Villpus Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Oi...lang historie som må gjøres kort. Traff mun store kjærlighet for 8 år siden. Hadde da blitt forlatt i graviditet av en annen og hadde en nyfødt. Han ble som far og mann på strak arm. Så fikk vi felles barn og giftet oss for 1 år siden. Han har vært gift 2 ganger før og har voksne barn. I de siste årene har jeg slitt med ptsd grunnet grove overgrep før skolealder. Det har vært veldig tøft for alle. Men han har også hatt sitt og sin grumsete historie. Desverre har vi glemt hverandre med små barn og foreldre. Så i starten av ferien slipper han bomben: han vet ikke om han elsker meg. Så drar han 1 uke til sin familie i sverige, men jeg sitter med barna og knust hjerte. Når han kommer hjem har han truffet en annen, vil skilles og ha barna 50%. Samt mener at jeg har ødelagt forholdet. Alt er kaos, sorg, sinne.....ja dere vet sikkert. I tillegg skal han dra med barna på 1 ukes ferie uten meg. Og han er kun stefar for den eldste. De er 5 og 8 år. Han jobber turnus og har også familie i sverige. Av en eller annen grunn er han forbanna på meg. Og krever 50% på barna. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. En del er den knuste tilliten og den andre er det beste for barna. Av juridiske årsaker kan han ikke kreve noe med stedatteren. Men jeg vil møte ham på halvveien. Men det er ikke bra nok for ham. Beklager et langt og rotete innlegg, men jeg ble virkelig tatt på sengen. Og jeg trenger virkelig gode råd! Hilsen en knust men likevel sterk kvinne
Gjest HanenIFlokken Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Endret 16. april 2019 av HanenIFlokken
Villpus Skrevet 31. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2018 Takk. Er helt i oppløsning og han er så sint på meg
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Har stebarnet kontakt med sin biologiske far? Hvis ikke er det veldig positivt at stefar vil ha samvær med det barnet, jeg hadde nok svelget noen kameler for det. Bruddet er ferskt og verkende for deg nå, jeg forstår at det er vanskelig å finne frem de langsiktige tankene nå men det er viktig å ikke krisemaksimere. Hva skjer om du protesterer på 50/50 og setter deg helt på bakbeina? Kan du risikere at han da kutter kontakten med stebarnet? Hva er viktigst? At begge barna får beholde sin pappa som de kjenner eller at kun ett av barna får det? Hva med å foreslå ett lavere samvær nå i starten og øke på om ett år? Anonymkode: fd8e5...64e 7
Villpus Skrevet 31. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2018 Det var det jeg tenkte på sikt: å gradvis øke over lang tid. Men jeg kan ikke garantere at biologisk far vil fortsette å være fraværende. Jeg vil det beste for barna men det må skje langsomt. Han krever dette nå. Og så skal jeg makte å gå på jobb om 1 uke....
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 Just now, Villpus said: Det var det jeg tenkte på sikt: å gradvis øke over lang tid. Men jeg kan ikke garantere at biologisk far vil fortsette å være fraværende. Jeg vil det beste for barna men det må skje langsomt. Han krever dette nå. Og så skal jeg makte å gå på jobb om 1 uke.... Nei, det må du ikke, hvis ikke du føler deg i stand til det. Du har fått en god smell, hvor uventet den var er noe uklart, men du behøver på ingen måte "ta deg sammen" for å opptre som en sirkusponny på kommando når omgivelsene rundt deg forventer det av deg. Foreløpig virker det som dette har vært en litt forhastet beslutning av mannen din, og at det kanskje bare er et slags sprell, og at det kanskje kan ordne seg når ting ikke er så akutte lenger..? Dette med ny dame virker litt rart da, men jeg ville satt store spørsmålstegn ved seriøsiteten ved dette.. Anonymkode: 11845...403 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 5 minutter siden, Villpus skrev: Det var det jeg tenkte på sikt: å gradvis øke over lang tid. Men jeg kan ikke garantere at biologisk far vil fortsette å være fraværende. Jeg vil det beste for barna men det må skje langsomt. Han krever dette nå. Og så skal jeg makte å gå på jobb om 1 uke.... Hvorfor skal det skje gradvis? Har han ikke bodd med dere hele tiden og barna kjenner han godt nok? Møt han på halvveien, så går det så mye bedre for dere alle. Du må jo spørre hvorfor han er sint på deg. Anonymkode: bfc99...8df 4
Soulshine Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 Han kan ikke kreve noe eller bestemme noe før dere har vært til mekling på familievernkontoret uansett. Der har han ikke noe annet valg enn å sette seg ned og snakke med deg. Kanskje får du litt mer klarhet i tankene hans da? Bare ikke gå inn der med klørne oppe, men med et åpet ønske om å forstå. At han ønsker samvær med begge barna er jo veldig fint, men han må også forstå deg i denne situasjonen. Det å være i et brudd er vanvittig tøft, men å være i et brudd og ikke forstå hvorfor er nok enda tøffere. Har du noen og lene deg på, prate med? Sender uansett en stor klem ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 Nr 1 Familievernkontor- der blir dere enige om samvær. Mekling er obligatorisk når man har barn. Nr 2 Han er sint på deg fordi han prøver å døyve dårlig samvittighet. Nr 3 Flytt Nr 4 Sjekk ut stønader du har rett på. Du får ingenting før dere har meklingsattest, men sjekk ut. Husk fvk har barnets beste i fokus. OG aldri spør om råd om samvær på kg. Det er så mange ungdommer her og bitre menn i mannskamp, så de råder gjerne til at far skal få 90% samvær med ammende spedbarn kun forde de nekter å innse at det er noe som heter primær omsorgsperson, og at barnets beste er i fokus, ikke mor eller far og det er kvinners feil. Anonymkode: 7b8f9...1e5 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Hvis biologisk far til den eldste er fraværende, og din mann er som en far for barnet, ville jeg ha gått med på samme samværsavtale for begge barna. Det er til det beste for barna! Hvis biologisk far plutselig kommer på banen senere, får dere heller vurdere en ny løsning da. Jeg ser heller ingen åpenbar grunn i HI til at far ikke skal få 50%? Hva er årsaken til at du ikke vil det? Hvorfor må det beste for barna skje langsomt, som du skriver? (skal nevnes at jeg mener at 50/50 ikke alltid er til det beste for barna, det er veldig ulikt fra familie til familie hva som er best) Jeg skjønner godt at du har det forferdelig vondt nå, dette høres veldig kaotisk og forvirrende ut. Men du (og han!) må skille mellom det som gjelder bruddet mellom dere, og det som gjelder barnefordelingen. Det er to ulike ting. Dere må vokte dere for å blande barna inn i bruddet deres og bruke barna mot hverandre, det kan fort bli stygt og overhode ikke til barnas beste. Når du skriver ser det ut som at du mener at far krever 50% fordi han er sint på deg og vil straffe deg? Og at du nekter fordi du er sint på ham? Anonymkode: dd441...c24 2
Villpus Skrevet 8. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 8. august 2018 Jeg tror jeg uttrykte meg klønete i sjokk. Han kan godt ha mye samvær, men han kan ikke ha delt bosted på datteren som ikke er hans. Dette krever han ellers vil ha ha den minste som vi har felles alene. Dette er uansett langt fram og mye må på plass før det. Men han fortsetter å svike meg og det knekker meg helt. Etter at han hadde innrømmet å ha møtt en annen, så fremstile han det som kun prat med god venninde. Og vi ble enige om å prøve å ha det fint sammen og se det an. Så vi hadde noen dager med herlig sex, klemming og kyssing. Han sa til og med at jeg ikke skulle bekymre meg og at ting ville ordne seg. Og jeg gjorde alt for å være "drømmekona". Men det var som om han var litt fjern. Nå har han reist på ferie med ungene. På telefon bekrefter han at det fortsatt er en annen inne i bilde, at han ikke vil snakke om det nå. Snakk om å føle seg dobbelt sveket, lurt og utnyttet. Og så skal jeg attpåtil "vente" på at han klarer å bestemme seg for hva han vil og hvem han vil ha. Vet ikke om han møter på familievernkontoret heller.
Gjest Bøff Eløff Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 (endret) Jeg tenker og han skuler sin dårlige samvittighet med å bli sint. Jeg hadde blitt sint tilbake, fortalt han hvor han kunne stappe kravene sine. Bestill time på familievernkontoret. Møter han ikke på familievernkontoret ødelegger han for seg selv, da får han overfall ikke noe samvær. Endret 8. august 2018 av Bøff Eløff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Samme som skjedde med de andre ekskonene hans? Eller har du bare fått hans versjon av de brudda? Anonymkode: 71459...0f2 4
Villpus Skrevet 8. august 2018 Forfatter #14 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samme som skjedde med de andre ekskonene hans? Eller har du bare fått hans versjon av de brudda? Anonymkode: 71459...0f2 Har nok bare fått hans versjon. Nr 1 gikk han fra etter 10 års forhold 2 års ekteskap og 3 barn fordi forholdet var dødt. Han mener at han ikke da var itro for forholdet var jo egentlig over. Nr 2 gikk han fra etter 1 år fordi han følte seg presset til å gifte seg og at hun var gal. Dette er hans egne beskrivelser. Sukk....ser trenden ja 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #15 Skrevet 9. august 2018 9 timer siden, Villpus skrev: Jeg tror jeg uttrykte meg klønete i sjokk. Han kan godt ha mye samvær, men han kan ikke ha delt bosted på datteren som ikke er hans. Dette krever han ellers vil ha ha den minste som vi har felles alene. Dette er uansett langt fram og mye må på plass før det. Men han fortsetter å svike meg og det knekker meg helt. Etter at han hadde innrømmet å ha møtt en annen, så fremstile han det som kun prat med god venninde. Og vi ble enige om å prøve å ha det fint sammen og se det an. Så vi hadde noen dager med herlig sex, klemming og kyssing. Han sa til og med at jeg ikke skulle bekymre meg og at ting ville ordne seg. Og jeg gjorde alt for å være "drømmekona". Men det var som om han var litt fjern. Nå har han reist på ferie med ungene. På telefon bekrefter han at det fortsatt er en annen inne i bilde, at han ikke vil snakke om det nå. Snakk om å føle seg dobbelt sveket, lurt og utnyttet. Og så skal jeg attpåtil "vente" på at han klarer å bestemme seg for hva han vil og hvem han vil ha. Vet ikke om han møter på familievernkontoret heller. Du skulle aldri ha ligget med han igjen etter at han sa det var den annen der, hvorfor gjorde du det? Og NEI; du skal da virkelig IKKE sitte å vente på hva han vil, mens han holder på med denne andre dama, hallo! Du skal slutte å la han tråkke på deg og dine følelser. Si at enten er det dere, eller så er det over og ut! Og handle utifra det! Jeg tror ikke jeg hadde klart å stolt på denne mannen etter det du skriver her...men det er jo ditt valg. Bare ikke sitt og vent på han, for da lar du han ydyke deg ennå mer! Ta valget selv. Anonymkode: eec71...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #16 Skrevet 9. august 2018 P.s: Og denne historien hans, som en annen her var inne på : to ekteskap bak seg før deg...Dere hadde problemer, og han var rett over på ei ny...Veldig dårlig karaktertrekk, spør du meg...Kan han ha holdt på med denne andre dama lenger bak ryggen din? Det virker for meg litt suspekt at han traff henne akkurat den ene uka han reiste bort...Som om hun kanskje var i bildet tidligere, men at han prøver å kamuflere det...Men jeg vet jo ikke...Fikk bare en dårlig magefølelse på hele fyren. Folk som hopper på en ny partner med en gang man har problemer med partneren sin, har jeg ingen sympati med dessverre... Anonymkode: eec71...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #17 Skrevet 9. august 2018 Ikke la denne mannen psyke deg ut, slik at du til slutt går med på hva som helst. Si at du ikke diskuterer dette uten at det er en tredjeperson/instans til stede. Ta det hos noen som ser ting utenfra og kan mekle, hos familievernkontoret. Kan være mulig at han spiller et kalkulert spill nå: Er sint og aggressiv, sier han vil ha omsorg for begge barna. Og til slutt gir du ham omsorg for det ene barnet som er hans, bare for å føle at dere har møttes på halvveien, og for at du ikke skal tape for mye. Så flytter han til Sverige med det barnet. Det er mye enklere for ham enn å ha to barn på deltid, og i tillegg måtte bo i skolekretsen deres, der åtteåringen går på skole. IKKE la deg psyke ut, men ta diskusjonen hos familievernkontoret. Vit hva du har krav på. Han har lang erfaring i å krangle med kvinnfolk, med to (andre) havarerte ekteskap bak seg, og det at han er så sint på deg uten at han forklarer hvorfor gjør at du blir usikker og det vinner han på. Anonymkode: e5655...d42 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke la denne mannen psyke deg ut, slik at du til slutt går med på hva som helst. Si at du ikke diskuterer dette uten at det er en tredjeperson/instans til stede. Ta det hos noen som ser ting utenfra og kan mekle, hos familievernkontoret. Kan være mulig at han spiller et kalkulert spill nå: Er sint og aggressiv, sier han vil ha omsorg for begge barna. Og til slutt gir du ham omsorg for det ene barnet som er hans, bare for å føle at dere har møttes på halvveien, og for at du ikke skal tape for mye. Så flytter han til Sverige med det barnet. Det er mye enklere for ham enn å ha to barn på deltid, og i tillegg måtte bo i skolekretsen deres, der åtteåringen går på skole. IKKE la deg psyke ut, men ta diskusjonen hos familievernkontoret. Vit hva du har krav på. Han har lang erfaring i å krangle med kvinnfolk, med to (andre) havarerte ekteskap bak seg, og det at han er så sint på deg uten at han forklarer hvorfor gjør at du blir usikker og det vinner han på. Anonymkode: e5655...d42 Dette! Denne mannen er null verdt. Har du råd, skaff advokat. Iallefall familiekontor, ta kontakt i dag. Ikke møt han eller snakk med han uten en annen oppegående person til stede. Anonymkode: 1d81c...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå