AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Hei! Jeg planla og så etter bolig i sentrum for en tid tilbake. Jeg hadde ikke alt helt klart for meg, og fikk en del innspill, men også utrolig mye usakligheter i dette forumet. Den gang hadde jeg bare 2,7 mill i budsjett. Nå har jeg fått et finansieringsbevis på 3,1, men tenker å prøve å ikke bruke hele budsjettet, mtp oppussing osv. Så, nå som jeg er litt mer forberedt er jeg klar for å få seriøse tips, om noen kjenner til områder, gater eller meglere slik at jeg kan få realisert boligdrømmen. Kravliste: - 3 soveplasser. Enten soverom, alkover, hems, boder, osv. Jeg har et mål om å ha barna mine boende hos meg, grunnet sentrumstilknyttingen. Moren deres bor ganske avsides i dag, men det har jeg gjort også, så nå er det på tide å komme seg inn dit jeg vil. Det kan bli 2 dager i uka for eksempel, så om det er en innredet bod/hems/alkove spiller ingen rolle. - OK kjøkken. Kan gjøre litt selv, men bør være grei standard. - Sentrum/ring 1 helst. Bør være i nærheten av sentrums-banen, og der det er bra liv osv. Bortsett fra det har jeg utrolig få krav, og er klar for å kjøpe typisk smarte objekter. Har tittet litt nå, og fått enda mer erfaring, snakket med bank, meglere osv. Fyr løs om noen har gode tips til meg. Er utrolig avhengig av å gjøre en bra deal her, men jeg kan de fleste triksene, så jeg er veldig forberedt Anonymkode: 6f8fc...d80
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Dette får du ikke innenfor ring 1. Ikke i nærheten av dette engang. Selv kostet min 49 kvadrat 2 roms 3,4 millioner for to år siden. Barna dine kan ikke bo i en bod heller!! Anonymkode: 05a7f...8fc 25
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Du ønsker en fireroms i Oslo sentrum til 3,1? Lykke til Anonymkode: 10bcc...4f2 23
Safiye Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Hvorfor skal barna dine måtte bo i en bod fordi du vil ha sentrumsleilighet? Jeg kjenner utallige Oslo-meglere, har kjennskap til området og kan de fleste triksene i boken når det gjelder Oslo-markedet, men med de kravene du lister ville selv jeg bare ha ristet på hodet. Endret 31. juli 2018 av Safiye 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Du må nok se på utsiden av ring 3 med det budsjettet. Leiligheter UTEN soverom. Har jo gått til 3 millioner og du skal ha 3(!) Stk. Anonymkode: c36a0...fab 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Dette blir vanskelig! Anonymkode: 09cc2...148
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Å, Deg igjen! Barna dine kan fremdeles ikke sove i boder altså... Anonymkode: e2ebd...bdb 35
Puny Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Du kan bruke noen sånne her type løsninger da. https://www.soveromsbutikken.no/products/cubed-veggseng-boone/from/kelkoo?from=kelkoo&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Boone Cubed Veggseng Boone Men en "stor" leilighet får du ikke. Per i dag ligger det 0 leiligheter ute i sentrum til 3,1. Det kommer nok en del nye leiligheter i augustslippet, men neppe noe stort til 3,1 Endret 31. juli 2018 av Puny 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 10 minutter siden, Safiye skrev: Hvorfor skal barna dine måtte bo i en bod fordi du vil ha sentrumsleilighet? Jeg kjenner utallige Oslo-meglere, har kjennskap til området og kan de fleste triksene i boken når det gjelder Oslo-markedet, men med de kravene du lister ville selv jeg bare ha ristet på hodet. Fortell meg triksene da Anonymkode: 6f8fc...d80
Puny Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fortell meg triksene da Anonymkode: 6f8fc...d80 trikset er å ha mere penger så man kan kjøpe noe større eller bo et billigere sted. Hvor mange kvm så du for deg å få for 3,1 i sentrum? 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg planla og så etter bolig i sentrum for en tid tilbake. Jeg hadde ikke alt helt klart for meg, og fikk en del innspill, men også utrolig mye usakligheter i dette forumet. Den gang hadde jeg bare 2,7 mill i budsjett. Nå har jeg fått et finansieringsbevis på 3,1, men tenker å prøve å ikke bruke hele budsjettet, mtp oppussing osv. Så, nå som jeg er litt mer forberedt er jeg klar for å få seriøse tips, om noen kjenner til områder, gater eller meglere slik at jeg kan få realisert boligdrømmen. Kravliste: - 3 soveplasser. Enten soverom, alkover, hems, boder, osv. Jeg har et mål om å ha barna mine boende hos meg, grunnet sentrumstilknyttingen. Moren deres bor ganske avsides i dag, men det har jeg gjort også, så nå er det på tide å komme seg inn dit jeg vil. Det kan bli 2 dager i uka for eksempel, så om det er en innredet bod/hems/alkove spiller ingen rolle. - OK kjøkken. Kan gjøre litt selv, men bør være grei standard. - Sentrum/ring 1 helst. Bør være i nærheten av sentrums-banen, og der det er bra liv osv. Bortsett fra det har jeg utrolig få krav, og er klar for å kjøpe typisk smarte objekter. Har tittet litt nå, og fått enda mer erfaring, snakket med bank, meglere osv. Fyr løs om noen har gode tips til meg. Er utrolig avhengig av å gjøre en bra deal her, men jeg kan de fleste triksene, så jeg er veldig forberedt Anonymkode: 6f8fc...d80 Hva mener du med "sentrumsbanen"? Jeg kan ikke se at du skal få dette innenfor ring 1 selv om du ikke nødvendigvis trenger fireroms som noen her sier, (det er fullt mulig for barn å dele soverom). Jeg bor selv utenfor ring 3 i et middels dyrt område i en treroms (to soverom), og min leilighet kunne blitt solgt for opp under 5 millioner i dag. Anonymkode: 9bea3...1b2 3
anniewal Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 Dette blir utfordrende! Men, det du kan gjøre hvis du er litt handy, er å bygge alkove, eller andre smarte løsninger. Her er litt inspirasjon: https://www.aftenposten.no/osloby/i/kmEL/Hvordan-kan-far-og-tre-barn-bo-pa-55-kvadratmeter Men jeg ville nok minst utvidet søket til innenfor ring 2. Lykke til!
Drakan Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 Skjønner ikke hvorfor folk skal presse seg inn på et marked og bruke penger på ting som ikke vil gi best mulig livskvalitet. Du har barn, barn trenger plass. Hva er problemet med å bo litt på utsiden slik at du får stort og fint hus, hage og alt man måte trenge, uten å høre naboen gaule mitt på nata i etasjen under? 7
Caelyn Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 Åh, dette husker jeg også! Like spent på hvordan du har tenkt til å løse dette denne gangen, TS. Lykke til med prosjektet! 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #15 Skrevet 31. juli 2018 Jeg bor i en relativt stor leilighet utenfor Bergen sentrum, med 2 soverom. Takst 3,4 M. Kanskje du må revurdere område du ønsker å bo i? Anonymkode: ab203...dcc
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #16 Skrevet 31. juli 2018 Sånn til opplysning så er den eneste leiligheten som er 50kvm eller mer i din prisklasse akkurat blitt solgt på Sofienberg. Den var hverken «sentral» eller «stor» nok for deg, og overskred ditt budsjett med 100k. Men du skulle jo undersøke med «spesielle» meglere som kunne masse om markedet og hadde passende objekter de ikke la ut på Finn, det glemte jeg jo 😂 Anonymkode: 76679...c17 5
Legokloss Skrevet 31. juli 2018 #17 Skrevet 31. juli 2018 Stor leilighet i Oslo sentrum til 3.1 mill er en fin urealistisk drøm. For 3.1mill i Oslo, relativt sentrumsnært får du tibg som dette: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=124727891&fks=124727891 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #18 Skrevet 31. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en relativt stor leilighet utenfor Bergen sentrum, med 2 soverom. Takst 3,4 M. Kanskje du må revurdere område du ønsker å bo i? Anonymkode: ab203...dcc Bergen er ikke sammenlignbart med Oslo at all, rimelig i forhold! Så ja, hvis du ikke engang får en 2roms i Bergen for den prisen er du ille ute, TS. Sorry:( Har du vurdert Asker? Anonymkode: 0036f...7ee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #19 Skrevet 31. juli 2018 Hvorfor dette behovet for å bo midt i Oslo sentrum? Og med barn. De fleste med barn bor ikke midt i sentrum, de bor litt utenfor sentrum, eller utenfor Oslo. Og hvor gamle har barna blitt nå? Går de på skole? Vil de i det hele tatt flytte? Hva med ett annet sted. Det finnes en mellomting av Oslo sentrum og bygda og. Hva med Drammen? Fin størrelse by, med masse aktiviteter, og tilbud, 30 min med toget til Oslo, og du får mye mer for pengene dine. Anonymkode: fc6b8...f73 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #20 Skrevet 31. juli 2018 Du fikk så mange «useriøse» tilbakemeldinger, som du kaller det, fordi det du er ute etter åpenbart ikke er mulig, og du framsto muuuuligens som en liiiiten tullebukk når du bare fortsatte å ture fram, ikke bare i én tråd, men i to. Har du glemt at du først hadde bestemt deg for å kjøpe en stor leilighet i sentrum for 2 mill? Anonymkode: de367...be7 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå