AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Har en skolepc med denne «dritten» på. Kan ikke laste ned noe, og kan ikke se på netflix/ spille spill etc. Har en gutt som er rimelig frustrert, og jeg enda mer. Har googlet meg ihjel og lest at dette er problem for mange! Men HVORDAN slette dette? Reinstalere allt? Det står ingenting om det, eller så er det jeg som ikke forstår. Noen som vet? 🤡 Anonymkode: bba37...7b4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en skolepc med denne «dritten» på. Kan ikke laste ned noe, og kan ikke se på netflix/ spille spill etc. Har en gutt som er rimelig frustrert, og jeg enda mer. Har googlet meg ihjel og lest at dette er problem for mange! Men HVORDAN slette dette? Reinstalere allt? Det står ingenting om det, eller så er det jeg som ikke forstår. Noen som vet? 🤡 Anonymkode: bba37...7b4 Jeg lastet ned en ett eller annet for film, husker ikke hva, for å få sett The handnaids tale. Er det en skolepc så spørs det jo hvilken avtale dere gikk inn på da pcen ble bestilt. Anonymkode: da122...fb8
stan Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Kan det være at dere ikke har rettigheter til dette? Siden det er en skolepc er det kanskje lagt inn noen begrensninger på hva man som bruker kan endre. For å sikre at PCen fungerer som en skolepc. Hvis dette er tilfellet så må dere enten få rettigheter fra administrator, eller så må PCen reinstallerers. Netflix kan være mulig å se i en nettleser, ikke innstaller appen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 https://www.techradar.com/news/dont-want-windows-10-s-mode-youll-be-able-to-disable-it-via-the-microsoft-store Men hvis det er skolens PC har dere neppe lov til å gjøre det. Anonymkode: abb60...cd1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 https://www.tek.no/artikler/dette-er-windows-10-s/382398 Windows 10s er en litt begrenset utgave av Windows 10 som kun kan installere apper fra Microsoft Store, og som bla. er rettet mot skolemarkedet. Skulle det være en utgave av Windows 10 som kjører Windows s mode (altså at man kan "skru på" fullversjonen) har elevene ofte ikke rettigheter til å gjøre det. Er det en skolepc som skolen har kjøpt, husk at det er skolens eiendom, så ønsker man en generell pc man kan spille og gjøre "vanlige" ting på, så må dere nok belage dere på å måtte kjøpe en. Anonymkode: 2cff9...486
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Takk. Det går ikke, kommer ikke engang inn på siden der man kan «switch off». Drittmaskin😭. Ikke skolens pc, hans private som han bruker til skolearbeid:/. Hiver den snart rett i boss🤭 det kommer opp gratulerer, du har nyeste versjon av windows, men hva i hel... skal man med det, når man ikke kan bruke dataen til noe? Ikke kan man spille spill, ikke kan man laste en normal nettleser(som eks chrome) hvor man kan se tv?? Jeg begriper det ikke. Hva bruker man denne maskinen til? 😯 Anonymkode: bba37...7b4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Windows 10s er en billigvariant som er beregnet på skolepc. Skal maskinen brukes til annet, så må operativsystemet oppgraderes til fullversjon. Anonymkode: a4b09...c30
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Som det står i lenken jeg la ved kan du bytte den ut med vanlig versjon gjennom Microsoft Store. Hvis ikke du kommer inn på den har dere lagt inn noe ekstra sperregreie på den brukeren dere bruker. https://support.microsoft.com/en-gb/help/4023898/windows-10-switching-out-of-s-mode Anonymkode: abb60...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå