AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Skrevet 31. juli 2018 Ser jo at andre diagnoser nevnes av og til, men Aspergers dras inn så fort det lar seg gjøre. Hvorfor? Er ikke det egentlig en ganske mild disgnose? Psykopat diagnosen, borderline og ptsd er vel mer alvorlige? Anonymkode: 72806...45e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Skrevet 31. juli 2018 Hva har det å si om du synes at det er en mild diagnose? Til tema: Dette går i perioder. De diagnosene som hetses mest er aspergers og ME. Uføre, syke, fattige, overvektige og kvinner hetses også. Utenom kvinner så går dette også i perioder. Kvinnehat er det vel stort sett hele tiden. Kvinneguiden synes tydeligvis at dette er helt OK. Anonymkode: 12a07...8c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Skrevet 31. juli 2018 Fordi det er såpass mange brukere her som er ansatt i NRKs underholdningsavdeling. Anonymkode: 57649...991
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #4 Skrevet 31. juli 2018 Aspergers er en del av autismespekteret, og blir også ansett som en person med autisme som er høytfungerende. Autisme er også er nevrobiologisk lidelse, og er med andre ord medfødt. De andre psykiatriske diagnosene du nevner er ikke nødvendigvis medfødt, selv om man kan være predisponert for de. Det at aspergers blir diskutert ofte på dette forumet her tror jeg muligens har noe med uvitenhet rundt diagnosen å gjøre. Jeg er helt enig at at aspergers er en mild form for diagnose dersom personen blir tatt godt vare på av helsevesen og andre personer i nær omgangskrets. Sannheten er at de fleste med aspergers kan være svært så ressurssterke mennesker dersom de får lett tilrettelegging og oppfølging. Anonymkode: 97f51...1bb 2
Nesly Skrevet 31. juli 2018 #5 Skrevet 31. juli 2018 Som mamma til et barn med aspergers syns jeg det er til tider ubehagelig å lese opphenget her inne om denne diagnosen😢 Hva er grunnen til at den skal hetses sånn med? 3
AmandaVI Skrevet 31. juli 2018 #6 Skrevet 31. juli 2018 (endret) Samme person som står bak alle sammen, utifra de veldig spefikke situasjonene å dømme. Ikke at det gjør noe, men hvis de vil ha råd om å leve med det bør de oppsøke ordentlig helsepersonell. De bør dessuten vite at det ikke heter Asperger lenger, men ASD (autismespekter-forstyrrelser). Det eneste som er verre enn de som gjør narr av det er de som diagnoserer seg selv med Asperger etter å ha blitt frelst på Big Bang Theory og tror det er status å ha det. Det finnes andre (og bedre) komiserier. Endret 31. juli 2018 av AmandaVI
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #7 Skrevet 31. juli 2018 Det virker som aspergere ofte er litt stolte over diagnosen sin(?) og trekker den frem hver gang det byr seg en anledning. De er også raskt på banen når noen nevner ordet asperger og veldig synlige og frempå i de trådene, så da blir det noen ganger mye asperger her. Det er sikkert like mange her som har diverse personlighetsforstyrrelser, men de skammer seg ofte over det i motsetning til aspergerne som er stolte, og derfor skriver de mindre om det og gjør seg heller usynlige. Anonymkode: aff9e...169 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #8 Skrevet 31. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser jo at andre diagnoser nevnes av og til, men Aspergers dras inn så fort det lar seg gjøre. Hvorfor? Er ikke det egentlig en ganske mild disgnose? Psykopat diagnosen, borderline og ptsd er vel mer alvorlige? Anonymkode: 72806...45e Noen opplever nok asperger som en kraftig diagnose, men hvis man opplever diagnosen sin som mild, er det strengt tatt ingen grunn til å ha en. Min teori er at asperger er overrepresentert på internett fordi internett på mange måter er den ultimate sosialiseringsarenaen for en person i autismespekteret. Mimikk, øyekontakt, toneleie og kroppsspråk er ikke så viktig på et forum eller en chatteside, så man fremstår mer «normal» og får dermed føle seg mer «normal». Kommunikasjonen blir mindre komplisert. Diagnosers alvorlighetsgrad varierer veldig, men det er vel ikke slik at det mest alvorlige i samfunnet er overrepresentert på internett uansett? Det er mye mer enn alvorlighetsgrad som spiller inn når det kommer til hva som fanger oppmerksomhet og interesserer. Anonymkode: d881d...14d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Skrevet 31. juli 2018 28 minutter siden, AmandaVI skrev: Samme person som står bak alle sammen, utifra de veldig spefikke situasjonene å dømme. Ikke at det gjør noe, men hvis de vil ha råd om å leve med det bør de oppsøke ordentlig helsepersonell. De bør dessuten vite at det ikke heter Asperger lenger, men ASD (autismespekter-forstyrrelser). Det eneste som er verre enn de som gjør narr av det er de som diagnoserer seg selv med Asperger etter å ha blitt frelst på Big Bang Theory og tror det er status å ha det. Det finnes andre (og bedre) komiserier. Dexter, for eksempel. Anonymkode: d881d...14d 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #10 Skrevet 31. juli 2018 Mange av trådene er startet av den samme brukeren som tydeligvis har problemer med eget liv og diagnose og skylder alt av feil på diagnsoen og vil at andre skal føle at diagnsoen er like ille som den selv gjør. Så er det sikkert noen troll som plukker opp på at det er populær kveruleringstråd og kaster seg på Anonymkode: 2cdc1...4c2
Perle Skrevet 31. juli 2018 #11 Skrevet 31. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har det å si om du synes at det er en mild diagnose? Til tema: Dette går i perioder. De diagnosene som hetses mest er aspergers og ME. Uføre, syke, fattige, overvektige og kvinner hetses også. Utenom kvinner så går dette også i perioder. Kvinnehat er det vel stort sett hele tiden. Kvinneguiden synes tydeligvis at dette er helt OK. Anonymkode: 12a07...8c2 Du glemte alle sykepleierene som tjener for mye.. 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #12 Skrevet 31. juli 2018 Fordi det er så mange som ikkje forstår. Som deg TS. Anonymkode: 3ddb0...a33
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #13 Skrevet 31. juli 2018 4 timer siden, AmandaVI skrev: De bør dessuten vite at det ikke heter Asperger lenger, men ASD (autismespekter-forstyrrelser). Hvorfor er jeg da under utredning for asperger? Og hvorfor står det på nettsiden til DPS (der står autismespekterforstyrrelser og asperger som separate faner)? Og på papirene jeg har fått? Anonymkode: d36da...77a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #14 Skrevet 31. juli 2018 Har aspergersyndromet og har tenkt på hvorfor jeg har møtt så mye negativitet blant kvinner, og hvorfor det er så mye negativitet angående det her på forumet. Det bunner i flere ting. Den viktigste er at aspergere ofte blir kalt rare og snåle. Jeg måtte lenge tenke på hva det betød. Jo, det bunner hele i at aspergere gjør ting som ikke er sosialt passende, og ikke skjønner de at det er det. Hva som er sosialt passende avhenger også av kontekst og følelser. Kvinner for det meste tenker med følelser. Da blir det ofte konflikter når en logisk tenkende autist lirer fra seg det ene og det andre. Det er mange som ikke merker at jeg har aspergers engang, men det er fordi jeg hadde en grunntanke om å bygge sosiale antenner. Og jo mer jeg bygger, jo mer innser jeg at folk flest er clueless. Jeg misliker mennesker mer og mer, og bruker energien min på andre ting som gir meg mening. Ser jeg tilbake på det så skulle jeg gjerne ha sluppet den endeløse klagingen og psykiske mishandlingen fra foreldre. Jeg skulle gjerne vært foruten mobbinga og latterliggjøringen fra omgivelsene. Jeg skulle gjerne ha sluppet å bli brutalt bæsja i hjertet av kvinnfolk etter kvinnfolk. Men det måtte vel til. Til foreldre som lurer på åssen de skal skjerme sine barn: FORTELL DE BIT FOR BIT ENHVER SOSIAL SITUASJON. Selv voksne barn. Fortell de HVORFOR de må sitte ute sammen med gjestene. Ja, det høres helt infantilt ut. Dette er jo noe de burde skjønne ikke sant? FEIL. De forstår det ikke.Det er også derfor mange kvinner ikke har det som trengs for å være i en relasjon med en som har aspergers. De tar mange ting for gitt at motparten skal kunne, og det er grobunn for mye frustrasjon. Men fordelen er at du får en lojal partner, med sine andre positive sider også. Jeg personlig klarer ikke tenke på andre enn jentene jeg har sterkest bånd med. Jeg får faktisk endel oppmerksomhet, men velger å ikke respondere på det, fordi det føles ikke riktig. Jeg ser heller ikke på damer som har type mer enn jeg må, og prater ikke til de med mindre jeg må. Men for å være helt ærlig så har jeg fått et helt misantropisk syn på menneskeheten, og jeg trekker meg bare mer og mer vekk fra mennesker i sin helhet. For de er som dyr i mine øyne. Anonymkode: dc1d3...ebd
sonjaX Skrevet 31. juli 2018 #15 Skrevet 31. juli 2018 7 hours ago, Nesly said: Som mamma til et barn med aspergers syns jeg det er til tider ubehagelig å lese opphenget her inne om denne diagnosen😢 Hva er grunnen til at den skal hetses sånn med? Kan du vise meg en tråd hvor aspergere hetses? Syntes uføre og navere er de som virkelig blir hetset.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #16 Skrevet 31. juli 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Det virker som aspergere ofte er litt stolte over diagnosen sin(?) og trekker den frem hver gang det byr seg en anledning. De er også raskt på banen når noen nevner ordet asperger og veldig synlige og frempå i de trådene, så da blir det noen ganger mye asperger her. Det er sikkert like mange her som har diverse personlighetsforstyrrelser, men de skammer seg ofte over det i motsetning til aspergerne som er stolte, og derfor skriver de mindre om det og gjør seg heller usynlige. Anonymkode: aff9e...169 Hvorfor skal en være stolt av en diagnose????????? Særlig en disgnose på en lidelse som bare skaper problerm. Anonymkode: 9f02b...f31
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #17 Skrevet 31. juli 2018 7 hours ago, Nesly said: Som mamma til et barn med aspergers syns jeg det er til tider ubehagelig å lese opphenget her inne om denne diagnosen😢 Hva er grunnen til at den skal hetses sånn med? Den støste hetsningen er kvinnene her på forumet som bruker alle mulige tåpelige unnskyldinger på hvorfor de ikke kunne vært sammen med en mann med asperger. Alt basert på fordummende sterotyper. Anonymkode: 9f02b...f31
sonjaX Skrevet 31. juli 2018 #18 Skrevet 31. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Mange av trådene er startet av den samme brukeren som tydeligvis har problemer med eget liv og diagnose og skylder alt av feil på diagnsoen og vil at andre skal føle at diagnsoen er like ille som den selv gjør. Så er det sikkert noen troll som plukker opp på at det er populær kveruleringstråd og kaster seg på Anonymkode: 2cdc1...4c2 Det er mye trolling, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #19 Skrevet 31. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Mange av trådene er startet av den samme brukeren som tydeligvis har problemer med eget liv og diagnose Det vet du da egentlig ingen tin g om. Anonymkode: 9f02b...f31
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #20 Skrevet 31. juli 2018 Kanskje fordi vi har folk med den diagnosen her... og de kanskje ønsker oppmerksomhet, så de selv lager trådene? bare en tanke. Anonymkode: e229b...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå