Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tenker dere at dere kan/vil jobbe som det? Datteren min lurer på å bli frisør og jeg prøver vel egentlig å snakke henne fra det. Tenker at frisør er en ung persons yrke og ikke noe man jobber i til pensjonsalder. Hun har allerede nå litt problemer med ryggen og jeg ser ærlig talt ikke hvordan det skal gå. 

Anonymkode: be968...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordeler og ulemper med alle jobber. Nå jobber jeg ikke som frisør, men foreldrene mine påvirket meg til å ikke velge et yrke med turnusjobbing. Det var fordi DE ikke ville trivdes med det, men for meg vet jeg at det hadde passet kjempebra. 

Jeg er i dag 40 år, og tenker at barna må få gjøre sine egne valg. Husk at ditt barn ikke er deg, og at mye kan skje (også positivt, som du ikke har tenkt på)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisøryrket er hardt for kroppen, ingen tvil om det. Jeg kjenner frisører som har måttet gi seg i yrket etter 10-15 år pga rygg og nakkeproblemer. Kjenner også en på 40+ som har jobbet i 20 år som frisør. Hun har alltid vært opptatt av å bruke gode sko på jobb. Mange unge frisører som skal være trendy og kule brenner seg nok på det. 

Hvis din datter blir frisør og etter en tid ikke kan jobbe mer som det finnes det jo andre muligheter. F eks jobbe som parykkmaker, selger av frisørprodukter og utstyr, eller ta praktisk/ pedagogisk utdanning og bli lærer. Men frisør er et hardt yrke, og ganske dårlig betalt så verdt å tenke seg om...Samtidig er det ingen vits i å overtale henne til en annen utdanning hvis frisør er det hun virkelig vil bli.

Anonymkode: ed9db...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...