Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere når dere ser en kvinne med hijab som kjører bil? Jeg har en veninne som bruker hijab og når hun kjører bil ser nesten alle rart på henne som om de er helt sjokkert. Og de ser ikke på henne på en positiv måte, ansiktsuttrykket deres er veldig sur og de ser forbauset ut. Og dette er i en storby, så folk burde jo ikke vært så trangsynte? Det er til og med noen som stirrer og blikket deres sier nærmest "hæ, hvordan kan du kjøre bil?". Så hva tenker du/dere når dere ser en kvinne med hijab som kjører bil?

Anonymkode: 54b9f...639

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ingenting. Ser det jo ofte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ei dame i hijab som Kjørte i Oslo for noen dager siden,jeg så på henne og smilte og sa det til mannen min som er arabisk. De vinket og smilte og ungene i baksetet vinket også til henne 😅 ikke noe galt med det, og hun var smellvakker itilegg 😍

Anonymkode: c8876...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke verre med hijab enn hatt på hodet?? 

Anonymkode: 76651...c69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker hijab og kjører bil..:D 

Anonymkode: ea0d4...3d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det ei dame med hijab som kjører taxi. Ble imponert når jeg så hun

Anonymkode: 05727...b50

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere når dere ser en kvinne med hijab som kjører bil? Jeg har en veninne som bruker hijab og når hun kjører bil ser nesten alle rart på henne som om de er helt sjokkert. Og de ser ikke på henne på en positiv måte, ansiktsuttrykket deres er veldig sur og de ser forbauset ut. Og dette er i en storby, så folk burde jo ikke vært så trangsynte? Det er til og med noen som stirrer og blikket deres sier nærmest "hæ, hvordan kan du kjøre bil?". Så hva tenker du/dere når dere ser en kvinne med hijab som kjører bil?

Tenker det er litt komisk, jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det ei dame med hijab som kjører taxi. Ble imponert når jeg så hun

Anonymkode: 05727...b50

Men hvorfor egentlig?

Skrevet

Jeg tenker ingenting. En hijab hindrer henne ikke fra å se godt eller i å bevege seg. Hadde jeg derimot sett en kvinne i burka kjøre bil hadde jeg ringt politiet. Det kan ikke være mulig å se særlig mye med sånt noe på seg.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Mari Y skrev:

Tenker det er litt komisk, jeg. 

Hvorfor det?

• Liker 2
Skrevet

Tenker at de er heldige som har fått førerkort, tenker at det er helt supert for oss nordmenn at noen med hijab ikke bare må være hjemme med barn, men kan ta del i samfunnet. 

Eller faktisk helt ærlig, jeg tenker ingenting! Mange norske kvinner er hjemme med barn også, og det er mange norske kvinner uten førerkort. 

Skrevet

Kjøreferdighetene sitter ikke i hijaben

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle ikke noen som er religiøse kjøre bil?:klo:

Anonymkode: 6378d...eb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint, jeg. I noen arabiske land har ikke kvinner lov å kjøre bil, og nå har det blitt lov i noen land. Selv om dette er i Norge, så synes jeg det er bra at de står som et godt eksempel.

Anonymkode: 989a3...6ff

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Fordi det får dem til å se mer morsomme ut når de reagerer slik. Noen ting må man bare flire av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...