Gå til innhold

det er jævla kjedelig å være kvinne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler egentlig ikke vi kvinner kan finne på noe gøy. Har hatt så jævla lyst å være med en mann for en stund siden, altså han var ikke en villt villt fremmed, men kjente han ikke godt heller. Han inviterte meg med ut, men forsiktig som jeg er turte jeg ikke. Vi har jo felles kjente, og  ingen har noen gang sagt noe stygt. men jeg tenkte at mot akkurat meg ville han sikkert vært slem, voldtatt , kidnappet og kanskje drept, fordi jeg har andre regler enn andre. 
Angrer noe så fryktelig enda. typisk forsiktige kjedelige meg! :( jeg har faktisk angret i omtrent 1 år. Tviler på at jeg får tilbake en slik sjanse. 
Men jeg tenkte jo at ble jeg voldtatt, så hadde jeg også fortjent det, for kvinner frarådes jo egentlig å være med noen ut alene. 
Menn kan jo befinne seg hvor som helst, mens kvinner kan så vidt gå ute alene etter det er mørkt. Men hva så egentlig, blir vi voldtatt har vi i praksis fortjent det.. vi er tross alt uforsiktige piker som ikke gjør som advarslene sier.

Anonymkode: 610b5...e8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Your mamma told you that you're not supposed to talk to strangers
Look in the mirror and tell me do you think your life's in danger here

Anonymkode: b23a8...fe0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Your mamma told you that you're not supposed to talk to strangers
Look in the mirror and tell me do you think your life's in danger here

?????????????????

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er mer utsatt for seksuell vold mens menn er mer utsatt for vold.

Ingen kan gå fullstendig trygt - det er en del av livet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller problemet ditt ligger i at du burde prate med en psykolog, for det der er ikke normalt...

Anonymkode: 07572...12e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

?????????????????

No More Tears. Det er ei låt. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Katten.2.0 said:

Dette. Er ikke noe koselig å få nesa knekt av fremmede heller akkurat. Verden er skummel, men med visse forhåndsregler går det som regel greit for både menn og kvinner. Er vås at vi kvinner ikke kan date eller gå ute etter at det er mørkt. Ikke stakkarsliggjør oss.

Anonymkode: b4abd...da4

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Tror nok det å oppleve voldtekt er mye verre enn vold.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror heller problemet ditt ligger i at du burde prate med en psykolog, for det der er ikke normalt...

Anonymkode: 07572...12e

Det kommer an på hvor TS bor. I Oslo er det dessverre normalt, jeg føler på fet samme selv der

Anonymkode: 960a3...1df

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Potetjinta said:

Dette er så teit tankegang! En voldtekt er ikke som andre voldtekter og vold er ikke som andre voldsepisoder, alt er individuelt fra person til person og hendelse til hendelse. Noen voldtekter er verre enn vold, andre ikke. Nå må vi slutte å opphøye voldtekt over andre ting bare fordi kjønnsorgan liksom er magisk. Knuser du ansiktet til noen er det faktisk mye verre enn en voldtekt av de mildere slag. Begge er såklart jævlige, da.

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så teit tankegang! En voldtekt er ikke som andre voldtekter og vold er ikke som andre voldsepisoder, alt er individuelt fra person til person og hendelse til hendelse. Noen voldtekter er verre enn vold, andre ikke. Nå må vi slutte å opphøye voldtekt over andre ting bare fordi kjønnsorgan liksom er magisk. Knuser du ansiktet til noen er det faktisk mye verre enn en voldtekt av de mildere slag. Begge er såklart jævlige, da.

Ja, hvis personen får livsvarige skader av volden er det jo helt forferdelig. Vold er selvfølgelig fælt uansett! Jeg tror generelt voldtektsofre sliter mye mer i ettertid med å føle seg skitne og ha dårlig selvbilde enn ect. de som ble slått ned på byen.

Endret av Potetjinta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida. 

Kvinner kan fyllekjøre seg ihjel på vannscooter og bli helter.

Det kan ikke menn.

Anonymkode: 911e5...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Potetjinta said:

Ja, hvis personen får livsvarige skader av volden er det jo helt forferdelig. Vold er selvfølgelig fælt uansett! Jeg tror generelt voldtektsofre sliter mye mer i ettertid med å føle seg skitne og ha dårlig selvbilde enn ect. de som ble slått ned på byen.

Det kan være, men følelsen av utrygghet og maktesløs kan nok vedvare ved voldsepisoder. Tror for eksempel de som var på Uttøya har fått livet sitt ødelagt mye mer enn mange som har opplevd voldtekt. Men som nevnt så kommer det veldig ann på hvordan man er som person og hva slags voldtekt det er snakk om. Uansett er alt fælt. 

Men! Jeg bor i Oslo og er kvinne. Det går helt fint, både jeg og mine venninner går hjem alene fra byen og på butikken etter det har blitt mørkt. Ingen av de jeg kjenner har blitt utsatt for overfalsvoldtekt (så vidt jeg vet), men andre typer innad i forhold har forekommet. Føler meg veldig trygg i Oslo.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være, men følelsen av utrygghet og maktesløs kan nok vedvare ved voldsepisoder. Tror for eksempel de som var på Uttøya har fått livet sitt ødelagt mye mer enn mange som har opplevd voldtekt. Men som nevnt så kommer det veldig ann på hvordan man er som person og hva slags voldtekt det er snakk om. Uansett er alt fælt. 

Men! Jeg bor i Oslo og er kvinne. Det går helt fint, både jeg og mine venninner går hjem alene fra byen og på butikken etter det har blitt mørkt. Ingen av de jeg kjenner har blitt utsatt for overfalsvoldtekt (så vidt jeg vet), men andre typer innad i forhold har forekommet. Føler meg veldig trygg i Oslo.

Tror ikke det som skjedde på Utøya går under «voldsepisode», det var terror. Da er dere heldige, tre jeg kjenner er dessverre blitt overfalt og voldtatt i Oslo.

Skrevet
1 hour ago, Potetjinta said:

Det er da helt fjernt å sammenligne disse to hendelsene og fastslå at den ene er verre enn den andre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Potetjinta said:

Tror ikke det som skjedde på Utøya går under «voldsepisode», det var terror. Da er dere heldige, tre jeg kjenner er dessverre blitt overfalt og voldtatt i Oslo.

Merkelig at du skulle henge deg opp i akkurat det. Klart det var en voldsepisode, en av de verste i Norgeshistorien. Bare fordi en hendelse er terror betyr ikke det at andre betegnelser utelukkes. Uavhengig av dette tror jeg alle forstod sammenligningen min godt, så utrolig unødvendig av deg å kommentere dette.

Synd med venninnene dine, men jeg tror i grunn ikke på deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg går aldri alene ute på nettene. Og liker ikke å gå i de «skumle» strøkene i Oslo på dagtid heller. 

Men det stopper meg ikke fra å dra ut og date og ha det gøy. 

Du må jobbe med deg selv og tørre å leve litt. Bruk magefølelsen før du møter menn, og møt dem på en offentlig plass første gangen. Og koooooooos deg!! 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Potetjinta said:

Selvsagt værre å bli boldtatt enn å gikk kunne gå lengre ja....

Anonymkode: 8b183...0ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg er følelsen av utrygghet innimellom. Jeg liker å gå hjem fra byen, men føler jeg må alliere meg med noen som kan hente meg. Og jeg skulle gjerne tatt en joggetur en sen kveld innimellom. 

Utover kombinasjonen fulle menn og sen kveld er jeg avslappet. Jogger alene i marka, er alene hjemme med handverkere, og møter kollegaer og forretningsforbindelser i ulike sammenhenger, også på reise. Velger å tru det beste om menn, de aller fleste er jo flotte og reale mennesker. 

Og det var slik jeg møtte mannen. Han inviterte meg med på noe som innebar å være alene, og jeg husker fortsatt den lille stemmen som sa "hva hvis...." Men jeg satset, og det er nå 15 år siden. 

Anonymkode: 91b8f...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt voldtatt to ganger, men ikke faen om jeg skal leve i "frykt" og ikke gjøre ting jeg har lyst til på grunn av det. Jeg går alene hjem fra byen om natta, jeg har gått igjennom Frognerparken alene om natta, jeg har møtt gutter fra Tinder og til og med invitert de hjem første gang jeg møtte de. 

Jeg tørr kanskje det, fordi jeg ble voldtatt av noen jeg kjente og visste veldig godt hvem var. De jeg kjenner som har blitt voldtatt har også blitt voldtatt av noen de kjente, så å finne på ting ute skremmer meg ikke. Er mye mindre andel overfallsvoldtekter enn voldtekter.

Ikke vær redd for alt, lev litt.

Anonymkode: 01403...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...