Leonelle Skrevet 30. juli 2018 #1 Skrevet 30. juli 2018 Hei, min datter fikk mensen idag! Hun er nå 12 år gammel. Jeg dro på kafé med henne og vi spiste kanelboller og koste oss sikkelig! Etterpå dro vi og kjøpte sånne barne bher(: (hun hadde lyst på det og ble helt frivillig med på det ikke noe jeg tvang henne til elns) Hun visste hvor det var bind osv. så det fikk helt greit! Hvordan merket du at du/ditt barn at du/ditt barn fikk mensen. Hvor gamle var de osv? Gjerne skriv litt liksom ikke bare sånn: Jeg var 14, så en rød flekk i trusa. 🤗
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Hei. Jeg fikk mensen da jeg var 13 år. Husker godt at jeg oppdaget en rød flekk i trusa, og fortalte mamma det. Hun gjorde ikke noe spesielt, men tok fram bind og forklarte meg litt. Datteren min fikk faktisk mensen for et par måneder siden, bare 10 år gammel. Hun kom tidlig i puberteten, og jeg regnet faktisk med at hun snart skulle få mensen. Merkelig nok pratet jeg med henne om dette bare en drøy uke før den kom. Vi snakket litt løst og fast om bind, tamponger, om kanskje andre i klassen hadde fått det, og jeg svarte på det hun lurte på. Da hun fortalte meg om at hun hadde fått mensen, virket hun i hvert fall litt forberedt. Det hjelper selvfølgelig også at de lærer litt om dette på skolen. Jeg prøvde å være så positiv rundt dette som mulig, fortalte at selv om dette er en litt kjip del av det å være jente, er det en helt fantastisk ting også. Prøvde å få henne til å bli litt stolt. Hun var veldig klar på at kun pappaen og de aller nærmeste venninnene skulle få vite om det. Til og med ikke små søsknene måtte få mistanke. Vi fortalte det til læreren, pga av gym og dusjing, og hun gratulerte datteren min, noe som bidro til at hun kanskje følte det litt bedre. Ikke så lett å være førstemann i klassen med dette... Anonymkode: 9966c...a96
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #5 Skrevet 30. juli 2018 Jeg var 11 når jeg fikk. 14 åringen har ennå ikke fått det, men mye av det meste er på plass (kviser, endring kropp, fett hår, hormonellt hummør.., så kommer nok snart. 11åringen ser ut til å måtte vente noen år til. Anonymkode: d637c...232
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #6 Skrevet 30. juli 2018 Var 11, gikk på do og såg blod på toalettpapiret. Fikk panikk ennå min søster hadde lagd klar en liten veske med bind til meg til når det skulle skje. Dårlig forhold til min mor, hun tok sånt aldri opp med meg, og jeg delte ikke personlige ting. Gikk seg til, siden jeg hadde greier klart takket være min søster. Syntes dog bind var fryktelig ubehagelig i begynnelsen. Anonymkode: 5b772...bcc
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Skrevet 30. juli 2018 14år og mamma inviterte til fest. Superpinlig! Dengang. I dag er det litt morsomt å tenke på, men aldri noe jeg ville gjort for mitt barn. Anonymkode: 385d3...f37 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #9 Skrevet 30. juli 2018 Fikk det når jeg var 12. Brukte bher når jeg var 11 allerede, siden jeg trengte det. Anonymkode: 48e54...008
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #10 Skrevet 30. juli 2018 Jeg var 16 år. Gikk og ventet og ventet gjennom hele ungdomsskolen og håpte på å være med i "klubben". Men så var det bare smerter og stress, og ikke noe å lengte etter. Anonymkode: 8fe91...dfd 4
Lycka Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 Jeg var 11 og min datter var 12. Vi hadde snakket om det på forhånd, så hun var godt forberedt. Helt naturlig og ingenting å være flau over. Kom å fortalte meg at hun hadde oppdaget en blodflekk i trusa. Vi "feiret" litt med milkshake fra McDonalds (hennes valg) 😂
Nesly Skrevet 30. juli 2018 #13 Skrevet 30. juli 2018 Fikk den sommeren før jeg begynte på videregående, så var 15,5. Gratulerer med mensen😅
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #14 Skrevet 30. juli 2018 Jeg var 15 og en av de siste i klassen som fikk det. Fatter ikke hvorfor jeg var så utålmodig Anonymkode: 1e1d2...d65 2
Sorceress Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 Jeg fikk mensen da jeg var 10 år. Grusomme kramper og en niagarafoss av blod over en uke hver uforutsigbare gang. Sånn forble det, samt pms-humør. Måtte være hjemme fra skolen første mensdag ofte. Datter 1 fikk mensen da hun var 13 uten større dramatikk enn "mamma, jeg trenger et bind tror jeg". Hun har også endel vonde kramper, men blør visst ganske normalt. Datter 2 fikk mensen da hun var 12, og mislikte det veldig. Jeg skjønte det lenge før den kom, hun ble en hormonbombe inni og utenpå. Det varer heldigvis ikke så lenge og hun har lette kramper.
Maestro Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 Var 11 år og på ferie med pappa. Kleineste jeg har vært med på tror jeg. Gikk et par dager og putta papir i trusa, men pappa som har hatt 2 døtre før meg så jo greia.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 Jeg var 13 og på ferie med familien. Oppdaget det da vi var framme ved sjøen og skulle bade. Jeg trodde ikke man kunne bade med mensen, og syntes det var flaut å snakke om, så jeg ble ikke særlig glad. Jeg fortalte det først til en jevnaldrende kusine, som ikke hadde fått den og ble misunnelig. Det gjorde det hele litt bedre 😅 Anonymkode: ec6fb...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå