Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg logget meg inn på Studentweb for å betale avgiften, og ser at jeg må velge tre valgfrie fag (30 studiepoeng). Dette var jo interessant. Hva velger dere her? Virker som man kan velge helt fritt (i motsetning til 40-gruppa). Jeg er fristet til å ta noe helt annet enn det jeg studerer.

Anonymkode: 7cee8...060

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg logget meg inn på Studentweb for å betale avgiften, og ser at jeg må velge tre valgfrie fag (30 studiepoeng). Dette var jo interessant. Hva velger dere her? Virker som man kan velge helt fritt (i motsetning til 40-gruppa). Jeg er fristet til å ta noe helt annet enn det jeg studerer.

Hva mener du med dette? Er ikke fagene innenfor graden din?

Anonymkode: 17d0a...f15

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med dette? Er ikke fagene innenfor graden din?

Anonymkode: 17d0a...f15

frie studiepoeng kan taes innenfor absolutt hva som helst, også urelatert vrøvl.

høyere utdanning i dag er en vits

Anonymkode: ca469...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det kanskje er mulig, er det ikke nødvendigvis så smart å velge et helt random fag. En bachelorgrad er jo ikke et veldig langt studium, så jeg ville valgt noenlunde relevante emner. Meningen er jo at man skal ha mulighet til noe faglig fordypning, som man igjen vil kunne ha nytte av i bacheloroppgaven eller for å være bedre kvalifisert til noen typer jobber.

Ser liksom ikke helt vitsen i å velge f.eks gammelgresk historie dersom du egentlig studerer organisk kjemi. 

Anonymkode: 3cff5...a30

AnonymBruker
Skrevet

TS her! Jeg har allerede bachelor- og mastergrad innenfor helse og skal starte på en ny bachelorgrad innen helse. Mange av fagene som er relevante har jeg tatt før (eller inneholder mye av det samme). Jeg er derfor fristet til å ta noe utenfor helsefag som jeg ikke kan noe om.

AnonymBruker
Skrevet

Velg noe som kan være nyttig i yrket du utdanner deg til. Mye man ikke tenker på med en gang kan være relevant. Eller du kan bruke egenerfaring og ta emner du ser har hatt en sammenheng for deg. Helse er jo så mangt. 

Anonymkode: 6b2fb...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...