Gjest puppeguri Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 jeg fullammer mitt barn på 4 måneder og lurer veldig på om morsmelka inneholder nok næring. vet noen om nettsteder der jeg kan finne ut mer om dette eventuelt. jeg er ikke så nøye med mitt eget kosthold skjønner dere .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 9. mars 2005 #2 Del Skrevet 9. mars 2005 Det skal være nok næring i morsmelk, opp til barnet er 6 mnd, tror jeg. Men noen begynner med grøt i 4 mnd alderen, for da har barnet større behov for mere mat. Spesielt om barnet ikke sover hele natten, for da kan grøt gi en større metthetsfølelse, og som igjen varer lengre enn bare morsmelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #3 Del Skrevet 9. mars 2005 Om barnet ser sunt og friskt ut tror jeg du kan gå ut i fra at det får nok næring. Om det legger på seg og vokser normalt. Det sies at det kun er deg selv det går ut over dersom du ikke spiser næringsrikt nok, barnet får det det trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 9. mars 2005 #4 Del Skrevet 9. mars 2005 Så lenge barnet virker fornøyd kan du nok regne med at du har nok melk! Fra 6mnd alder er det vanlig å gi grøt eller lignenede i tillegg. Men kjenner noen som fullammer lenger en til 6 mnd. Da gir man tran og vitaminer i tilegg. Snakk med helsestasjonen om du er usikker - de kan sikkert gi deg svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. mars 2005 #5 Del Skrevet 9. mars 2005 På helsestasjonen ble vi anbefalt å gi en teskje tran fra 4-6 ukers alder. Det var alt den lille trengte utenom morsmelka. Ihvertfall hvis babyen vokser og trives som normalt. Du er flink som fullammer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. mars 2005 #6 Del Skrevet 9. mars 2005 ikke så nøye med mitt eget kosthold skjønner dere .... Morsmelka inneholder de næringsstoffene babyen trenger. Problemet er at dine lagre av viktige næringsstoffer kan bli tappet mer enn ønskelig. Du bør kanskje vurdere å ta noe kosttilskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 9. mars 2005 #7 Del Skrevet 9. mars 2005 Fra 4 uker trenger babyer tilskudd av tran (ikke barnetran, men ren tran). Fra 6 mnd trenger barn tilskudd av jern. Utover dette klarer de seg lenge med morsmelk. Om du lurer på om barnet ditt er underernært, så kan du ta en tur til helsestasjonen og veie. Det er dine lagre som blir tappet for næring når du ammer, barnet får det det trenger (foruten i helt ekstreme tilfeller som nok ikke gjelder i Norge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå