AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Jeg har nettopp vært igjennom noen slitsomme uker, var på UL i uke 8 - men der var det ingen hjertelyd. Det ble avventet med Cytotec for å sjekke HCG-stigning. Derfor gikk det 5 dager med venting. Fikk endelig cytotec - som ikke hadde noe effekt. Nye fem dager med venting, ende en UL ble utført og der var det tydelige rester av svangerskap. Jeg ble sendt hjem med en ny runde cytotec (med beskjed om å ha is i magen - hvert fall vente 7 dager før jeg henvendte meg tilbake for utskraping. Det skjedde ingenting når jeg satt inn cytotec - men HELDIGVIS kom det i gang på dag 6 etter runde med cytotec. Saken er at jeg nå 9 dager senere fortsatt har brunlig utflod, men det jeg lurer på er når har dere fått EL igjen? Og er det noen som har blitt gravid på første forsøk etter MA? Eller er det sånn at jeg bør vente en syklus eller to? Kjenner jeg er litt redd for å hoppe i det igjen, for det har tross alt vært en liten påkjenning, men på den andre siden klarer vi nesten ikke å vente med og komme i gang Hvilke erfaringer har dere med EL-tester? Vi har ikke frem til nå benyttet oss av det - men lurte på om det kunne være lurt siden EL gjerne blir veldig ustabil etter MA? Håper på erfaringer fra dere 😄 Anonymkode: a84cb...535
frk.Sanna Skrevet 30. juli 2018 #2 Skrevet 30. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp vært igjennom noen slitsomme uker, var på UL i uke 8 - men der var det ingen hjertelyd. Det ble avventet med Cytotec for å sjekke HCG-stigning. Derfor gikk det 5 dager med venting. Fikk endelig cytotec - som ikke hadde noe effekt. Nye fem dager med venting, ende en UL ble utført og der var det tydelige rester av svangerskap. Jeg ble sendt hjem med en ny runde cytotec (med beskjed om å ha is i magen - hvert fall vente 7 dager før jeg henvendte meg tilbake for utskraping. Det skjedde ingenting når jeg satt inn cytotec - men HELDIGVIS kom det i gang på dag 6 etter runde med cytotec. Saken er at jeg nå 9 dager senere fortsatt har brunlig utflod, men det jeg lurer på er når har dere fått EL igjen? Og er det noen som har blitt gravid på første forsøk etter MA? Eller er det sånn at jeg bør vente en syklus eller to? Kjenner jeg er litt redd for å hoppe i det igjen, for det har tross alt vært en liten påkjenning, men på den andre siden klarer vi nesten ikke å vente med og komme i gang Hvilke erfaringer har dere med EL-tester? Vi har ikke frem til nå benyttet oss av det - men lurte på om det kunne være lurt siden EL gjerne blir veldig ustabil etter MA? Håper på erfaringer fra dere 😄 Anonymkode: a84cb...535 Trist å høre at du har vært gjennom en MA. Jeg hadde en MA første gangen jeg ble gravid med utskarpning og ble gravid igjen ila de neste ukene etterpå som resulterte i en nydelig jente 9 mnd etterpå. Det er nok den psykiske biten som er verst, men jeg tror at man uansett vil være redd for å miste igjen etter en sånn opplevelse. Jeg mistet i SA nå i juli og fikk eggløsning 20 dager etter første blødningsdag. Jeg temper og vet med 100% når eggløsning var. Jeg anbefaler temping på det sterkeste😊
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 2 minutter siden, frk.Sanna skrev: Trist å høre at du har vært gjennom en MA. Jeg hadde en MA første gangen jeg ble gravid med utskarpning og ble gravid igjen ila de neste ukene etterpå som resulterte i en nydelig jente 9 mnd etterpå. Det er nok den psykiske biten som er verst, men jeg tror at man uansett vil være redd for å miste igjen etter en sånn opplevelse. Jeg mistet i SA nå i juli og fikk eggløsning 20 dager etter første blødningsdag. Jeg temper og vet med 100% når eggløsning var. Jeg anbefaler temping på det sterkeste😊 Tusen takk for svar! Hørt en del om denne tempingen. Men kunne du gitt meg et lite crash-kurs? Hva skal jeg se etter? Hvor stor stigning osv? Anonymkode: a84cb...535
frk.Sanna Skrevet 30. juli 2018 #4 Skrevet 30. juli 2018 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Hørt en del om denne tempingen. Men kunne du gitt meg et lite crash-kurs? Hva skal jeg se etter? Hvor stor stigning osv? Anonymkode: a84cb...535 Jeg bruker fertility friend. Legger inn symtomer og temp hver dag. Man bør tempe til omtrent samme tid hver dag, men jeg tar ikke på alarmen og dersom jeg våkner tidligere temper jeg da + når jeg våkner igjen. Er det veldig stor variasjon i tempen legger jeg til 0.02 per halvtime. Man bør også ha sovet samenhengende i 4 timer, men jeg får tydelig tempkurve uansett. Jeg starter å tempe første dag med mens. Det sier at man bør tempe et par sykluser for å bli kjent med den basale tempen, men jeg så det tydelig etter kun en syklus med temping. Jeg bestilte termometer med 2 desimaler på billigtester. Tempen er lavere før eggløsning og etter eggløsning stiger den med 0.2-0.5 grader ca og vil holde seg høy frem til neste mens eller fortsetter å være høy etter 18 dager ved graviditet. Det kan virke avansert, men det er faktisk veldig enkelt synst jeg og helt genialt å bli så godt kjent med syklusen sin. Man finner ut om/når man har hatt eggløsning, men dette ser man først etter eggløsning. Fertility friend reg EL etter 3 høyere temper enn før eggløsning. Det er bare til å prøve seg fram og du finner masse info om du googler temping☺️Bare spørr om noe er uklart og om du lurer på noe mer☺️ Endret 30. juli 2018 av frk.Sanna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå