AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Er det noen som vet kor leng man må vent med å ha sex etter man er ferdig med en ukes antibiotikakur (doksycyklin) mot klamydia? Jeg og kjæresten tok den samtidig. Ble bare fortalt av lege at vi måtte beskytte oss med kondom under kuren, men ingenting om vi måtte beskytte oss etter kuren? Ble dere kvitt det etter en kur? Anonymkode: e50fd...ccc
PetrovaFire Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Tror dere kan ha sex etter ferdig kur. Men hadde kanskje vært en idè å vite at dere begge hadde blitt kvitt det. Skal dere ta nye prøver/kontrollprøve etter noen uker? De fleste blir kvitt klamydia ved antibiotikakur, hvis den er tatt riktig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, PetrovaFire skrev: Tror dere kan ha sex etter ferdig kur. Men hadde kanskje vært en idè å vite at dere begge hadde blitt kvitt det. Skal dere ta nye prøver/kontrollprøve etter noen uker? De fleste blir kvitt klamydia ved antibiotikakur, hvis den er tatt riktig. Nye prøver om ca 6 uke fikk jeg beskjed om. Anonymkode: e50fd...ccc
PetrovaFire Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nye prøver om ca 6 uke fikk jeg beskjed om. Anonymkode: e50fd...ccc Da regner jeg med at kondom de neste seks ukene er uaktuelt? Hvis ikke, går det sikkert bra. Det som er dumt er at hvis kun en av dere har blitt kvitt det, så kan det jo smitte over til den andre igjen (men lite sannsynlig).
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Anbefaler dere å fortsette å bruke kondom frem til dere har fått resultatet på kontrolltimen. Hadde samme greie med eksen min og vi ble ikke kvitt det fordi kuren funket ikke på en av oss, og dermed smittet vi hverandre igjen. Så for å være sikker er det like greit å bruke kondomer med en gang fram til man er helt ferdig, så slipper dere å gå like lenge som oss med den dritten 😅 Anonymkode: a8c36...97b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 38 minutter siden, PetrovaFire skrev: Da regner jeg med at kondom de neste seks ukene er uaktuelt? Hvis ikke, går det sikkert bra. Det som er dumt er at hvis kun en av dere har blitt kvitt det, så kan det jo smitte over til den andre igjen (men lite sannsynlig). Vi prøver å få barn, så hadde vært greit å slippe. Med andre ord så har vi hatt dritten leng... Anonymkode: e50fd...ccc
PetrovaFire Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi prøver å få barn, så hadde vært greit å slippe. Med andre ord så har vi hatt dritten leng... Anonymkode: e50fd...ccc Jeg hadde brukt kondom til neste kontrolltest. Det er ikke noe særlig å bli gravid mens du har klamydia.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå