AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hei. Jeg flytter snart til storbyen for å påbegynne masteren min. I den forbindelse lurer jeg på hva kleskoden er på immatrikuleringen? Og bruker folk sekk eller veske? Skjønner at det sikkert er en smakssak, men lurer på hva som er vanligst Skal studere rettsvitenskap hvis det er av betydning. På forhånd takk for svar! :-) Anonymkode: a2dbb...30f
Shai Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Hei! Der hvor jeg går er det litt av hvert avhengig av været. Jeans og en eller annen genser/t-skjorte er vanlig, selv om flere jo bruker kjoler/skjørt 😊 Mange bruker vesker, men jeg tror de fleste har sekk, det er jo faktisk mest behagelig. Hvis du skal være med i fadderuken kan det jo hende at du får fadder-tskjorte ganske tidlig på dagen så da blir du jo å gå rundt i den mesteparten av tiden. Så da slipper du jo å bekymre deg for antrekk 😄
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Takk for informativt svar😊 Anonymkode: a2dbb...30f
Grønn te Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Jeg begynner også nå og har grublet på det samme Ser an været, men er det greit vær tar jeg kjole. Skal gå med veske ("skoleveske" jeg har kjøpt) på selve immatrikuleringen, før jeg stikker hjemom før fadder-greiene begynner og tar på jeans og ryggsekk Skal prøve å snike inn noen penere antekk innimellom slagene med lyseblå t-shorte...
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Jeg kan ikke huske at noen brukte spesielle klær på immatrikuleringen. Gikk juss i Bergen. Folk gikk med helt vanlige klær, om jeg ikke husker helt feil. Sekk eller veske er en smakssak, men en pleier vel uansett ikke å trenge en sekk på immatrikuleringen...? Går jo ikke akkurat rundt og bærer på bøker akkurat da. Anonymkode: 62b3c...64c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Halvpent er så godt som alltid greit, når det ikke er spesifisert antrekk. Da føler du deg verken over- eller underpyntet. Anonymkode: fa62f...4b1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, Grønn te skrev: Jeg begynner også nå og har grublet på det samme Ser an været, men er det greit vær tar jeg kjole. Skal gå med veske ("skoleveske" jeg har kjøpt) på selve immatrikuleringen, før jeg stikker hjemom før fadder-greiene begynner og tar på jeans og ryggsekk Skal prøve å snike inn noen penere antekk innimellom slagene med lyseblå t-shorte... Spennende dette med studiestart, altså! Hvordan type veske har du kjøpt deg? Finner ingen som er stor nok og som tåler regn (viktig da jeg skal studere i Bergen)😊 Anonymkode: a2dbb...30f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke huske at noen brukte spesielle klær på immatrikuleringen. Gikk juss i Bergen. Folk gikk med helt vanlige klær, om jeg ikke husker helt feil. Sekk eller veske er en smakssak, men en pleier vel uansett ikke å trenge en sekk på immatrikuleringen...? Går jo ikke akkurat rundt og bærer på bøker akkurat da. Anonymkode: 62b3c...64c Takk for svar! Hva gjelder spørsmålet angående sekk/veske, så mente jeg senere i studiet. Utydelig formulering av meg 🙂 Anonymkode: a2dbb...30f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 47 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Hva gjelder spørsmålet angående sekk/veske, så mente jeg senere i studiet. Utydelig formulering av meg 🙂 Anonymkode: a2dbb...30f Av egen erfaring så blir veske fort ganske tungt å bære rundt på, det er helt ærlig bedre med sekk. I Bergen har de ett og ett fag, så det er sjeldent snakk om å drasse med seg fem bøker samtidig, men en bok eller to er ofte tunge nok i seg selv... så skal du ha med laptop, paraply og matpakke for dagen - da blir det nesten umulig å bruke veske. Mitt beste tips er uansett; forbered deg til arbeidsgruppene, og delta. Hør på arbeidsgruppelederen din. Anonymkode: 62b3c...64c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av egen erfaring så blir veske fort ganske tungt å bære rundt på, det er helt ærlig bedre med sekk. I Bergen har de ett og ett fag, så det er sjeldent snakk om å drasse med seg fem bøker samtidig, men en bok eller to er ofte tunge nok i seg selv... så skal du ha med laptop, paraply og matpakke for dagen - da blir det nesten umulig å bruke veske. Mitt beste tips er uansett; forbered deg til arbeidsgruppene, og delta. Hør på arbeidsgruppelederen din. Anonymkode: 62b3c...64c Takk for gode råd! Har hatt friår i år og forberedet meg på det faglige dvs. lest pensumbøker, hørt podcaster om juridiske emner osv. Å gjøre det bra på studiet er selvsagt førsteprioritet, men tenkte det kunne være greit å høre hvilke erfaringer andre har mtp. kleskoder 🙂 Anonymkode: a2dbb...30f
applestories Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke huske at noen brukte spesielle klær på immatrikuleringen. Gikk juss i Bergen. Folk gikk med helt vanlige klær, om jeg ikke husker helt feil. Sekk eller veske er en smakssak, men en pleier vel uansett ikke å trenge en sekk på immatrikuleringen...? Går jo ikke akkurat rundt og bærer på bøker akkurat da. Anonymkode: 62b3c...64c Jeg gikk også i Bergen og kan ikke huske at hva man hadde på seg første dagen, eller på forelesninger, var noe man tenkte så mye på. Du møter så mange forskjellige mennesker fra hele landet at det skal litt til å skille seg ut. Jeg mener jeg brukte sekk for det meste, husker at da jeg var på utveksling var jeg glad jeg nettopp hadde kjøpt en stor veske, for da skilte du deg enda mer ut om du dukket opp med sekk. Men i fadderuken hadde jeg nok veske, ingen bøker å dra rundt på da. TS: Lykke til som student! Endret 31. juli 2018 av applestories
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #12 Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, applestories skrev: Jeg gikk også i Bergen og kan ikke huske at hva man hadde på seg første dagen, eller på forelesninger, var noe man tenkte så mye på. Du møter så mange forskjellige mennesker fra hele landet at det skal litt til å skille seg ut. Jeg mener jeg brukte sekk for det meste, husker at da jeg var på utveksling var jeg glad jeg nettopp hadde kjøpt en stor veske, for da skilte du deg enda mer ut om du dukket opp med sekk. Men i fadderuken hadde jeg nok veske, ingen bøker å dra rundt på da. TS: Lykke til som student! Takk for svar og råd!😊 Anonymkode: a2dbb...30f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #13 Skrevet 1. august 2018 Jeg går på rettsvitenskap i Oslo. Folk går med alle mulige klær, og det er både sekker og vesker. Hvis du skal bære med deg alt du trenger hver dag, så er det nok sekk eller en bag som gjelder. Blir en god del å drasse på. Mange ordner bokskap og leser alltid på UiO, og da trenger man ikke bære så mye. De fleste på mitt kull går med sekk Anonymkode: b0949...8fe
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #14 Skrevet 1. august 2018 Kleskode for å skrive deg inn på universitetet? Nå har jeg hørt det og Anonymkode: 4e205...de3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #15 Skrevet 1. august 2018 På den skolen jeg gikk (NMBU) er immatrikuleringen veldig stor stas, og kleskode er BUNAD. Just sayin'. Så jeg ville nok undersøkt liiiitt bedre. Sekk er mye mer praktisk enn veske, så jeg ville valgt det. På universitetet er det ingen som bryr seg om hvordan du går kledd eller om du har sekk eller veske Anonymkode: dc426...4ad 1
Grønn te Skrevet 1. august 2018 #16 Skrevet 1. august 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Spennende dette med studiestart, altså! Hvordan type veske har du kjøpt deg? Finner ingen som er stor nok og som tåler regn (viktig da jeg skal studere i Bergen)😊 Anonymkode: a2dbb...30f Har investeret i en Mulberry Anthony, den rommer ikke ALT, men laptop, mat, briller, drikke og pennal får jeg oppi. Den har tykk skulderstropp og er god å bære. Den er selvsagt impregnert, ikke 100% vanntett, men med paraply skal det gå helt fint. Har et solid nett fra Coach som jeg tar med meg i tillegg på lange dager Er jo begrensa hvor mange bøker en klarer å bære i en ryggsekk også, med mindre du drar med en tursekk... Nei de får bli bært på armen og ikke bli med hjem 😛
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Skrevet 1. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på rettsvitenskap i Oslo. Folk går med alle mulige klær, og det er både sekker og vesker. Hvis du skal bære med deg alt du trenger hver dag, så er det nok sekk eller en bag som gjelder. Blir en god del å drasse på. Mange ordner bokskap og leser alltid på UiO, og da trenger man ikke bære så mye. De fleste på mitt kull går med sekk Anonymkode: b0949...8fe Takk for svar😊 Anonymkode: a2dbb...30f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #18 Skrevet 1. august 2018 49 minutter siden, Grønn te skrev: Har investeret i en Mulberry Anthony, den rommer ikke ALT, men laptop, mat, briller, drikke og pennal får jeg oppi. Den har tykk skulderstropp og er god å bære. Den er selvsagt impregnert, ikke 100% vanntett, men med paraply skal det gå helt fint. Har et solid nett fra Coach som jeg tar med meg i tillegg på lange dager Er jo begrensa hvor mange bøker en klarer å bære i en ryggsekk også, med mindre du drar med en tursekk... Nei de får bli bært på armen og ikke bli med hjem 😛 Den er jo nydelig, men blir nok litt i dyreste laget for meg Anonymkode: a2dbb...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå