbe

Jeg vet ikke... Jeg har egentlig ikke lyst til å spørre henne hvorfor jeg ikke ble invitert. For hadde hun ønsket å ha meg der, så hadde jeg jo fått invitasjon. Så det at jeg ikke ble invitert er jo egentlig et svar i seg selv. Jeg tror ikke hun ser på meg som en venn lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun ønsker tydeligvis ikke noe nært vennskap med deg lenger, så jeg ville bare blåst i hele dama og gått videre med mitt. 

Anonymkode: aa12c...0cb

• Liker 12
Skrevet

Å så trist, skjønner at du er skuffet. En av mine bedre venninner giftet seg i fjor, jeg ble bedt i utrdikkingslaget men ikke i bryllupet(ikke til kaker engang). Det som var dårlig gjort, var at hun leverte ut innbydelsene i utdrikkingslaget! Så alle fikk, bortsett fra meg (hun sa det ikke var plass). Føler det er sånn vi lærte på barneskolen, at blir ikke alle invitert så del ut innbydelser en annen gang. Hun fikk ikke bryllupsgave av meg ivertfall....

Men føler med deg.

• Liker 13
Skrevet

Det er klart det er trist når vennskap går over. Men noen ganger er det sånn, og man må bare gå videre. 

For snart tre år siden skulle en "venninne" ringe over helgen for en kinoavtale. Hørte aldri noe. Ikke sett dama siden. Og det er greit. Men sårt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt om det er noe som har skjedd, ikke direkte hvorfor du ikke ble bedt i bryllup men, om det er en grunn for at dere tydeligvis ikke er venner lenger. Min venninne flyttet på andre siden av landet for 2 år siden, vi har kun møttes 1 gang og har lite kontakt på meldinger osv, men jeg ble allikevel spurt om å være forlover, selv om vi ikke møtes og prates så ofte lenger er vi jo fortsatt barndoms og bestevenninner. Hadde ikke slått meg til ro med at vi bare har "sklidd fra hverandre" hvis det samme hadde skjedd meg, ville jo spurt. 

Anonymkode: 8b392...eaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, PetrovaFire skrev:

Å så trist, skjønner at du er skuffet. En av mine bedre venninner giftet seg i fjor, jeg ble bedt i utrdikkingslaget men ikke i bryllupet(ikke til kaker engang). Det som var dårlig gjort, var at hun leverte ut innbydelsene i utdrikkingslaget! Så alle fikk, bortsett fra meg (hun sa det ikke var plass). Føler det er sånn vi lærte på barneskolen, at blir ikke alle invitert så del ut innbydelser en annen gang. Hun fikk ikke bryllupsgave av meg ivertfall....

Men føler med deg.

Jeg fikk snapper hele kvelden av utdrikningslaget hennes, ble ikke invitert i det heller... 

Men fyy så stygt gjort av din venninne!? Er jo som du sier, man lærer jo grunnleggende på barneskolen: alle eller ingen. Jeg skjønner egentlig ikke hva folk tenker med, jeg hadde aldri hatt samvittighet til å dele ut invitasjoner uten å invitere alle. Og jeg hadde aldri unnlatt å invitere bare én. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk snapper hele kvelden av utdrikningslaget hennes, ble ikke invitert i det heller... 

Men fyy så stygt gjort av din venninne!? Er jo som du sier, man lærer jo grunnleggende på barneskolen: alle eller ingen. Jeg skjønner egentlig ikke hva folk tenker med, jeg hadde aldri hatt samvittighet til å dele ut invitasjoner uten å invitere alle. Og jeg hadde aldri unnlatt å invitere bare én. 

Helt enig! Hadde jeg visst jeg ikke ble invitert i bryllupet hadde jeg ikke dratt i utdrikkingslaget heller. Kall meg bitter, men sånn er jeg. Hu fikk til og med gave i utdrikkingslaget! Uff, ille å få snapper hele tiden om noe du ikke fikk være med på :( 

• Liker 3
Gjest Lucius
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo som du sier, man lærer jo grunnleggende på barneskolen: alle eller ingen. Jeg skjønner egentlig ikke hva folk tenker med, jeg hadde aldri hatt samvittighet til å dele ut invitasjoner uten å invitere alle. Og jeg hadde aldri unnlatt å invitere bare én. 

Ikke alle gjør det, spesielt ikke de som mobber og utestenger. De finner man overalt. 

Skrevet

Jeg hadde et lite bryllup med bare familie. Sikker på hun ikke hadde det på den måten?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er klart det er trist når vennskap går over. Men noen ganger er det sånn, og man må bare gå videre. 

For snart tre år siden skulle en "venninne" ringe over helgen for en kinoavtale. Hørte aldri noe. Ikke sett dama siden. Og det er greit. Men sårt.

Jeg føler ikke at jeg står fast i livet altså. Men selvsagt er det litt sårt fordi mange av mine gode venninner var der, og de deler jo masse bilder fra dette bryllupet på facebook og instagram. Sender snapper. Kommer ikke helt unna det før det er blitt "gamle nyheter." 

Men jeg har forståelse for at vennskap kan gå over. Og det er helt greit, jeg er ikke bitter på henne. Det er hennes valg, vi mistet jo egentlig kontakt for flere år siden. Det var bare litt sårt at mange av mine venner, som heller ikke har hatt noe særlig kontakt med henne på årevis, ble invitert. For det var jo vi som var bestevenner, men det er kanskje nettopp derfor jeg ikke ble invitert?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Jeg hadde et lite bryllup med bare familie. Sikker på hun ikke hadde det på den måten?

Har du ikke lest hva jeg har skrevet? Hun inviterte ALLE fra den gamle gjengen vår, unntatt meg....

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, PetrovaFire skrev:

Helt enig! Hadde jeg visst jeg ikke ble invitert i bryllupet hadde jeg ikke dratt i utdrikkingslaget heller. Kall meg bitter, men sånn er jeg. Hu fikk til og med gave i utdrikkingslaget! Uff, ille å få snapper hele tiden om noe du ikke fikk være med på :( 

Er veldig forstålig. Syns det var ordentlig stygt gjort av henne. Hun fortjente ikke ditt vennskap ❤️ 

Skrevet

Er veldig forstålig. Syns det var ordentlig stygt gjort av henne. Hun fortjente ikke ditt vennskap ❤️ 

Nei hun fortjener ikke det.  Og det høres ikke ut som din "venninne" fortjener ditt heller :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei deg. Kan det være at hun er sjalu på deg og mannen? Hadde dere en god tone? Ikke vet jeg. Men det virker veldig rart. 

Anonymkode: c0c1f...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei deg. Kan det være at hun er sjalu på deg og mannen? Hadde dere en god tone? Ikke vet jeg. Men det virker veldig rart. 

Jeg tror du har misforstått noe? Jeg er ugift og singel. Har aldri vært noe mellom meg og hennes mann, hvis det var det du mente. Om det er sjalusi så må det være for noe annet, men jeg ser ikke hva det skulle være... Alt som hun ønsket seg når vi var yngre, har hun nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har misforstått noe? Jeg er ugift og singel. Har aldri vært noe mellom meg og hennes mann, hvis det var det du mente. Om det er sjalusi så må det være for noe annet, men jeg ser ikke hva det skulle være... Alt som hun ønsket seg når vi var yngre, har hun nå. 

Jeg mente ikke å hentyde at du har flørtet med mannen hennes. Men det kan hende hun har vært sjalu likevel? Det var bare en tanke. Jeg synes bare det er så rart at du ikke ble invitert. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke lest hva jeg har skrevet? Hun inviterte ALLE fra den gamle gjengen vår, unntatt meg....

Unnskyld, trodde jeg hadde lest alt. Bet meg merke i venninnen hun hadde gått på tur med, og tenkte at mange ganger er det en grunn hvor bilder kan ha mange årsaker til hvorfor.

Forstår da hvorfor du ble såret. Høres merkelig ut, lite gjennomtenkt av din venninne. Er hun litt lite hensynsfull generelt sett?

Når du har prøvd å ta opp kontakt og det ikke har passet, har hun da virket glad for din henvendelse eller avvisende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...