Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har søkt om kun stipend! Hva skal til for at disse gjøres om til lån? Må man stryke? Hvor mange ganger kan man stryke på universitetet på Oslo? 

Hvis jeg studerer 1 år farmasi og søker om stipend, finner ut om 1 år at jeg vil bytte til pedagogikk må jeg levere tilbake stipendet for det året jeg har studert farmasi?

Anonymkode: 932eb...684

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omgjøring av lån til stipend avhenger kun av hvor mange fag du har klart å bestå. Om du skal studere heltid og tar 60 studiepoeng i løpet av året, så vil du få omgjort det maksimale om til stipend om du klarer å bestå fag tilsvarende 60 studiepoeng. 

Det har ikke noe si om hva du tenker å gjøre etterpå, du må bare bestå fagene. Ingenting leveres tilbake.

Anonymkode: c0427...dd0

Gjest Solsmil
Skrevet

det er i utgangspunktet lån du får, selv om du kun har søkt om stipend. dette blir omgjort til stipend når du består eksamen. så ja, du må stryke for å ikke få det omgjort. eventuelt la være å ta eksamen, melde deg av emner eller lignende. Du må ikke betale tilbake noe stipend så lenge du består eksamen.

Skrevet

Du får det som lån i første omgang, så omgjøres det til stipend etterhvert som lånekassen får melding om at fagene er bestått. 
Består du alt, så blir alt omgjort til stipend. 
Så lenge du består alle fagene i semestrene du har søkt stipend for, så kan du fritt bytte studier uten at det har noe å si. 
Vanligvis har man 3 forsøk på å bestå fag, men det er mulig søke om ekstra forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet

Og etter 3 forsøk må man dessverre kjøpe skolegangen på nytt.

Anonymkode: 29448...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...