Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at det spiller noen stor rolle.

AnonymBruker
Skrevet

6 år gammel artikkel....

LOL

Anonymkode: 661be...5d1

• Liker 6
Skrevet

Det er da en veldig individuell sak da, og nesten helt umulig å generalisere.

Skrevet

Noen prosenter hit eller dit på gjennomsnittsscore er ikke veldig interessant.

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 år gammel artikkel....

LOL

Anonymkode: 661be...5d1

Den er like aktuell for det. 

Skrevet

Den smarte holder kjeft for husfredens skyld 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 8/1/2018 at 9:23 AM, OPIgirl said:

Den er like aktuell for det. 

Har en bok som sier at kvinner har svekkede sjelsevner. Den er fra 1800tallet

Den er like aktuell idag for det

Anonymkode: f06b5...fe4

Skrevet

Det er mitt inntrykk også, at kvinner på det jevne er smartere enn menn. Så finnes det også noen veldig oppegående menn, men det er for langt mellom dem. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en bok som sier at kvinner har svekkede sjelsevner. Den er fra 1800tallet

Den er like aktuell idag for det

Anonymkode: f06b5...fe4

Det skriver alltid menn, når de blir utsatt for kvinners PMS, enten det er Strindberg eller andre.

Jeg mener nå at menn har kronisk PMS, selv om de ikke har mensen en gang.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Det skriver alltid menn, når de blir utsatt for kvinners PMS, enten det er Strindberg eller andre.

Jeg mener nå at menn har kronisk PMS, selv om de ikke har mensen en gang.

Mener du det? 

Skrevet
7 minutter siden, hind said:

Det er mitt inntrykk også, at kvinner på det jevne er smartere enn menn. Så finnes det også noen veldig oppegående menn, men det er for langt mellom dem. 

Utspekulerte ja, men jevnt over er det menn som når høyest i samfunnet

Absolutt alt som har blitt funnet opp og som er av verdi har kommet fra menn

Skrevet
1 minutt siden, Isambard said:

Mener du det? 

Ikke alle hele tiden, men sånn i snitt er menn like negativt hormonstyrt som kvinner. Ja. Jeg mener det.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, T-Rex skrev:

Ikke alle hele tiden, men sånn i snitt er menn like negativt hormonstyrt som kvinner. Ja. Jeg mener det.

Ok

Får kanskje legge til: Jeg synes både kvinner og menn er hyggelige og positive 90% av tiden. I RL altså.

Endret av Isambard
AnonymBruker
Skrevet

menn har vel både de høyeste og de laveste scorene på skalaen. den aller smarteste har vært en mann, og den aller dummeste har vært en mann. mulig kvinner har en høyere middelverdi. iq sier for øvrig lite om hvordan du fungerer i samfunnet. har vært mange veldig sære tilfeller som er meget smarte, men helt forferdelige sosialt. (sic)

Anonymkode: 404c0...1cc

Annonse
Skrevet
14 hours ago, NO haters please said:

Utspekulerte ja, men jevnt over er det menn som når høyest i samfunnet

Absolutt alt som har blitt funnet opp og som er av verdi har kommet fra menn

Som sagt, det finnes noen veldig oppegående menn, men det er langt mellom dem. Hva har du funnet opp, NO haters please? jeg gjetting ingenting, og likevel setter du deg på ryggen til de mannlige oppfinnerne og tar din del av æren kun i tråd av å være mann. Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet opp mer enn deg.

Bare følg med i framtiden, så vil du se at kvinnene tar igjen det gapet. Du må huske at de ikke engang har hatt muligheten til å gjøre karriere i så veldig mange år sammenlignet med menn.

Skrevet (endret)

Menn har de fleste geniene og de fleste idiotene. Kvinner ligger stort sett rundt midten av iq skalaen så dette overrasker meg ikke.

Endret av hocane
  • Liker 1
Skrevet
5 hours ago, hind said:

Som sagt, det finnes noen veldig oppegående menn, men det er langt mellom dem. Hva har du funnet opp, NO haters please? jeg gjetting ingenting, og likevel setter du deg på ryggen til de mannlige oppfinnerne og tar din del av æren kun i tråd av å være mann. Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet opp mer enn deg.

Bare følg med i framtiden, så vil du se at kvinnene tar igjen det gapet. Du må huske at de ikke engang har hatt muligheten til å gjøre karriere i så veldig mange år sammenlignet med menn.

Menn jobber med å bygge og drifte infrastruktur også, det gjør ikke kvinner. Samfunnet er bygget på skuldrene til menn. Det er jo klart at ikke alle menn er oppfinnere, men de som gjør det stort er for det meste menn. Bare fordi jeg ikke har funnet opp noe, betyr ikek at det ikke finnes andre menn som gjør. Det jeg lurer på er hvorfor du skal gjøre det så personlig, jeg får bare inntrykk av at du har et skjørt ego.

Kvinnene tar ikke igjen menn fordi nivået for å gjøre det bra i verden er så høyt. Kvinner legger ikke i like mye innsats, og de mennene som gjør det bra utkonkurrerer ikke bare kvinner, men også alle andre menn der ute. 

Og hvor lenge skal dere holde på det at dere har vært undertrykt? Det har gått 50 år, dere har alle rettigheter og mer enn menn (kvotering inn i teknologirelaterte yrker), men allikevel glimrer dere med deres fravær. Hva med å kalle en spadef or en spade, og si at kvinner flest har ikke det som trengs, og mangler viljen til å satse hardt i like stor grad som de få mennene som ender opp emd å gjøre det bra.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, hind skrev:

5 timer siden, hind skrev:

Om kvinner er så smarte, så er det bare å ta mer krevende jobber det, og beholde dem over tid. Men jeg ser virkelig ikke det i praksis. Selv om kvinner tar høyere utdannelse også innen prestisjefagene i noe større grad enn menn, brukes det sjeldnere til å ha de godt betalte, men til gjengjeld veldig krevende jobber over tid. Det jeg ser bla. hos oss, er at menn langt oftere tar de krevende fag- og lederstillingene, som krever en del oppofrelse. Gjerne 60-80 timers arbeidsuke over langt tid, og lite fritid og ferie. Mens kvinner langt oftere tar jobber som ikke krever så mye, og som gir mer fritid og muligheter til f. eks. reising. Vet om svært mange kvinner som reiser mye i løpet av året, så da prioriterer man jo det. Men da kan man ikke klage over å gå forbigått, når det er folk (som gjerne er menn) som er villig til å legge ned firedobbelt arbeidsinnsats når de får en mulighet til forfremmelse. 

Så arbeidslivet handler ikke bare om iq og utdannelse, det handler ikke minst om hva man er villig til å ofre for å komme opp og frem. Er man villig til å ofre 10-20 år av livet der man tilnærmet jobber døgnet rundt uten å ha særlig fri? Er man villig til å alltid være tilgjengelig for jobb? Ikke det nei, men da får man heller ikke toppjobb i dagens arbeidsliv, som krever mye mer enn for bare 20-30 år siden. 

Anonymkode: 4c87a...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...