Gå til innhold

Venninne svarer ikke på melding selvom hun har sett den

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte en melding til venninnen min på messenger angående noe jeg skal i morgen som jeg er veldig nervøs for og gruer meg til. Hun svarer etter kort tid at: "det skal nok gå bra" hvorpå jeg da svarer: "ja, det er det jeg håper på. Det må det jo bare. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør". Hun så denne siste meldingen 1 minutt etter at jeg sendte den. Dette er 3 timer siden nå og hun har ennå ikke svart. Overreagerer jeg med å bli såret av det? Og hva gjør jeg? Bare lar det være og venter til hun eventuelt svarer?

Anonymkode: 5ba95...f7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du hun skal svare? 

Hun har allerede svart deg, det du skriver på neste meldingen krever jo samme svar som allerede har blitt gitt. Ro deg ned, kanskje hun er på jobb eller opptatt og ikke har tid 

Anonymkode: 7333c...295

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva klokka er? Mange har begynt å jobbe igjen etter ferien eller sover lenger pga ferie. Melding kl 5-6 svarer heller ikke jeg på da hodet ikke fungerer. Da hadde du nok heller laget et innlegg om hvor frekk hun var i melding.

Anonymkode: f1b0e...00c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du hun skal svare? 

Hun har allerede svart deg, det du skriver på neste meldingen krever jo samme svar som allerede har blitt gitt. Ro deg ned, kanskje hun er på jobb eller opptatt og ikke har tid 

Anonymkode: 7333c...295

Nei, hun kunne kanskje svart med noen råd til hva jeg burde gjøre dersom det ikke skulle gå bra? Jeg vet at hun er på jobb, men hun var også på jobb da jeg fikk svar sist.

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva klokka er? Mange har begynt å jobbe igjen etter ferien eller sover lenger pga ferie. Melding kl 5-6 svarer heller ikke jeg på da hodet ikke fungerer. Da hadde du nok heller laget et innlegg om hvor frekk hun var i melding.

Anonymkode: f1b0e...00c

Ja, jeg vet hva klokka er. Hun er på jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Den typen melding ville jeg nok sjeldent svart på. Kanskje med et hjerte. 

Ville imidlertid fulgt opp dagen etter med "hvordan gikk det?", eller "lykke til!". 

Men alle er forskjellige. Akkurat nå legger du litt mye i akkurat denne meldingen :)

Anonymkode: a4081...e31

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den typen melding ville jeg nok sjeldent svart på. Kanskje med et hjerte. 

Ville imidlertid fulgt opp dagen etter med "hvordan gikk det?", eller "lykke til!". 

Men alle er forskjellige. Akkurat nå legger du litt mye i akkurat denne meldingen :)

Anonymkode: a4081...e31

Skjønner. Ja, jeg har en tendens til å bli alt for lett såret og legge for mye i ting. Får vel bare være tålmodig og vente og se om hun sier noe om det i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er sikkert av typen som ikke vet hva mer hun skal svare annet enn at det blir bare gjentagelse av det hun allerede har svart. Så hun lar det være og venter til hun kommer på hva hun skal si som kan hjelpe. 

Anonymkode: 49328...5a1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet hva klokka er. Hun er på jobb.

Nettopp! Hun er på jobb! Tekste med deg får hun gjøre i fritiden. 

Anonymkode: 164fc...be9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Ja, jeg har en tendens til å bli alt for lett såret og legge for mye i ting. Får vel bare være tålmodig og vente og se om hun sier noe om det i morgen.

Jeg ville heller tatt kontakt sjøl i morgen og fortalt hvordan det gikk, Ikke sitte stille og håpe at hun gjør det først, nærmest for å kunne «ta» henne dersom hun ikke er kjapp nok. Merkelig tankegang og forventninger syns jeg. Det blir vanskelig å leve opp til å være en god nok venn for deg på den måten der. 

Anonymkode: cbbfc...44b

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte en melding til venninnen min på messenger angående noe jeg skal i morgen som jeg er veldig nervøs for og gruer meg til. Hun svarer etter kort tid at: "det skal nok gå bra" hvorpå jeg da svarer: "ja, det er det jeg håper på. Det må det jo bare. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør". Hun så denne siste meldingen 1 minutt etter at jeg sendte den. Dette er 3 timer siden nå og hun har ennå ikke svart. Overreagerer jeg med å bli såret av det? Og hva gjør jeg? Bare lar det være og venter til hun eventuelt svarer?

Du overreagerer. Hun var på jobb, hun svarte på den første meldingen og du legger alt ansvaret på henne når du sier hun burde kommet med tips om hva du skal gjøre hvis det ikke går bra. Hva legger du forresten i at du ikke vet hva du gjør hvis det ikke går bra? Bare det høres litt voldsomt ut, men jeg vet jo ikke hva du skal heller. 

Og mitt tips til deg, hvis det ikke går bra, så legg det bak deg og gå videre. Hvis du ikke kan legge det bak deg, prøv å gjøre det beste ut av situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er sikkert av typen som ikke vet hva mer hun skal svare annet enn at det blir bare gjentagelse av det hun allerede har svart. Så hun lar det være og venter til hun kommer på hva hun skal si som kan hjelpe. 

Anonymkode: 49328...5a1

Ja, du har nok rett.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Hun er på jobb! Tekste med deg får hun gjøre i fritiden. 

Anonymkode: 164fc...be9

Jo, men hun har alltid brukt å svare selvom hun er på jobb.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller tatt kontakt sjøl i morgen og fortalt hvordan det gikk, Ikke sitte stille og håpe at hun gjør det først, nærmest for å kunne «ta» henne dersom hun ikke er kjapp nok. Merkelig tankegang og forventninger syns jeg. Det blir vanskelig å leve opp til å være en god nok venn for deg på den måten der. 

Anonymkode: cbbfc...44b

Takk for tips, det skal jeg gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Du overreagerer. Hun var på jobb, hun svarte på den første meldingen og du legger alt ansvaret på henne når du sier hun burde kommet med tips om hva du skal gjøre hvis det ikke går bra. Hva legger du forresten i at du ikke vet hva du gjør hvis det ikke går bra? Bare det høres litt voldsomt ut, men jeg vet jo ikke hva du skal heller. 

Og mitt tips til deg, hvis det ikke går bra, så legg det bak deg og gå videre. Hvis du ikke kan legge det bak deg, prøv å gjøre det beste ut av situasjonen. 

Ja, jeg er klar over at jeg overreagerer nå. Det jeg legger i at jeg ikke vet hva jeg gjør hvis det ikke går bra er vel egentlig bare det jeg mener bokstavlig talt. At jeg ikke ser noen andre løsninger på problemet jeg har dersom det ikke går bra. Jeg skal til fastlegen for å be om henvisning til psykolog og tenker at det kan være en mulighet for at han ikke vil sende henvisning til VPP.

Skrevet

Som en venninne sa «Hvis ikke det går bra, så går det i hvert fall over.»

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at du var ute etter mer støtte, men hun er jo på jobb. Og som flere skriver visste hun kanskje ikke hva mer hun skulle si? 

Lykke til uansett! Det går nok bra! Og hvis det ikke ordner seg slik du ville finner du nok på en løsning!! 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Ja, jeg er klar over at jeg overreagerer nå. Det jeg legger i at jeg ikke vet hva jeg gjør hvis det ikke går bra er vel egentlig bare det jeg mener bokstavlig talt. At jeg ikke ser noen andre løsninger på problemet jeg har dersom det ikke går bra. Jeg skal til fastlegen for å be om henvisning til psykolog og tenker at det kan være en mulighet for at han ikke vil sende henvisning til VPP.

Lykke til, det går sikkert bra :)  

Det som er synd, er at selv om du får henvisning, går det ofte lang tid før du får time hos psykolog. 

Høres sikkert klisjeaktig ut, men det finnes i de aller, aller fleste tilfeller løsninger på alt! Selv om det er aldri så mørkt, finnes det lys i andre enden. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du overreagerer om du blir såret av det. Hun prøver å trøste deg ved å si "det skal nok gå bra". Du er faktisk ansvarlig selv for å tenke positivt. Det er ikke andre som skal overbevise deg om at du greier ting. Hun er en god veninne som åpenbart støtter deg, ikke utnytt dette. Vær selvstendig ; tenk positivt.

Anonymkode: cc4d2...727

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun kunne kanskje svart med noen råd til hva jeg burde gjøre dersom det ikke skulle gå bra? Jeg vet at hun er på jobb, men hun var også på jobb da jeg fikk svar sist.

Jeg synes du forventer for mye. Hun støtter jo deg! 

Og tenk om hun ga deg råd som du var uenig i? eller ble lei deg over? Det er ikke helt bra å gi folk råd uten at de spør om de heller. Det går som regel skeis.

Men om du ville ha råd kunne du ha sagt; har du noen råd til hva jeg skal finne på om det ikke går bra? 

Anonymkode: cc4d2...727

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...