AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Inspirert av utallige tråder her inne. Det virker som folk har delte meninger om hva er å være bortskjemte/kravstore barn. Men hvor går grensen og hva er de drøyeste historiene du kjenner til om kravstore voksne barn? 😊 🍿 Anonymkode: 0c374...322 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Kjenner ingen kravstore voksne barn jeg... Anonymkode: bed64...a36 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ingen kravstore voksne barn jeg... Anonymkode: bed64...a36 Da er dette vel ikke tråden for deg Anonymkode: 0c374...322 38
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Kjenner et søskenpar, åtte års aldersforskjell og yngste er over 30 år. Eldste sitter veldig godt i det økonomisk, yngste også forsåvidt, men mer normal økonomi. Yngste som er gutt fikk dress til konfirmasjonen, og eldste som er jente fikk bunad. Da yngste var blitt voksen spurte foreldrene om han ville ha bunad. Han sa ja. Da krevde eldste å få ny bunadsskjorte fordi hennes var litt trang og gulnet. Skikkelig sur og forlangte å få fordi han fikk. At han ikke fikk for ørtifjørti år siden, det var ikke urettferdig i det hele tatt. Anonymkode: c88f1...29a 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Tar det som en selvfølge at foreldrene skal stille opp som barnevakt, 2-4 ganger i uka, ofte med overnatting. Og personene ser ikke selv at foreldrene er utslitt. Det store behovet skyldes kombinasjonen av jobbene (krevende turnusjobber), og ikke fest/moro. Men likevel... Anonymkode: 69633...808 16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 En bekjent (Per) hjelpet en av sine sønner med oppussing og det ble etterhvert til den rene rovdriften hvor Per (som hadde dårlig helse) omtrent aldri hadde fri, fordi han måtte hjelpe sønnen alle helger og hver eneste dag etter jobb og ikke hadde hjerte til å si nei. Sønnen sparte selvfølgelig masse penger og brydde seg tilsynelatende ikke stort om at faren hadde vært mye syk. Det tok kaka når Per hadde bursdag og sønnen sa at gaven fra ham til far var at far fikk fri på bursdagen.. Det var sikkert ment som spøk, men det var kanskje litt vel mye sannhetskorn i det til å ikke gi sur bismak.. Anonymkode: 0c374...322 27
Gjest Lucius Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Ble gitt bil i gave. Feil farge på bil. Var manuelt og ikke automat. Får man en BIL i gave, så sier man TAKK!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Mor flyttet inn til sin datter for å være heltids hushjelp/barnevakt for datterens 3 barn. Datteren krevde at mor i tillegg betalte husleie - og ikke leie tilsvarende 1 rom i en stor villa, men 1/3 av alle husutgifter - lån, kom. utgifter, strøm, mat, forsikring, TV etc. Et hus på ca 300 kvm der det fra før bodde 2 voksne og 3 barn. Mor gikk i minus hver måned (minstepensjonist) og endte opp med å bruke alle sparepengene på å være au-pair for datteren. Anonymkode: 93bab...40a 37
Kattugla Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor flyttet inn til sin datter for å være heltids hushjelp/barnevakt for datterens 3 barn. Datteren krevde at mor i tillegg betalte husleie - og ikke leie tilsvarende 1 rom i en stor villa, men 1/3 av alle husutgifter - lån, kom. utgifter, strøm, mat, forsikring, TV etc. Et hus på ca 300 kvm der det fra før bodde 2 voksne og 3 barn. Mor gikk i minus hver måned (minstepensjonist) og endte opp med å bruke alle sparepengene på å være au-pair for datteren. Anonymkode: 93bab...40a For en grusom egoist.. 😨 Hva skjedde til slutt? 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 14 minutter siden, Lucius skrev: Ble gitt bil i gave. Feil farge på bil. Var manuelt og ikke automat. Får man en BIL i gave, så sier man TAKK! Ville bare dele et annet perspektiv på dette. Mine foreldre har forsøkt å bestemme hva jeg skal kjøre, og hvor jeg skal bo, gjennom å kjøpe bil og leilighet. Og det er bare et-par eksempler. Tidenes I-landproblem, det vet jeg godt. Men jeg takker pent nei-takk, da jeg vet at gavene kommer med krav om x, y og z.... Og kan forstå godt at venninner oppfatter dette som veldig utakknemlig. Anonymkode: 69633...808 28
Potetjinta Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Venninna mi kjøpte seg leilighet for noen år siden. Rett etterpå kjøpte moren til ei felles venninne en fireroms leilighet, ment for at datteren skulle bo i den - og at moren også skulle leie ut til to andre. Dette synes venninna mi som kjøpte selv var helt absurd, at hun bare «fikk bo gratis», og mente det var å sy puter under armene på datteren - og kalte ho for bortskjemt. Like etterpå kom det frem av henne selv at besteforeldrene holdt på å betalte ned på boliglånet hennes. Hun bodde visst gratis hun og! Endret 1. august 2018 av Potetjinta 11
Populært innlegg Million Skrevet 1. august 2018 Populært innlegg #12 Skrevet 1. august 2018 Denne er fra hjemmebane og dreier seg om min egen sønn. Han er 18, og driver og søker lærlingplass for tiden. Når han får det, vil han få lønn, og etterhvert som han blir ferdig med lærlingtiden; bedre lønn. Jeg informerte han om at når han begynte å få inntekt, burde han sette av en fast sum i måneden til sparing, helst så mye som mulig, for å spare til egenkapital den dagen han ønsker å flytte hjemmefra. Den unge mannen ser forvirret på meg og svarer; "Men kan jeg ikke bare få det av deg da?" Jeg måtte da rolig og saklig informere poden om at hans mor ikke hadde flere hundre tusen stående på bankkonto, klar til å gis bort til han når han måtte trenge det. 58
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, Million skrev: Denne er fra hjemmebane og dreier seg om min egen sønn. Han er 18, og driver og søker lærlingplass for tiden. Når han får det, vil han få lønn, og etterhvert som han blir ferdig med lærlingtiden; bedre lønn. Jeg informerte han om at når han begynte å få inntekt, burde han sette av en fast sum i måneden til sparing, helst så mye som mulig, for å spare til egenkapital den dagen han ønsker å flytte hjemmefra. Den unge mannen ser forvirret på meg og svarer; "Men kan jeg ikke bare få det av deg da?" Jeg måtte da rolig og saklig informere poden om at hans mor ikke hadde flere hundre tusen stående på bankkonto, klar til å gis bort til han når han måtte trenge det. Min sønn er lærling med ca kr 15000 utbetalt i måneden. Da han ble lærling, sa jeg at han måtte betale litt for seg. Avtalte etter mye diskusjon kr 2000. Han kaller dette fortsatt for "stjeling". Hallo !! Han fyller skittenkurven på en dag, setter på varmeovnen og åpner vinduet (det ble jo så varmt), oppfatter tydeligvis min bil som sin bil, gir meg kvitteringen når han en sjelden gang kjøper en melk eller lignende (overfører du ?) osv. osv. Det er så ille at jeg faktisk ser frem til at han skal flytte. Å betale hjemme er tydeligvis helt uforståelig, men å bruke et par tusen i måneden på baguetter og lignende fordi det er så stress og kjedelig med matpakke, det er visst nok helt greit. Men han er jo verdensmester,så jeg trenger tydeligvis ikke bry meg....... Anonymkode: 08335...c4a 50
Million Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min sønn er lærling med ca kr 15000 utbetalt i måneden. Da han ble lærling, sa jeg at han måtte betale litt for seg. Avtalte etter mye diskusjon kr 2000. Han kaller dette fortsatt for "stjeling". Hallo !! Han fyller skittenkurven på en dag, setter på varmeovnen og åpner vinduet (det ble jo så varmt), oppfatter tydeligvis min bil som sin bil, gir meg kvitteringen når han en sjelden gang kjøper en melk eller lignende (overfører du ?) osv. osv. Det er så ille at jeg faktisk ser frem til at han skal flytte. Å betale hjemme er tydeligvis helt uforståelig, men å bruke et par tusen i måneden på baguetter og lignende fordi det er så stress og kjedelig med matpakke, det er visst nok helt greit. Men han er jo verdensmester,så jeg trenger tydeligvis ikke bry meg....... Anonymkode: 08335...c4a Fikk meg en liten latter der 😂 6
Gjest hind Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 Jeg 19 minutter siden, AnonymBruker said: Min sønn er lærling med ca kr 15000 utbetalt i måneden. Da han ble lærling, sa jeg at han måtte betale litt for seg. Avtalte etter mye diskusjon kr 2000. Han kaller dette fortsatt for "stjeling". Hallo !! Han fyller skittenkurven på en dag, setter på varmeovnen og åpner vinduet (det ble jo så varmt), oppfatter tydeligvis min bil som sin bil, gir meg kvitteringen når han en sjelden gang kjøper en melk eller lignende (overfører du ?) osv. osv. Det er så ille at jeg faktisk ser frem til at han skal flytte. Å betale hjemme er tydeligvis helt uforståelig, men å bruke et par tusen i måneden på baguetter og lignende fordi det er så stress og kjedelig med matpakke, det er visst nok helt greit. Men han er jo verdensmester,så jeg trenger tydeligvis ikke bry meg....... Anonymkode: 08335...c4a Jøsses.... Men hvorfor i alle dager har dere ikke oppdratt ham bedre?
Million Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 (endret) 14 minutter siden, hind skrev: Jeg Jøsses.... Men hvorfor i alle dager har dere ikke oppdratt ham bedre? Det er ikke alltid vil barna formes etter den formen man vil klemme dem ned i. De går sine egne veier, utvikler sine egne meninger, vokser opp og gjør sine egne greier, helt andre retninger enn hva foreldrene har prøvd å vise dem. De blir ikke alltid blåkopier av sine foreldre. De blir ikke nødvendigvis like veloppdratte som man håper på, disse arvingene. Sånn er det bare. Man kan prøve, men det er jamen meg ikke alltid det lykkes. Noen blir forbrytere, tviler på at foreldrene deres oppdro dem til å bli det. De hadde nok håpet på noe helt annet da poden var 3 og de lærte han å si takk for maten f.eks.. Det er altså rene lotteriet, dette med barneoppdragelse 🙂 Endret 1. august 2018 av Million 42
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 4 minutter siden, Million skrev: Det er ikke alltid vil barna formes etter den formen man vil klemme dem ned i. De går sine egne veier, utvikler sine egne meninger, vokser opp og gjør sine egne greier, helt andre retninger enn hva foreldrene har prøvd å vise dem. De blir ikke alltid blåkopier av sine foreldre. De blir ikke nødvendigvis like veloppdratte som man håper på, disse arvingene. Sånn er det bare. Man kan prøve, men det er jamen meg ikke alltid det lykkes. Noen blir forbrytere, tviler på at foreldrene deres oppdro dem til å bli det. De hadde nok håpet på noe helt annet da poden var 3 og de lærte han å si takk for maten f.eks.. Det er altså rene lotteriet, dette med barneoppdragelse 🙂 Slike ting går som regel helt fint i lengen, sønnen din er jo bare 18 Når han flytter ut, og må betale alt av regninger selv så blir tone som regel en annen, og man modnes litt til med forståelse for at ting koster. Anonymkode: a692b...556 18
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. august 2018 #18 Skrevet 1. august 2018 16 minutter siden, Million skrev: Det er ikke alltid vil barna formes etter den formen man vil klemme dem ned i. De går sine egne veier, utvikler sine egne meninger, vokser opp og gjør sine egne greier, helt andre retninger enn hva foreldrene har prøvd å vise dem. De blir ikke alltid blåkopier av sine foreldre. De blir ikke nødvendigvis like veloppdratte som man håper på, disse arvingene. Sånn er det bare. Man kan prøve, men det er jamen meg ikke alltid det lykkes. Noen blir forbrytere, tviler på at foreldrene deres oppdro dem til å bli det. De hadde nok håpet på noe helt annet da poden var 3 og de lærte han å si takk for maten f.eks.. Det er altså rene lotteriet, dette med barneoppdragelse 🙂 Faktisk ja 😄 Bra innlegg!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #19 Skrevet 1. august 2018 21 minutter siden, Million skrev: Det er ikke alltid vil barna formes etter den formen man vil klemme dem ned i. De går sine egne veier, utvikler sine egne meninger, vokser opp og gjør sine egne greier, helt andre retninger enn hva foreldrene har prøvd å vise dem. De blir ikke alltid blåkopier av sine foreldre. De blir ikke nødvendigvis like veloppdratte som man håper på, disse arvingene. Sånn er det bare. Man kan prøve, men det er jamen meg ikke alltid det lykkes. Noen blir forbrytere, tviler på at foreldrene deres oppdro dem til å bli det. De hadde nok håpet på noe helt annet da poden var 3 og de lærte han å si takk for maten f.eks.. Det er altså rene lotteriet, dette med barneoppdragelse 🙂 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Faktisk ja 😄 Bra innlegg! Statistisk sett er barneoppdragelse IKKE et lotteri nei. Forbrytere og andre som havner på skråplanet Har hatt en mindre god oppdragelse, miljø og barndom. Det er mye statistikker på dette. Lite er tilfeldig. Anonymkode: 4c004...140 23
Populært innlegg Million Skrevet 1. august 2018 Populært innlegg #20 Skrevet 1. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Statistisk sett er barneoppdragelse IKKE et lotteri nei. Forbrytere og andre som havner på skråplanet Har hatt en mindre god oppdragelse, miljø og barndom. Det er mye statistikker på dette. Lite er tilfeldig. Anonymkode: 4c004...140 Stoltenbergs søster ble en rusmisbruker og kjeltring. Broren ble statsminister. Begge hadde samme oppdragelse, tipper jeg. For eksempel. 54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå