Gjest miau Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Hvilket nettsted skal jeg gå på for å finne en kattunge som skal gis bort? jeg har søkt litt rundt, men finner flest rasekatter. Tenker på huskatt da. Hun jeg hjelper med å finne kattepus har en hund fra før, derfor er det nok litt dumt med en voksen omplasseringskatt.
Gjest Hjemløs katt. Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Hei. Fint å hjelpe en katt som trenger et hjem. Ta kontakt med den lokale dyrebeskyttelsen. De har også kattunger. Se f.eks på dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus eller i Oslo og omegn. Lykke til!
Gjest Rasekattoppdretter Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Hvorfor er du ikke villig til å betale for katt? :-x Folk betaler for hund.
Sheba Skrevet 11. mars 2005 #6 Skrevet 11. mars 2005 Kanskje fordi det faktisk finnes mange katter i dette landet som ikke har det bra og som går en svært usikker fremtid i møte. Mange som ønsker seg katt velger da å ta til seg en "gatemix" som ellers ikke ville fått et godt liv. Synes ikke det er så rart. Og får man en slik katt via FOD eller dyrebeskyttelsen så betaler man faktisk noe for den.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #7 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor er du ikke villig til å betale for katt? :-x Folk betaler for hund. Jeg for min del ville ikke skaffet meg rasekatt! De er avlet etter utseende og jeg har inntrykk av at det viktigste er å få fram utseendemessige rasetrekk på bekostning av sunnhet og gemytt. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vet sikkert, men de jeg kjenner som har rasekatter forteller om ømfintlige dyr med vanskelig gemytt. kan jo være tilfeldig?
Gjest rasekattoppdretter Skrevet 11. mars 2005 #8 Skrevet 11. mars 2005 Jeg for min del ville ikke skaffet meg rasekatt! De er avlet etter utseende og jeg har inntrykk av at det viktigste er å få fram utseendemessige rasetrekk på bekostning av sunnhet og gemytt. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vet sikkert, men de jeg kjenner som har rasekatter forteller om ømfintlige dyr med vanskelig gemytt. kan jo være tilfeldig? Da forstår jeg at du ikke kjenner mye til rasekatter, for dette er feil. Rasekatter avles etter rasetrekk (utseendet), helse og gemytt. Det er et mangfold av raser, og jeg vet ikke om mange, hvis noen, som er så veldig ømfiendtlige.
Gjest miau Skrevet 11. mars 2005 #9 Skrevet 11. mars 2005 Hvorfor er du ikke villig til å betale for katt? :-x Folk betaler for hund. Det var ikke akkurat det jeg mente med innlegget da. Hvorvidt jeg er villig til å betale for en katt eller ikke Jeg er villig til å betale for en katt. MEN det er ikke jeg som er ute etter katt Og hvis jeg var det ville jeg helst hatt en huskatt, da enklelte rasekatter er litt for sære for meg. Jeg ser ikke på det som noe poeng å ha rasekatt når jeg ikke har planer om avl eller utstilling,. eller forkjærlighet for noen spesiell katterase. Men til de andre tusen takk for adressene, fant mange alternativer på ZETT :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå